پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۵۹
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از دریافت ۴هزار و ۱۹۰ مورد گزارش مردمی مربوط به بخش کالا و خدمات در ستاد ۱۲۴ این سازمان خبر داد و گفت: با بررسی‌ این شکایت‌ها بیش از نیمی متخلفان شناسایی شدند.
شعار سال: محمد درویش‌کردار پیش از ظهر امروز در نشست بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به وضعیت رسیدگی به شکایات مردمی درباره وضعیت کالا و خدمات استان اظهار کرد: در نیمه نخست امسال ۴ هزار و ۱۹۰ مورد شکایت مردمی از ستاد ۱۲۴ سازمان دریافت شد.

وی دریافت بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ مورد از این گزارش‌ها را مربوط به بخش کالایی عنوان کرد و گفت: بیش از ۸۶۰ مورد گزارش مربوط به بخش خدمات بود که با بررسی‌های انجام شده از ۳ هزار و ۸۷۱ مورد از این شکایات، بیش از نیمی آنها متخلف شناخته شدند.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان یکی از مهم‌ترین شیوه‌های نظارت بر بازار کالا و خدمات را فعالیت ناظران افتخاری در بازار و مراکز خدمات‌دهی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه دیگر گزارش‌های مردمی نیز در دست بررسی قرار دارد، ادامه داد: در مدت مذکور ۷۲۲ مورد شکوائیه مردمی به صورت حضوری به ستاد خبری اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان رسیده و مورد بازرسی قرار گرفته‌است.

درویش‌کردار عمده‌ترین گزارش‌های مردمی را در بخش کالایی مربوط به عرضه نان و پوشاک، میوه و سبزی و در بخش خدمات مربوط به حمل و نقل مسافر، رستوران‌ها، نمایشگاه‌های فروش خودرو و مشاوران املاک ذکر کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه بیشترین تخلفات مربوط به گران‌فروشی، عدم درج قیمت، کم‌فروشی و تقلب بوده‌است، از نظارت مستمر بازرسان سازمان مذکور بر بازار کالا و خدمات و مراکز اقتصادی خبر داد.

این مسئول با بیان اینکه در نیمه نخست امسال بالغ بر ۱۸۸ هزار مورد بازرسی از واحدهای اقتصادی استان مورد بازرسی قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: در این بازرسی‌ها تخلف بیش از ۸ هزار واحد محرز و پرونده تخلف آنها برای سیر مراحل قانونی به شعب تعزیرات حکومتی و یا هیئت‌های رسیدگی به تخلفات صنفی استان ارسال شده‌است.

وی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف مانند گران‌فروشی، عدم درج قیمت روی کالا، کم‌فروشی و تقلب، عدم صدور فاکتور فروش، فروش اجباری و گزارش‌های خود را به ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان و یا سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت گیلانیان ، تاریخ انتشار 3 آبان 1394،کد مطلب 42238 awww.guilanian.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین