پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۶۷۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه گفت: ازنظر رتبه‌بندی رتبهٔ ایران پس از انقلاب از جایگاه 35 به 10 صعود کرده و برای سال 1404 نیز با ایجاد ظرفیت 55 میلیون تن، دست‌یابی به جایگاه هفتم را برای خود هدف‌گذاری کرده است.
شعار سال: معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه گفت: ازنظر رتبه‌بندی رتبهٔ ایران پس از انقلاب از جایگاه 35 به 10 صعود کرده و برای سال 1404 نیز با ایجاد ظرفیت 55 میلیون تن، دست‌یابی به جایگاه هفتم را برای خود هدف‌گذاری کرده است.

محمود اکبری  حضور اعضای سندیکای لوله و پروفیل در فولاد مبارکه را فتح بابی برای افزایش تعامل، همکاری و هم‌افزایی هرچه بیشتر دانست و گفت: بدون شک این همایش کمک خواهد کرد تا با گفتمان رودررو به تحکیم بیش‌ازپیش فضاهای همدلی بپردازیم و در نهایت ضمن تأمین اشتغال پایدار در کشور، نیاز حداکثری مصرف‌کنندگان نیز تأمین شود.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه ضمن ارائهٔ گزارشی از عملکرد و برنامه‌های آتی شرکت، از فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگ‌ترین دستاورد صنعتی کشور بعد از انقلاب اسلامی یاد و تصریح کرد: میزان تولید فولاد خام کشور از حدود 700 هزار تن در سال 1356 به 25 میلیون تن در سال 1397 افزایش یافته است. به همین نسبت ازنظر رتبه‌بندی نیز رتبهٔ ایران در بازهٔ زمانی مذکور از جایگاه 35 به 10 صعود کرده و برای سال 1404 نیز با ایجاد ظرفیت 55 میلیون تن، دست‌یابی به جایگاه هفتم و تبدیل شدن به صادرکنندهٔ بزرگ را برای خود هدف‌گذاری کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزان سرانهٔ مصرف فولاد در کشور گفت: سرانه مصرف فولاد در کشور ما با 235 کیلوگرم به ازای هر نفر از متوسط جهانی که 210 کیلوگرم است بالاتر است و باید به خاطر داشته باشیم ارتقای این مقدار می‌تواند به رشد فزایندهٔ صنعت و توسعه کشور کمک کند.

اکبری با اشاره به این‌که در سال‌های اخیر شاهد رشد ظرفیت مازاد به‌ویژه در بخش تختال و در برخی مواقع محصولات نهایی بوده‌ایم گفت: در سال‌های 96 و 97 روند صادرات ایران با 8 میلیون تن به اوج رسید.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: در صنایع بالادستی فولاد مبارکه حدود 2 هزار و 800 تأمین‌کننده مشغول ارائهٔ خدمات و تأمین مواد اولیه و مصرفی این شرکت هستند و در پایین‌دست نیز نزدیک به 4 هزار کارخانهٔ بزرگ و کوچک از محصولات فولاد مبارکه به‌طور مستقیم و غیرمستقیم استفاده می‌کنند که این مهم گویای نقش فولاد مبارکه و صنایع تکمیلی در کشور است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در گروه فولاد مبارکه به‌طور مستقیم و غیرمستقیم 350 هزار فرصت شغلی ایجادشده و فولاد مبارکه امروز به وسعت ایران در اقصی نقاط کشور گسترده شده است.

اکبری بیان داشت: طی چهار سال اخیر بیش از 7 هزار و 300 میلیارد تومان درزمینهٔ توسعهٔ گروه فولاد مبارکه سرمایه‌گذاری شده که نتیجهٔ آن افزایش ظرفیت فولاد کشور، اشتغال‌زایی، جلوگیری از واردات و افزایش توان صادراتی کشور بوده است.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه کاهش مصرف آب علی‌رغم افزایش تولید را یکی دیگر از دستاوردهای این شرکت طی سال‌های اخیر اعلام و با بیان این‌که امروز الگوی مصرف آب در فولاد مبارکه به یک الگوی جهانی تبدیل شده اظهار کرد: با انجام اقدامات اساسی در بازچرخانی آب در سیکل تولید و اجرای پروژه‌های متعدد، در حال حاضر مصرف آب در فولاد مبارکه  از  16.6 مترمکعب بر تن تولید در سال 1370 به 2.7 مترمکعب کاهش یافته؛ این در حالی است که میزان تولید این شرکت از 2.4 به 6.7 میلیون تن افزایش یافته است.

 وی با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی کشور در حوزهٔ فولاد گفت: هم‌زمان با افزایش ظرفیت فولاد کشور و به دلیل کاهش مصرف در داخل طی چند سال اخیر، شاهد افزایش صادرات بودیم.

اکبری در خصوص وضعیت تولید و عرضهٔ محصولات فولاد مبارکه تصریح کرد: در حال حاضر تولید فولاد خام در گروه فولاد مبارکه 9.5 میلیون تن است که بنا بر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر است این گروه با حفظ سهم 50 درصدی خود در تولید فولاد کشور، در سال 1404  با تحقق افزایش ظرفیت 1.5 میلیون تنی در شرکت فولاد هرمزگان، به بار نشستن واحد یک‌میلیون تنی فولاد سفیددشت و همچنین با ایجاد واحدهای جدید در جنوب کشور این ظرفیت را به 25 میلیون تن افزایش دهد.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در ادامهٔ سخنان خود به میزان فروش داخلی و صادراتی فولاد مبارکه اشاره و در این خصوص گفت: در ده‌ماههٔ سال جاری با فروش 4 میلیون و 809 هزار تن محصول، 86 درصد از فروش گروه فولاد مبارکه به بازارهای داخلی و 755 هزار تن یا 14 درصد به بازارهای صادراتی اختصاص یافته است. از کل محصول عرضه‌شده به بازارهای داخلی در بازهٔ زمانی مذکور 69 درصد محصولات گرم، 18 درصد محصولات سرد، 10 درصد تختال و 4 درصد محصولات پوشش‌دار بوده است. آمارها نشان می‌دهد مقدار فروش محصولات فولاد مبارکه در داخل کشور در بخش‌های مختلف نسبت به بازارهای جهانی از همخوانی خاصی برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر 25 درصد محصولات فولاد مبارکه به صنعت لوله و پروفیل، 15 درصد به صنایع تکمیلی، 14 درصد به صادرات، 11 درصد به سایر صنایع، 10 درصد به صنعت حمل‌ونقل، 9 درصد به سازه‌های فلزی، 8 درصد به مراکز خرده‌فروشی، 4 درصد به لوله‌های انتقال نفت و سیالات و در نهایت به صنایع بسته‌بندی و لوازم‌خانگی هرکدام 2 درصد اختصاص یافته است.

اکبری در پایان تصریح کرد: مقایسهٔ روند تحویل محصولات فولاد مبارکه به صنعت لوله و پروفیل نشان می‌دهد طی 10 ماه اخیر با رشد 108 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 1394، میزان تحویل محصول به این صنعت از 688 هزار تن به 1 میلیون و 430 هزار تن افزایش یافته است و این امر نقش فراوانی در کاهش واردات داشته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 13 بهمن 1397، کدخبر: 13971113001299 ، www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
0
0
فولاد مبارکه فقط داره با رانت و یارانه مفتی که از دولت میگیره سرپاست اگر نه دو زار هم شرکت نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین