پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۳۸۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
مرتضی میرباقری معاون سیما طبق آماری اعلام کرد که ۷۶.۳ درصد مردم کشور فیلم و سریال ها را از شبکه های سیما دنبال می کنند

شعارسال:مرتضی میرباقری معاون سیما طبق آماری اعلام کرد که ۷۶.۳ درصد مردم کشور فیلم و سریال ها را از شبکه های سیما دنبال می کنند.

به نقل از روابط عمومی معاونت سیما، مرتضی میرباقری معاون سیما در ششمین نشست سراسری مدیران رسانه ملی با معرفی حوزه های مختلف این معاونت به تشریح سیاست ها، برنامه ها و اقدامات موثر در شبکه های مختلف تلویزیون پرداخت.

وی با اشاره به فعالیت ۱۴ شبکه و ۳ کانال تلویزیونی از حضور مراکز مختلف همچون سیما فیلم، صبا و ... برای کمک به برنامه سازان سخن گفت.

میرباقری برنامه سازی در تلویزیون را بر اساس راهبردها و نقشه راه اسناد بالادستی دانست و افزود: با توجه به همین اسناد بالادستی افزایش توان مهندسی و مدیریت پیام، افزایش کمی و کیفی ضریب نفوذ و تبدیل شدن به رسانه مرجع در دستور کار قرار گرفت.

معاون سیما از حضور بازیگران جدید در عرصه رسانه ای سخن گفت و ادامه داد: وظیفه امروز ما آینده پژوهی است، به عبارت دیگر باید بدانیم در چند سال آینده در کجای کار قرار داریم.

کاهش میزان تماشای تلویزیون در جهان و ثابت باقی ماندن میزان مخاطب در ایران

وی با اشاره به آماری مستند از کاهش میزان و مدت زمان تماشای تلویزیون در سراسر جهان خبر داد و گفت: بر اساس همین مطالعات، طی ۱۱ سال اخیر با وجود کاهش مدت زمان تماشای تلویزیون در کشور میزان بینندگان سیمای جمهوری اسلامی همچنان ثابت باقی مانده است.

میرباقری همچنین اتصال به اینترنت و ایجاد تلویزیون اجتماعی را از مهمترین ویژگی های آینده تلویزیون خواند و گفت: گرایش به سرگرمی، کاهش الگوی تماشای «تلویزیون در کنار خانواده» و شخصی سازی در دریافت محتوای تلویزیون در بازتعریف نظری و عملی سیما اهمیتی ویژه دارد.

وی افزود: امروزه توقعات از سیما بسیار بالاست به عنوان مثال در جریان انتخابات، رسانه ملی پرچم دار تهییج و ترغیب مردم است و در بسیاری از مواقع به میدان آمده است.

معاون سیما نیاز به برنامه سازی در تمامی موضوعات را از چالش های تلویزیون دانست و اضافه کرد: با توجه به آرایش پیچیده دشمن در جنگ رسانه ای امروز باید به تمام امور و جریانات اشراف داشت. در این مسیر آموزش بزرگترین و مهمترین حوزه مورد نیاز به شمار می آید و باید به آن توجهی ویژه داشت.

میرباقری در ادامه از اقدامات و برنامه های این معاونت در جهت ارتقای سطح کیفی و کمی برنامه ها سخن گفت و اضافه کرد: تثبیت آرامش بخشی و ایجاد اصلاحات ساختاری در مرکز سیما فیلم، مرکز طرح و برنامه و ارزیابی، شبکه پنج، امید و گروه های کودک و سیاسی و معارف از اقدامات موثر در چند سال اخیر به شمار می آید.

وی دعوت از هنرمندان و نخبگان برای برنامه سازی و تدوین برنامه پنج ساله سیما را از دیگر اقدامات موثر در جهت جذب مخاطب دانست و عنوان کرد: تغییر ساختار مدیریتی در سیما از دیگر موضوعاتی بود که در دوره جدید به آن توجه شد، به همین منظور به تدریج تلاش کردیم تا با انتصاب تدریجی مدیران جوان و انقلابی در بخش های مختلف، جوان گرایی را در کنار تجربه به کار بندیم به طوری که امروز شاهد کاهش متوسط سنی ۲۰ سال در میان مدیران سیما هستیم.

معاون سیما از احیا و تشکیل شوراها، قرارگاه ها و هیات های اندیشه ورزی خبر داد و گفت: تحلیل طراحی و ایجاد نسخه آزمایشی سامانه پیام (پشتیبانی یکپارچه از محتوا) از دیگر اقداماتی بود که انجام شد. هم اکنون ۵۰ موضوع توسط کارشناسان رصد و تجمیع شده اند و در این سامانه قرار گرفته اند.

وی در تشریح ایجاد سامانه دیده بان گفت: در این سامانه به صورت روزانه، رسانه های دشمن رصد شده و در کمترین بازه زمانی موضوعات در اختیار برنامه ساز قرار می گیرد.

همچنان ۷۶.۳ درصد مردم کشور فیلم و سریال ها را از شبکه های سیما دنبال می کنندمیرباقری با اشاره به تحقیقات انجام شده در زمینه نقش تلویزیون در سبد رسانه ای خانواده ها اظهار کرد: در یک نظرسنجی تلاش شده است تا سبد رسانه ای خانواده ها در قالب برنامه های مختلف و به تفکیک رسانه های داخلی، خارجی و اینترنتی سنجیده شود. براساس این نظرسنجی همچنان ۷۶.۳ درصد مردم کشور فیلم و سریال ها را از شبکه های سیما دنبال می کنند. این گروه از شرکت کنندگان به طور متوسط روزانه ۱۱۳ دقیقه از برنامه های نمایشی ما استفاده می کنند. در مقابل، تنها ۳۸ درصد سبد برنامه های نمایشی خود را از تلویزیون های خارجی تامین می کنند.

وی با ذکر این نکته که بینندگان شبکه های سیما، ۲ برابر، بیشتر از مخاطبان شبکه های فارسی زبان خارجی هستند، اضافه کرد: با احتساب مدت زمانی که افراد بیننده برنامه های ما هستند، به عدد ۵ بر ۱ می رسیم یعنی تعداد بینندگان تلویزیون جمهوری اسلامی از نظر تعداد و مدت زمان مشاهده، ۵ برابر بیشتر از شبکه های خارجی است.

معاون سیما در پایان بیان کرد: اگر مصرف رسانه ای مردم ایران را عدد ۱۰۰ در نظر بگیریم از این میزان ۳۸.۲ درصد فیلم و سریال، ۱۶.۸ درصد برنامه های طنز، ۱۲.۶ درصد برنامه های سیاسی و ۹.۶ درصد برنامه های ورزشی هستند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار28مهر 97، کد خبر: 4435785، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
صدا و سیما داره این روزها خوب کار میکنه
ح.ن76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
واقعا صدا و سیما خیلی وقته به تباهی رفته با این برنامه ها و جناح گیری هاش
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین