پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۶۳۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هرجا آمریکایی‌ها را بیرون کرده‌ایم و فکر غربی و هواداری از آمریکا را کنار گذاشته‌ایم، پیشرفت‌های غیرقابل‌تصور به‌دست آورده‌ایم ولی هرجا چشم امید به آمریکا داشته‌ایم، عقب مانده‌ایم.وی افزود: در 22 بهمن 1357 مردم ایران انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و 40 سال پای آن ایستادند و رمز این چهار دهه پیروزی و مقاومت نیز ویژگی‌های مدافعان آن بود؛ تکیه به خداوند و قرآن، اعتقاد و ایمان به ولایت و مرجعیت و جان‌فشانی در راه آرمان‌ها، دلیل اصلی ماندگاری نظام جمهوری اسلامی است.

شعار سال: محسن رضایی پیش از ظهر امروز در جریان سفر به شهر مقدس قم، در آستان مقدس امامزاده شاه جمال(س) اظهار داشت: دشمنان همواره سعی کرده‌اند در طول تاریخ، دستاورد قیام‌های مردمی ایران را به‌نفع خودشان مصادره کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به قیام مشروطه و ملی شدن صنعت نفت اشاره کرد.

وی افزود: در 22 بهمن 1357 مردم ایران انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و 40 سال پای آن ایستادند و رمز این چهار دهه پیروزی و مقاومت نیز ویژگی‌های مدافعان آن بود؛ تکیه به خداوند و قرآن، اعتقاد و ایمان به ولایت و مرجعیت و جان‌فشانی در راه آرمان‌ها، دلیل اصلی ماندگاری نظام جمهوری اسلامی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه "امروز در گستره وسیعی از منطقه، امنیت خودمان و کشورهای دیگر را تأمین کرده‌ایم" گفت: این امر قدرت بزرگی برای ایران به‌ارمغان آورده است البته در برخی حوزه‌ها از جمله اقتصاد عقب مانده‌ایم.

وی ادامه داد: دلیل اصلی موفقیت‌ها و عقب‌ماندگی‌ها مشخص است؛ هرجا آمریکایی‌ها را بیرون کرده‌ایم و فکر غربی و هواداری از آمریکا را کنار گذاشته‌ایم، پیشرفت‌های غیرقابل‌تصور به‌دست آورده‌ایم ولی هرجا چشم امید به آمریکا داشته‌ایم، عقب مانده‌ایم.

رضایی با اشاره به تحریم‌های گسترده نظامی ایران توسط بیگانگان عنوان کرد: بااین‌حال در زمینه موشکی و دیگر صنایع دفاعی پیشرفت‌های عظیمی داشته‌ایم ولی درعین‌حال، در حوزه خودروسازی که میزان تحریم‌ها به‌هیچ‌وجه در حد و اندازه تحریم‌های نظامی نبوده، از بسیاری از کشورها عقب هستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در نیروهای مسلح و در همه حوزه‌های دفاعی، تفکر آمریکایی و گدایی فناوری از غرب را کنار گذاشته‌ایم و روی پای خودمان ایستاده‌ایم ولی در حوزه اقتصاد و صنعت از زمان بنی‌صدر تاکنون افرادی هستند که امروز و فردا می‌کنند و به توان داخلی اعتماد ندارند و به‌این‌ترتیب از منابع عظیم موجود و نیروی انسانی جوان و بومی برای حل مشکلات و عقب‌ماندگی‌ها استفاده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه معطل گذاشتن و بلاتکلیفی کنار ساختن تردید، آثار تخریبی بیشتری از تحریم‌های آمریکا دارد گفت: در چهل‌سالگی انقلاب باید رمز پیشرفت‌های معجزه‌آسای ایران را به‌درستی بشناسیم و دلایل عقب‌ماندگی‌ها را هم احصا کنیم تا بتوانیم در همه عرصه‌ها به موفقیت دست یابیم.

رضایی افزود: در بخش‌های مختلف پیشرفت‌هایی داشته‌ایم و می‌توان گفت در همه امورات حرکتی رو به جلو مشاهده می‌شود ولی در زمینه صنعت و اقتصاد، پیشرفت معجزه‌آسایی نداشته‌ایم و دلیل این امر، بلاتکلیف گذاشتن نیروها و منابع داخلی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در همه امور باید مستقل از آمریکا باشیم و این یکی از مهم‌ترین مطالبات و تأکیدات امام و رهبری بوده و هست و چنانچه این موضوع به‌طورجدی مورد اهتمام مسئولان قرار بگیرد، دهه آینده، دهه پیشرفت و اقتدار خواهد بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم تاریخ انتشار 11بهمن 97، کدخبر: 1936338، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
0
0
مردم دیگه باور 40 ساله پیش رو ندارن با اعتمادمردم بازی شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین