پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۶۷۳۸
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
یک منبع در ارتش سوریه گفته ائتلاف تحت رهبری آمریکا به مواضع ارتش سوریه در جنوب شرق این کشور، حمله کرده است.
شعارسال: ائتلاف موسوم به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا، یک واحد توپخانه‌ای نیروهای مسلح سوریه در شهر «البوکمال» سوریه را هدف حمله هوایی قرار داده است.

البوکمال شهری از استان دیرالزور سوریه است که در جنوب شرقی این کشور و در نزدیکی مرز عراق واقع شده است.

یک منبع در ارتش سوریه با اعلام این خبر به خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفت که این حمله به تخریب واحد توپخانه‌ای مدنظر و زخمی شدن دو نظامی منجر شده است.

منبع سوری گفت: «حدود ساعت ۲۳:۳۰ به وقت محلی (۲۱:۳۰ شنبه شب به وقت گرینویچ، مصادف با ۰۱:۰۰ بامداد یکشنبه به وقت تهران) هواپیمای ائتلاف بین‌المللی به واحد توپخانه‌ای ما مستقر در منطقه غرب «البوکمال» حمله کرد. در نتیجه این حمله واحد توپخانه‌ای مورد نظر تخریب و دو نظامی زخمی شدند».

ائتلاف تحت رهبری آمریکا از سال ۲۰۱۴ بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل متحد یا اجازه دولت سوریه اقدام به انجام حملات هوایی در این کشور به بهانه مبارزه با داعش کرده است. جنگنده‌های ائتلاف تا کنون چندین بار به مواضع ارتش سوریه که در حال پیشروی علیه نیروهای داعش و تروریست‌ها بوده‌اند حمله کرده‌اند.

در حملات این ائتلاف در سوریه و عراق ظرف سه سال و نیم گذشته دست‌کم ۱۱۹۰ غیرنظامی جان باخته‌اند. برخی منابع شمار تلفات غیرنظامیان دراین حملات را بسیار بالاتر برآورد می‌کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 14 بهمن 1397 ، کدخبر: 13971114000052 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین