پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۵۹۹
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
معاون سیمای رسانه ملی از تلاش برای تولید سه برنامه «برند» در هر شبکه سخن گفت و تاکید کرد در حال حاضر هیچ سریال در دست تولیدی مشکل مالی ندارد.

شعار سال: پیمان جبلی معاون برون مرزی سازمان صداوسیما در نشستی که صبح امروز چهارشنبه ۱۴ تیرماه همزمان با دهمین سالگرد تاسیس شبکه پرس تی وی برگزار شد به ارائه گزارشی از این شبکه پرداخت و گفت: یکی از مهمترین و موثرترین فعالیت های جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد اقتدار ملی و نفوذ هر چه ببیشتر در جوامع هدف، فعالیت های برون مرزی‌ای است که صداوسیما انجام می دهد.

وی ادامه داد: اگر جمهوری اسلامی ایران بعد از گذشت حدود ۴۰ سال با اقتدار در منطقه رسالت انقلاب را پیگیری می کند و مخاطب جهانی و نفوذ منطقه ای قابل توجهی دارد قطعا یکی از دلایل آن ابزارهای رسانه ای ما بوده است.

جبلی اضافه کرد بنابراین اهمیت دارد که مجموعه برون مرزی صداوسیما به عنوان یکی از عناصر اصلی اقتدار کشور تقویت شود. اگر قدرت های بزرگ جهانی به جمهوری اسلامی به عنوان یک ضرورت و واقعیت غیرقابل انکار نگاه می کند تنها به فضل ایثارگری ها و خون شهدا نیست بلکه این نگاه به فضل نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه و تاثیرات آن هم است.

وی بیان کرد: آنها ذکر هم کرده اند که جمهوری اسلامی ایران یک واقعیت غیرقابل انکار است که چاره ای جز گفتگو با آن ندارند. اگر به صحنه نگاه کنیم قرار بوده در سال های اخیر کشورهای منطقه به خصوص عراق و سوریه دچار بحران هایی شوند که نتوانند از آن بیرون بیایند و به تبع آن جمهوری اسلامی ایران نیز تحت شعاع قرار گیرد اما امروز شاهد هستیم عراق و نیروهای مردمی با حمایت ایران، موصل را به عنوان پایتخت داعش در عراق از داعش پس گرفتند.

معاون برون مرزی سازمان صداوسیما عنوان کرد: امروز هیچ کس نیست که شهادت ندهد ایران یکی از عناصر اصلی پیروزی ها در منطقه است. رسانه­ ها یکی از ابعاد اقتدار جمهوری اسلامی هستند که باید آن ها را تقویت کرد. در کنار اقتدار سیاسی و اقتصادی، نفوذ در جامعه مخاطب و افکار عمومی جهان اسلام، جهان عرب و جهان یکی دیگر از عناصر اقتدار است و ما در حوزه تعامل با مخاطب بین‌المللی وظیفه سنگینی برعهده داریم.

جبلی با اشاره به گزارشی از عملکرد پرس تی وی در ۱۰ سال اخیر افزود: تأسیس پرس تی وی در سال ۸۶ نقطه عطف در تاریخ فعالیت های جمهوری اسلامی ایران بوده است و می توان آن را یک پوست اندازی عنوان کرد.

وی با اشاره به شبکه های رادیویی و تلویزیونی برون مرزی اظهار کرد: در مقطعی هدف ما تولید و توزیع پیام های ساده سیاسی در حوزه پیام های تصویری بود. از سال سقوط صدام در سال ۲۰۰۳ با راه اندازی شبکه العالم، فاز جدیدی از فعالیت های ما آغاز شد. این شبکه کارش با حداقل امکانات آغاز شد اما امکانات ما به هیچ وجه با امکانات شبکه های رقیب و بین‌المللی قابل مقایسه نیست.

جبلی با اشاره به رسانه های سابقه دار حوزه بین‌المللی اظهار کرد: رسانه های سابقه دار و پرنفوذ در دنیا، رسانه هایی هستند که در حوزه انگلیسی زبان فعالیت دارند و ورود به عرصه رقابت با این رسانه ها برای ما اقدامی جسورانه بود که با استفاده از تجربه راه اندازی شبکه العالم، تصمیم گرفته شد شبکه بین‌المللی برای مقابله با غرب تأسیس شود.

وی در ادامه به گزارشی از برنامه ها در شبکه پرس تی وی اشاره و عنوان کرد: در سال گذشته ۲۵۲ ساعت پوشش زنده رویدادها، ۱۸۴ گزارش تحلیلی و خبری، ۳۴۰۰ گزارش خبری از مناطق مختلف ایران و جهان، بیش از ۷۷۰۰ دقیقه برنامه تولیدی و بیش از ۷۶۰۰ دقیقه برنامه در دفاتر خارج از کشور روی آنتن رفته است. همچنین ۲۲ عنوان برنامه در سال ۹۵ با مشارکت برنامه سازان داخلی و خارجی انجام شد. پخش و تولید برنامه های مستند و فاخر از دیگر اقدامات ما در سال گذشته بود.

جبلی تأکید کرد: در حوزه فضای مجازی نیز ما از تمامی تکنولوژی ها در فضای مجازی که در رسانه های رقیب استفاده می شد در شبکه ها بهره گرفتیم. ما مدعی هستیم پرس تی وی توانسته است صدایی متفاوت در رسانه های جهانی به گوش برساند.

معاون برون مرزی صدا و سیما از تحقیقات یک موسسه بین‌المللی یاد کرد و گفت: این موسسه تحقیقاتی بیان کرده است که مردم در آمریکا از رسانه های سنتی خسته شده اند و تمایل دارند صدای رسانه هایی مثل پرس تی وی را بشنوند که بیان چنین رویکردهایی از اهداف ماست. رقابت کردن با غول های رسانه ای مثل سی ان ان و بی بی سی، رقابتی برابر نیست اما خوشبختانه ما توانسته ایم به مخاطب خوبی دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به دیگر شبکه های تأسیس شده در معاونت برون مرزی اظهار کرد: شبکه هیسپان تی وی سال ۹۰ با هدف مخاطب قرار دادن آمریکای لاتین تأسیس شد که این شبکه هم عملکرد بسیار خوبی دارد. همچنین در ادامه کانال های اردو، آذری، کردی و کانال بالکان را اضافه کردیم. شبکه آی فیلم عربی و انگلیسی نیز با هدف ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی توفیقات بسیاری در جذب مخاطب داشته است.

جبلی خاطرنشان کرد: پروژه هایی نیز در دست اقدام داریم از جمله اینکه بتوانیم در قاره آمریکا که علاقه مندانی تحت تاثیر انقلاب ما دارد با حمایت رییس سازمان صدا و سیما، شبکه ای را راه اندازی کنیم که امیدواریم تا ماه های آینده روی آنتن برود. ان شاءالله در حوزه فرانکوفون در کشورهای فرانسوی نیز شبکه فرانسوی زبان را هم در آینده ای نزدیک راه اندازی می کنیم. همچنین در روسیه نیز شبکه ای خواهیم داشت.

معاون برون مرزی صدا و سیما در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چالش های پیش روی پرس تی وی گفت: ما رقابت سنگینی با رسانه ها داریم و محدودیت های ظالمانه ای در برودکست وجود دارد. به طور مثال از بعد از سال ۸۸ شبکه ما از شبکه های کابلی حذف شد و ما کار خود را در فضای مجازی شروع کردیم. ظهور پرس تی وی اگرچه طوفانی بود اما اگر مصرف رسانه ای جهان غرب را مقایسه کنید می بینید که بخش عمده ای از شبکه ها، کابلی است و اگر شبکه ای از روی کابل برداشته شود دیگر دیده نمی شود.

وی در پایان گفت: بحث بودجه بسیار اثرگذار است، مبالغی که به ما اختصاص می یابد به هیچ وجه جوابگو نیست. اگر شرکت طرف قرارداد بعد از چند ماه پول نگیرد، شبکه را حذف می کند و ما هم اکنون بحرانی جدی برای تأمین قرارداد با شرکت ها داریم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 14 تیر 96، کد مطلب: 4022386:www.mehrnews.com


معاون سیما اعلام کرد:

هیچ سریالی مشکل مالی ندارد/ همه جریانات سیاسی ما را نواختند

معاون سیمای رسانه ملی از تلاش برای تولید سه برنامه «برند» در هر شبکه سخن گفت و تاکید کرد در حال حاضر هیچ سریال در دست تولیدی مشکل مالی ندارد.

شعار سال: مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی امروز چهارشنبه ۱۴ تیرماه دربازدید از پشت صحنه سریال «در جستجوی آرامش» در پاسخ به خبرنگاران درباره اینکه چقدر میان مرکز طرح و برنامه معاونت سیما و سیمافیلم موازی کاری وجود دارد، گفت: بین این دو مرکز موازی کاری وجود ندارد. ما ساختارهای برنامه سازی متفاوتی از جمله مستند، ترکیبی و ... داریم که در مرکز طرح و برنامه، طرح سوژه های مختلف ارائه و نظارت می شود.

وی ادامه داد: بخشی از اقدامات که در این مرکز به فیلم و سریال مربوط است، کارهایی در حد ایده پردازی، تحقیق و مطالعه است اما قسمت عمده و اساسی کار در سیما فیلم انجام می شود. به دلیل اهمیت حوزه نمایش، بخش پژوهشی آن در مرکز طرح و برنامه معاونت سیما انجام می شود و در مرکز سیما فیلم کار پژوهشی نداریم و مساله عمده ما در این مرکز، ساخت و تولید است.

معاون سیما در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: یکی از اولویت های اصلی ما این است که هر شبکه سه «برند» داشته باشد و با آنها شناخته شود و در نظر داریم این اتفاق را در تابستان تثبیت کنیم و بر همین اساس برنامه های پنج سال آینده را مشخص کنیم.

میرباقری در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر زیرنویس اشتباهی شبکه خبر و بعد عذرخواهی صدا و سیما و در ادامه جلب اطمینان مخاطبان اظهار کرد: قطعاً چنین اتفاقی باید رخ دهد و اگر کار خوبی اتفاق می افتد باید دیگران را تشویق و از افراد مربوطه تشکر کرد و اگر هم خطایی رخ می دهد باید تذکری صورت بگیرد.

وی با اشاره به اتفاقات زمان انتخابات یادآور شد: تلویزیون جمهوری اسلامی به دلیل استقلالی که داشت باید فرصت برابر را به جریانات سیاسی می داد اما برخی جریانات توقع داشتند که سهم بیشتری در اختیار می داشتند که این مساله سوءتفاهمی را به وجود آورد اما ما تلاش کردیم سوء تفاهم ها را به حداقل برسانیم.

معاون سیما تأکید کرد: تقریباً همه جریان های سیاسی در دوران انتخابات رسانه ملی را نواختند و سعی کردند دلخوری های خود را مطرح کنند. به هر حال از الان به بعد رابطه ما با همه قوه ها مخصوصا قوه مجریه که بار زیادی را بر دوش دارد به خوبی انجام خواهد شد و همکاری خواهیم کرد.

میرباقری در پاسخ به پرسش دیگری درباره اهمیت همکاری با جوانان و ساخت کارهای سفارشی به صورت تحلیلی گفت: ما جزو آن دسته از مدیرانی هستیم که سعی می کنیم دغدغه های خود را به صورت تفصیلی تر با سازندگان در میان بگذاریم و صرفاً به یک سفارش، کار خود را محدود نکنیم و قطعا برنامه ما این است که نسل جوان و پرانرژی را به رسمیت بشناسیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره نبود مشکل بودجه برای ساخت سریال ها اظهار کرد: بعد از برآورد سریال ها که بحثی کارشناسی است ما هیچ مشکل مالی برای ساخت آنها نداریم و من این نکته را همیشه اعلام کرده ام. در این چند ماهه که به پشت صحنه سریال ها رفته ام هیچ بازیگری مشکل مالی یا طلب انباشته شده ای را مطرح نکرده است. من از در دسترس ترین مدیران صدا و سیما هستم و درخواستم این است که این فضا به صورت واقعی و طبیعی منعکس شود.

میرباقری در پایان درباره برنامه «هفت» و حواشی آن عنوان کرد: آنچه که در برنامه «هفت» به صورت نهایی ذکر می شود توسط من به عنوان معاون سازمان بیان می شود و هرآنچه که ضرورت بدانم به مدیر شبکه و یا مدیر گروه اجتماعی شبکه سه بیان می کنم و در نهایت هر نامی که از طریقی غیر از من به عنوان مجری مطرح شود، درست نیست.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 14 تیر 96، کد مطلب: 4022533:www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین