پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۷۵۱۱
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴
فیگارو در گزارش دیگری از قصد ٢ میلیاردِر معروف دیگر آمریکایی: "مایکل بلومبرگ" و "هوارد شولتز"، برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا خبر می‌دهد. یکی بر یک ثروت ٣٫٤ میلیارد دلاری تکیه کرده و دیگری ثروتی ٤٨ میلیارد دلاری دارد.
شعارسال: روزنامه‌های فرانسه گزارش‌ها و مقالات بسیاری را در بخش بین‌المللی خود، به ٢ موضوع سخنرانی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در برابر کنگره موسوم به "گزارش وضعیت عمومی ایالات متحده به نمایندگان مردم آمریکا" و بحران ونزوئلا اختصاص دادند. فیگارو می‌نویسد که دونالد ترامپ امشب در برابر کنگره تلاش کرد سخنانش بتواند در راستای نامزدی وی برای انتخابات آینده ریاست جمهوری و جلب توجه اردوگاه جمهوری‌خواهان برای پیوستن به این هدف باشد. وی، «بزرگ بودن را انتخاب کنید» را را بر گزیده است، و انتظار دارد تا سخنانش تعداد بیشتری از اردوگاه جمهوری‌خواهان را در حمایت از او متحد کند.فیگارو می نویسد با این وجود، قدرت گرفتن دمکرات‌ها در کنگره آمریکا و اکثریت آنها در مجلس نمایندگان آمریکا و خصوصاً وجود شخصیتی همانند "نانسی پلوسی" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، راه را بر دونالد ترامپ دشوار کرده است.

"نانسی پلوسی"، در زورآزمایی "شات دان"، رئیس جمهوری آمریکا را وادار به عقب‌نشینی کرد."ژولین زِلیزِر"، استاد تاریخ سیاسی دانشگاه "پرینستون" آمریکا می گوید: نانسی پلوسی، بزرگ‌ترین تهدید برای آینده سیاسی ترامپ است و می تواند راه را برای انتخاب مجدد دونالد ترامپ در سال ٢٠٢٠ دشوار کند.

فیگارو در گزارش دیگری از قصد ٢ میلیاردِر معروف دیگر آمریکایی: "مایکل بلومبرگ" و "هوارد شولتز"، برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا خبر می‌دهد. یکی بر یک ثروت ٣٫٤ میلیارد دلاری تکیه کرده و دیگری ثروتی ٤٨ میلیارد دلاری دارد.این روزنامه می‌نویسد: مایکل بلومبرگ ٧۶ ساله بدون آنکه رسماً نامزدی خود را برای رقابت‌های آینده ریاست جمهوری آمریکا اعلام کند، قدم در راه رقابت‌ها گذاشته است. او در نظر دارد مبلغ ۵٠٠ میلیون دلار از ثروتش را برای هزینه‌های کمپین انتخاباتی‌اش اختصاص دهد. او که پیش‌تر شهردار نیویورک بوده و یکی از صاحبان شناخته‌شده و معروف در بخش رسانه‌ای آمریکا است، می‌خواهد به هر ترتیب که شده مانع از ورود مجدّد دونالد ترامپ به کاخ سفید شود. بلومبرگ، در سال‌های ٢٠٠١ تا ٢٠٠٧ جمهوری‌خواه بوده است؛ سپس بین سال‌های ٢٠٠٧ تا ٢٠۱٨ مستقل شده و در پائیز سال گذشته به "حزب دمکرات" آمریکا پیوسته و قول داده است تا در مسابقات انتخاباتی برای ریاست جمهوری آمریکا خود را در معرض و قضاوت آرای دمکرات‌ها قرار دهد.مایکل بلومبرگ به هنگام ایراد سخنرانی در یکی از گردهم‌آیی‌های حزب دمکرات در ایالت فیلادلفیای آمریکا در سال ٢٠۱۶، درباره مخاطراتی که ادامه ریاست جمهوری دونالد ترامپ می‌تواند برای آمریکا بوجود آورد اعلام خطر کرد. او با کنایه گفت: با این رئیس جمهوری، «خدا به ما کمک کند».

"هوارد شولتز"، میلیاردر دیگری است که صاحب کافه‌های زنجیره‌ای معروف به "استار بروکز" است؛ او جمهوری‌خواه است ولی ناظران سیاسی در آمریکا اعتقاد دارند که نامزدی وی در نهایت می‌تواند به نفع دونالد ترامپ تمام شود.روزنامه لوموند، می‌نویسد جمهوری‌خواهان درباره دونالد ترامپ دچار تردید شده‌اند. دونالد ترامپ در سخنرانی خود در برابر کنگره، در ارائه گزارشِ وضعیت عمومی ایالات متحده به نمایندگان مردم آمریکا، تلاش کرد شکاف میان اردوگاه جمهوری‌خواهان دربارۀ خود را کم کند و نظر آنان را با خود مساعد نماید.لوموند می نویسد، به رغم وضعیت خوب اقتصادی آمریکا: رشد اقتصادی بهینه، کاهش بیکاری و افزایش اشتغال و وضعیت خوب بورس وال‌استریت، انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا تناقض‌های جامعه آمریکا را آشکار کرد. به رغم نتایج خوب اقتصادی، دونالد ترامپ کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را ازدست داد. زورآزمایی با دمکرات‌ها بر سر بودجه دیوار مرزی با مکزیک و تداوم "شات دان"، موجب تضعیف بیشتر ترامپ شد و او بخشی از رأی‌دهندگان خود را ازدست داد.لوموند می نویسد، مشکلات ناشی از دیوار و "شات دان"، تنها بخشی از مشکلاتی است که موجب تضعیف دونالد ترامپ شده است.شکاف میان جمهوری خواهان و دونالد ترامپ درباره بسیاری از سیاست‌های رئیس جمهوری آمریکا از جمله قتل جمال خاشقجی و طرفداری ترامپ از محمد بن سلمان ولیعهد سعودی، تهدید ترامپ به خروج از ناتو، خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و بسیاری دیگر از سیاست‌ها موجب اختلاف و نارضایتی شدید در اردوگاه جمهوری خواهان نسبت به ادامه رییس جمهوری ترامپ شده است. در چنین شرایطی است که تازه‌ترین نظرسنجی "واشنگتن پست" و شبکه "ای بی سی"، نشان می‌دهد که ۵۶ درصد آمریکایی‌ها مطمئن هستند که در انتخابات ریاست جمهوری سال ٢٠٢٠ به دونالد ترامپ رأی نخواهند داد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری تحلیلی ساعت24 ، تاریخ انتشار: 17 بهمن 1397 ، کدخبر: 423680 ، www.saat24.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین