پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۷۸۹۶
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۲
حکم بازنشستگی کشاورزان، روستاییان و جامعه عشایری در 40 روستای استان اردبیل به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اعطا شد.

شعارسال: حکم بازنشستگی کشاورزان، روستاییان و جامعه عشایری در 40 روستای استان اردبیل به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اعطا شد.

 مراسم اعطای همزمان و نمادین حکم بازنشستگی کشاورزان، روستاییان و جامعه عشایری استان اردبیل روز چهارشنبه طی آیینی با حضور حنیف مدیرکل امور استان های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مدیران استانی و اهالی منطقه در روستای پیراقوم شهرستان اردبیل برگزار شد.

در این آیین روستاییان عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل در سه بخش بازنشستگی، از کارافتادگی و فوتی ، حکم بازنشستگی پرداخت مستمری خود را دریافت کردند.

مدیرکل امور استان های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این آیین، خدمت به روستاییان را به معنای جهاد در راه تولید و کاهش مشکلات جامعه عنوان کرد و گفت: زندگی روستاییان با تولید عجین شده و باید به سمت تولید اقتصادی با ارزش افزوده بیشتر حرکت کنند.

خلیل حنیف بیان کرد: دولت در قوانین بودجه سالانه اعتبارات و تسهیلات خوبی برای رونق تولید در روستاها پیش بینی کرده و این کار ارزشمند باید ادامه یابد.

وی حمایت از تولید روستایی را برای ثروت آفرینی ضروری خواند و اظهار کرد: بیمه روستاییان و کشاورزان هم در واقع بیمه کردن فرایند تولید در روستاهاست.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل نیز در این مراسم، خدمت به جامعه روستایی را یکی از اهداف نظام انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: دولت در نظر دارد در راستای توسعه خدمات اجتماعی، همه روستاییان را بیمه کند ولی لازمه این امر عضویت مردم در صندوق های بیمه اجتماعی روستایی است.

رضا عبداللهی تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ذکر کرد و افزود: تاکنون 51 هزار و 400 نفر از روستاییان، کشاورزان و عشایر استان اردبیل عضو این صندوق شده اند.

وی با اشاره به پرداخت دو سوم حق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان توسط دولت بیان کرد: هم اکنون 2 هزار و 600 نفر از جامعه روستایی، کشاورزی و عشایر استان اردبیل از این صندوق بازنشسته شده و مستمری دریافت می کنند.

وی پرداخت مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و فوتی را از جمله مزیت های عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ذکر کرد.

وی عضویت مردم در این صندوق و توسعه فعالیت آن را از جمله اهداف دولت تدبیر و امید اعلام کرد و گفت: دولت با هدف ارتقای رفاه اجتماعی، خدمات گسترده ای را به روستاییان ارائه می کند که بیمه کردن روستانشینان یکی از این خدمات است.

حدود 30 درصد از جمعیت یک میلیون و 300 هزار نفری استان اردبیل در هزار و 700 روستای استان ساکن بوده و اغلب در بخش زراعت و دامداری مشغول به کار هستند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار :17 بهمن 97، کدخبر: 83200617،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین