پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۸۴۰۹
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۰
عشق و نیروی جنسی دو امر غیرعقلانی بشری بوده‌اند که آدمی در روند عقلانی‌سازی آن‌ها دایماً دچار کش‌مکش و زحمت بوده است و در این روند چندان کام‌یاب نبوده است. این امور غیرعقلانیِ بشری همیشه اَشکالی از چالش‌ها را برای شیوه‌های عقلانی‌سازی‌شان پدید آورده‌اند و هرگز به‌نحو تام و تمامی عقلانی‌سازی نشده‌اند.

شعارسال: قضایای پایه‌ای نظریه‌ای در باب مشکل بنیادی خانواده در ایران

قضیه‌ی 1: امر غیرعقلانی بخشی مهم و تعیین‌کننده‌ از وجود انسانی و حیات اجتماعی-فرهنگی است.

قضیه‌ی 2: بنا به برداشتی از روند تحول حیات اجتماعی و فرهنگی بشر، تاریخ بشر توسّط سیری از کوشش‌های بشری در جهت عقلانی‌سازی امر غیرعقلانی نقطه‌چین شده است.

قضیه‌ی 3: عشق و نیروی جنسی دو امر غیرعقلانی بشری بوده‌اند که آدمی در روند عقلانی‌سازی آن‌ها دایماً دچار کش‌مکش و زحمت بوده است و در این روند چندان کام‌یاب نبوده است. این امور غیرعقلانیِ بشری همیشه اَشکالی از چالش‌ها را برای شیوه‌های عقلانی‌سازی‌شان پدید آورده‌اند و هرگز به‌نحو تام و تمامی عقلانی‌سازی نشده‌اند.

قضیه‌ی 4: کوشش‌های آدمی در حیات اجتماعی‌اش در جهت عقلانی‌سازی امر غیرعقلانی (از جمله امر جنسی و عشق)، منجر به تأسیس نهادها و سازمان‌های اجتماعی مختلف شده است.

قضیه‌ی 5: اَشکال پیشامدرن و مدرنِ خانواده، محصول کوشش‌های آدمی در درون زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی مختلف در جهت عقلانی‌سازیِ دو امر غیرعقلانی عشق و نیروی جنسی بوده است.

قضیه‌ی 6: در اثر تحوّلات اجتماعی-فرهنگی شتاب‌ناک در ایرانِ به‌نحو فزاینده در حال مدرن شدن، شکل موجود خانواده (محصول پیشین عقلانی‌سازی امر غیرعقلانی) در بنیاد خود دچار بحران است و پاسخ‌گوی شرایط جدید زیست نیست.

قضیه‌ی 7: لذا محصولات پیشین عقلانی‌سازی امر غیرعقلانی در این حوزه‌ی انسانی و اجتماعی، نیازمند بازاندیشی اساسی و پیدایش اَشکال جدیدی از عقلانی‌سازی امر غیرعقلانی مورد بحث است.

قضیه‌ی 8: اَشکال متنوع زیست جنسی موجود در ایران معاصر ناشی از بحران در شیوه‌های عقلانی‌سازی پیشین این امور غیرعقلانی است.

حسن محدّثی گیلوایی / 7 بهمن 1397


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت  کیو نیوز ، تاریخ انتشار:8 بهمن 1397 ، کدخبر:30926 www.qnews.ir،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین