پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۷۸۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۳
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی استانداری سمنان، با بیان اینکه کتابخانه‌های استان نیازمندتوسعه هستند، گفت برای رفع کاستی‌هاو ترویج فرهنگ مطالعه استفاده از ظرفیت خیران ضرورت دارد.

شعارسال: حسن سعدالدین ظهر پنج‌شنبه در نشست انجمن خیران حوزه کتاب و نشر به میزبانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان بابیان اینکه امروز تشکیل انجمن خیران کتاب خانه‌ساز در استان یک اقدام مؤثر و گامی روبه‌جلو برای ترویج فرهنگ مطالعه است، تأکید کرد: باید از پتانسیل‌های این مجمع برای ترویج فرهنگ مطالعه استفاده کرد.

وی افزود: ویژگی انجمن‌های خیران این است که برآمده از مردم هستند و لذا استفاده از ظرفیت‌هایشان از مردم و برای مردم دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای است چراکه در جامعه می‌تواند سبب ترویج فرهنگ مطالعه، کاهش بی‌اطلاعی و عدم آگاهی، افزایش سرانه مطالعه و ... شود.

ضرورت رشد کمی و کیفی فعالیت‌های حوزه مطالعه

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان خواستار فعالیت بیشتر انجمن خیران کتابخانه ساز در استان شد و گفت: برای رشد کمی و کیفی فعالیت‌های این انجمن می‌بایست از ظرفیت‌های نهادهای ذی‌ربط فرهنگی بهره جست.

سعدالدین، بابیان اینکه می‌بایست از ظرفیت‌های دستگاه‌های فرهنگی به‌ویژه آموزش‌وپرورش برای توسعه کتاب و کتاب‌خوانی استفاده شود، اظهار داشت: آموزش‌وپرورش نقش بسزایی را در ترویج فرهنگ مطالعه دارد و ازآنجاکه دانش آموزان آینده‌سازان کشور هستند، باید برای نهادینه شدن فرهنگ مطالعه بین این قشر تلاش شود.

وی افزود: برای ترویج مطالعه در بین دانش آموزان می‌توان از درون مدارس و از بین دانش آموزان افرادی را به‌عنوان کتاب‌خوان و کتابدار معرفی و تربیت کرد تا از کودکی با مقوله کتاب و ارزش‌های آن آشنا شوند و همچنین بتوانند دوستان و همکلاسی‌هایشان را نیز با موضوع کتاب درگیر کنند لذا اجرای چنین طرح‌های نمادینی توصیه می‌شود.

شناسایی خیران کتابخانه ساز

محمدهادی مظاهری، مشاور استاندار سمنان در امور ایثارگران نیز در این نشست بابیان اینکه باید خیران حوزه فرهنگ و به‌خصوص مطالعه در استان شناسایی و در جلسات انجمن خیران کتابخانه‌ساز شرکت کنند، ابراز کرد: وجود افراد فرهنگی، تاثیرگذار، موثران شهرها و اساتید دانشگاهی در جلسه خیران ضروری است چراکه این قشر می‌توانند راهکارهای بسیاری را برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی ارائه دهند.

حجت الاسلام جلیل طاهریان مدیرعامل انجمن خیران کتابخانه ساز استان سمنان نیز در این نشست بابیان اینکه برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان، اعضای این انجمن باید فعالیت بیشتری داشته باشند، گفت: با پرداخت سهم نیم درصد شهرداری‌ها به انجمن کتابخانه‌های عمومی بسیاری از مشکلات مالی کتابخانه ها رفع می‌شود اما باید در نظر داشت که این امر کافی نیست و ترویج فرهنگ مطالعه وظیفه همگانی محسوب می شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:18بهمن1397 ، کدخبر: 4536852: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
0
0
فرهنگ کتابخوانی در مردم ار بین رفته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین