پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۶۹۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران، با عنوان این مطلب که ارز دولتی فقط برای ماده موثره تولید دارو اختصاص می یابد، گفت: این نحوه تخصیص ارز، صنعت داروسازی را دچار مشکل کرده است.

شعارسال:عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران، با عنوان این مطلب که ارز دولتی فقط برای ماده موثره تولید دارو اختصاص می یابد، گفت: این نحوه تخصیص ارز، صنعت داروسازی را دچار مشکل کرده است.

آرش محبوبی،  به نشست روز گذشته اعضای هیات مدیره انجمن داروسازان تهران با سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اشاره کرد و افزود: در این جلسه، مسائل و مشکلات صنعت داروسازی کشور در بخش های مختلف مطرح گردید.

وی با اشاره به قول مساعد سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای پیگیری مسائل مطرح شده در این جلسه، گفت: کمبود نقدینگی، مشکلات ترخیص کالاهای وارداتی صنعت داروسازی از گمرکات، و نحوه تخصیص ارز دولتی به تولید دارو، از جمله مشکلات این صنعت است.

محبوبی با عنوان این مطلب که در حال حاضر فقط برای ماده موثره تولید دارو ارز دولتی تعلق می گیرد، ادامه داد: در روند تولید دارو، فقط ماده موثره نیست، بلکه در بحث بسته بندی، فرمولاسیون و...، نیز می بایست ارز دولتی تخصیص یابد تا صنعت در قیمت گذاری دارو دچار مشکل نشود.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران، با انتقاد از نحوه تخصیص ارز دولتی به صنعت داروسازی، گفت: این در حالی است که محاسبه قیمت داروی تولید داخل بر مبنای ارز دولتی است و همین مسئله، صنعت را دچار مشکل ساخته است.

محبوبی، از تاخیر یک ساله در بازگشت پول فروش دارو به صنعت انتقاد کرد و افزود: پرداخت پول صنعت داروسازی بعد از گذشت یک سال، هیچ سودی ندارد. چون نرخ تورم در طول یک سال بر قیمت ها اثر گذار است.

وی با اشاره به تاخیر ۶ ماهه بیمه تامین اجتماعی در پرداخت مطالبات داروخانه ها، گفت: متاسفانه داروخانه ها نیز دچار کمبود نقدینگی هستند.

محبوبی، در عین حال از بهبود وضعیت کمبود اقلام دارویی در یک ماه اخیر خبر داد و افزود: در حال حاضر، کمبود دارو در شرایط معمول قرار دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 14 بهمن 97، کدخبر: 4532540، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
0
0
دولت نباید اجازه بده تولید کننده برای ارز به مشکل بخوره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین