پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۹۰۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
پس از کش و قوس های فراوان در میان تصمیم گیران و سیاستگذاران آمریکایی، مجلس نمایندگان آمریکا طرح توقف کمک‌های آمریکا به عربستان در جریان جنگ چهار ساله یمن را تصویب کرد. مجلس نمایندگان کنگره آمریکا که اکنون اکثریت آن در دست دموکرات‌هاست، با ۲۴۸ رأی موافق در برابر ۱۷۷ رأی مخالف این طرح را تصویب کرد.

شعار سال: پس از کش و قوس های فراوان در میان تصمیم گیران و سیاستگذاران آمریکایی، مجلس نمایندگان آمریکا طرح توقف کمک‌های آمریکا به عربستان در جریان جنگ چهار ساله یمن را تصویب کرد.

 در صورت رأی آوردن این طرح در مجلس سنا، ترامپ ممکن است دونالد آن را وتو کند که در این صورت نخستین وتوی او در دو سال گذشته و پس از ورود به کاخ‌سفید خواهد بود.

مجلس نمایندگان کنگره آمریکا که اکنون اکثریت آن در دست دموکرات‌هاست، با ۲۴۸ رأی موافق در برابر ۱۷۷ رأی مخالف این طرح را تصویب کرد.

در جریان این رأی‌گیری ۱۸ نماینده جمهوری‌خواه هم به جمع دموکرات‌ها پیوستند؛ اقدامی که می‌تواند جمهوی‌خواهان در مجلس سنا را هم به رأی مثبت در این زمینه تشویق کند.

ماه دسامبر گذشته مجلس سنا هم طرح مشابهی را به تصویب رساند. در آن زمان ۵۶ سناتور به این طرح رأی مثبت دادند اما آن مصوبه با مخالفت پل رایان، رئیس وقت مجلس نمایندگان به جایی نرسید.

پل رایان در پایان سال میلادی گذشته از ریاست مجلس نمایندگان استعفا داد و با به قدرت رسیدن دموکرات‌ها در این مجلس نانسی پلوسی دموکرات، رئیس جدید مجلس نمایندگان شد.

در صورتی که این طرح در مجلس سنا هم به تصویب برسد، دونالد ترامپ تحت فشار قرار خواهد گرفت که یا با امضا کردن آن دستور قطع کمک به ائتلاف به سرکردگی عربستان در جنگ یمن را صادر کند و یا با استفاده از حق وتو آن را نپذیرد و مقابل کنگره بایستد. در صورت وتو، کنگره باید برای مقابله با رئیس‌جمهوری تعداد امضاهای زیر این مصوبه را در هر دو مجلس سنا و نمایندگان ـ دست کم به دو سوم تعداد نمایندگان ـ برساند.

همزمان در مجلس سنا هم برخی چهره‌های برجسته از جمله لیندسی گراهام، هفته گذشته طرحی را پیشنهاد کردند که زمینه مجازات عربستان به علت قتل جمال خاشقجی را هموار می‌کند.

هفته پیش، سناتور گراهام جمهوری‌خواه با صدور بیانیه‌ای گفته بود: هرچند عربستان یک متحد استراتژیک است، رفتار ولیعهد آن کشور از جهات مختلف بی‌احترامی به این رابطه بوده و به نظر من بسیار مسموم‌کننده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت دونالد ترامپ هشدار داده بود چنانچه کنگره دست به تصویب قوانینی برای پایان دادن به حمایت نظامی از ائتلاف ریاض در جنگ یمن بزند، آن را وتو خواهد کرد.

در طرح مصوب مجلس نمایندگان پیش‌بینی شده که تمام حمایت‌های نظامی آمریکا از عربستان سعودی در سی روز متوقف شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تابناک تاریخ انتشار 25 بهمن 97، کدخبر: 878316، www.tabnak.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
0
0
اون همه پولی که عربستان به آمریکا میده نمیذاره این طرح به سرانجام برسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین