پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۵۹۱۵
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
عجیب است در این شرایط کار را به افرادی در سریال‌سازی تلویزیون سپرده‌اند که مدیر نیستند؛ حتی یکی از آن‌ها تهیه‌کننده است ولی به شدت تعیین‌کننده هستند. نتیجه اعتماد به این دوستان، آنتن تلویزیونی است که در مقابل ماهواره‌ و فضای مجازی دچار حزیمت شده است.

شعار سال: مخاطبین تلویزیون علیرضا افخمی را با «او یک فرشته‌بود»، «زیرزمین»، «پنجمین خورشید»، «پنج کیلومتر تا بهشت» و «پرستاران» می‌شناسند. سریال‌هایی که بیشتر مخاطب را به تلویزیون جذب می‌کرد و حالا چند سالی است که از او خبری نیست. با او گفتگویی تفصیلی انجام داده‌ایم که به زودی منتشر خواهد شد.

افخمی به رفتار ناشایست مدیران تلویزیون با او و سریال «پرستاران» اشاره می‌کند. جایی که اعتقاد دارد برخی از مدیران بخش میانی صداوسیما و نمایشی تلویزیون نسبت به مسائل عمیق رسانه‌ای آگاهی ندارند و از این جهت خیلی لایق این پست و جایگاه نیستند. او تأکید دارد: "متاسفانه مدیران میانی صداوسیما به دنبال آثار ارزشمند و قابل توجه و عمیق نیستند و بیشتر کمدی سخیف سطح پایینی را می‌پسندند که با رقم‌های محدود و ارزان ساخته و پرداخته شود."

علیرضا افخمی در این گفتگو به خداحافظی ناراحت‌کننده‌اش با تلویزیون اشاره می‌کند؛ جایی که برخی از مدیران تلویزیون به یک باره تصمیم می‌گیرند برآورد اولیه سریال را کاهش دهند. او می‌گوید: "یک نام من‌درآوردی هم ذیل آن قرار دهند: "ارزشیابی نهایی". به ما گفتند کارشناسان برآورد شما را بررسی کرده‌اند و به این رقم رسیده‌اند که بسیار حداقلی بود. بعدها متوجه شدیم اصلاً این‌ها کارشناس نبودند و بنده عملاً مجبور شدم ملک و املاکی داشتم آن‌ها را بفروشم تا بتوانم حق‌‌الزحمه عوامل سریال را پرداخت کنم".

افخمی تصریح کرد: "مدیران میانی صداوسیما هم شخصیت‌های فهیم و فکوری نیستند که دنبال آثار ارزشمند و قابل توجه و عمیق باشند بیشتر کمدی سخیف سطح پایینی را می‌پسندند که با رقم‌های محدود و ارزان ساخته و پرداخته شود. متأسفانه مدیریت در مدیران میانی سازمان صداوسیما از عمق کافی برخوردار نیست و از جامعه دورند".

وی خاطرنشان کرد: من رفتم اما کسانی مانده‌اند که کمدی‌های سطحی و نازلی می‌سازند و فقط خنداندن مردم بدون ارائه هیچ‌آموزه‌ای مدنظرشان است. حرف گوش‌کن و ارزان‌ساز هستند. با همه این تفاسیر برایم عجیب است چطور آقای میرباقری چنین شرایطی را تحمل می‌کند. عجیب است در این شرایط خودشان را سپرده‌اند به افرادی که بخش سریال‌سازی تلویزیون را اداره و کنترل می‌کنند اما مدیر نیستند. حتی یکی از آن‌ها تهیه‌کننده است ولی به شدت تعیین‌کننده هستند. نتیجه اعتماد به این دوستان، آنتن تلویزیونی است که مشاهده می‌کنید؛ خیلی واضح است تلویزیون امروز در مقابل کانال‌های ماهواره‌ای و حتی سینمای خانگی و فضای مجازی کاملاً سپر انداخته و دچار حزیمت شده است. نه تنها در سریال‌سازی بلکه در عرصه خبر هم دچار ریزش مخاطب شده و بعید می‌دانم آگاهی نداشته باشند که این آمارها، واقعی نیستند. به نظر می‌رسد نه اراده‌اش وجود دارد و نه بودجه‌اش که کارهای گران و با کیفیتی ساخته شوند و مخاطب حداکثری به سمت تلویزیون بیایند.

این کارگردان در بخش دیگری از این گفتگو به حضور اسپانسرها در تلویزیون اشاره کرده است؛ افخمی می‌گوید: حضور اسپانسر باعث نزول کیفی سریال‌ها می‌شود. چجون اسپانسر نمی‌تواند از حق خودش بگذرد. همین سریال "پرستاران" را وزارت بهداشت به عنوان اسپانسر حضور داشت، اتفاقا همه سهم خودش را به تلویزیون پرداخت کرد و سهم مربوط به ما را تلویزیون نداد. وزارت بهداشت از من توقع داشتند مسائل و مشکلات وزارت بهداشت و پرستاران در این سریال مطرح نشود. من به عنوان کسی که 70 درصد را وزارت بهداشت داده نمی‌توانستم بی‌اعتنا باشم. یک بخشی از پرستاران که مخاطب نداشت این دستمایه‌های اسپانسری بود که با تضاد بیننده و مخاطب همراه بود. به نظرم الان تلویزیون بیش از این‌ها حساب می‌کند و تبدیل به آنتنی شده که به قیمت‌های نازل آنتن را در اختیار تبلیغات و رپرتاژ آگهی مفصل قرار می‌دهد.


تعداد بازدید : 5

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 9 بهمن 97، کد مطلب: 1932541: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین