پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۹۵۱۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۶
سقوط یک فروند هواپیمای سبک آموزشی در کاشمر موجب جانباختن دو سرنشین این هواپیما شد. گزارش زیر با مرور منابع خبری گوناگون ملی و محلی،اقدام به تشریح جزئیات این سانحه به همراه ارایه گزارشی تصویری و ویدئویی از شاهدان میدانی ،کرده است.

شعارسال: سقوط یک فروند هواپیمای سبک آموزشی در کاشمر موجب جانباختن دو سرنشین این هواپیما شد. گزارش زیر با مرور منابع خبری گوناگون ملی و محلی،اقدام به تشریح جزئیات این سانحه به همراه ارایه گزارشی تصویری و ویدئویی از شاهدان میدانی ،کرده است.

یک فروند هواپیمای سبک آموزشی صبح جمعه به دلیل نامعلومی در کاشمر سقوط کرد و خلبان و کمک خلبان این هواپیما(استاد خلبان مرحوم مهدی زارعی و دانشجو مرحوم سیدی) جان خود را از دست دادند. این هواپیما از نوع آموزشی بود و پس از سقوط پیکر سرنشینان توسط نیروهای امدادی(آتش نشانی) از هواپیما خارج شد.

استاد خلبان،مرحوم مهدی زارعی

دانشجوی خلبانی- مرحوم سیدی

محمدرضا کاویانی مدیرعامل شرکت کاویان پرواز ترشیز ، در این خصوص عنوان داشت: به دستور بازپرس ، صحنه تصادم حفظ می‌شود تا کارشناسان برای بررسی علت حادثه حضور یابند، به سازمان هواپیمایی اطلاع داده شده و امروز کارشناسان برای بررسی حضور پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این فرودگاه هفتمین و بزرگ‌ترین فرودگاه فوق سبک کشور است اظهار کرد: در آذر 95 با اخذ کد چهار حرفی OIMQ از سوی سازمان جهانی بین‌الملل هوایی ، کار فرودگاه در حوزه آموزش و تفریحی آغاز شده و این پرواز، اولین پرواز امروز این هواپیما نبوده است.

کاویانی تاکید کرد: هر گونه اظهارنظر در خصوص علت سقوط هواپیما بعد از بررسی کارشناسان اعلام می‌شود و همچنان علت حادثه نامشخص است. وی در تشریح سانحه امروز افزود: پیش از این پرواز، خلبان جان باخته با یکی دیگر از دانشجویان با همین هواپیما ، پرواز داشتند.

وی با بیان اینکه بعد از ۲۵ دقیقه از پرواز دوم، سقوط هواپیما توسط افراد بومی در منطقه بهاریه به فرودگاه اطلاع داده شده است، ابراز کرد: پرواز در شرایطی که هواپیما به لحاظ فنی سالم و شرایط آب و هوایی مساعد بوده، انجام شده است.

مدیرعامل شرکت کاویان پرواز ترشیز با ابراز تاسف از بروز این سانحه هوایی که منجر به جان باختن استاد خلبان و دانشجوی خلبانی شد، بیان کرد: هواپیمای مذکور مدل ۲۰۰۸ است که تاکنون ۱۲۰ ساعت پرواز داشته و این در حالی است که هواپیماهای فوق سبک به میزان ۲ هزار ساعت مجاز به پرواز است.

وی گفت: چکاپ هواپیما مطابق دستورالعمل های کارخانه سازنده در دوره های ۲۵، ۵۰ و ۱۰۰ ساعته انجام شده، به طوری که امکان نقص فنی در هواپیما وجود نداشته است.کاویانی با اشاره به اینکه به محض اطلاع از وقوع این سانحه، بلافاصله به سازمان هواپیمایی کشور اعلام شد، اظهار کرد: در کمتر از ۵ ساعت گروهی از کارشناسان سازمان هواپیمایی کشور برای بررسی علت سانحه خودشان را به کاشمر رساندند.

بررسی های محلی نشان می دهد که ، صدای سقوط هواپیما توسط اهالی روستای بهاریه در 17 کیلومتری کاشمر شنیده شده است و دو نفر از اهالی روستا نیز شاهد عینی سقوط هواپیما بوده‌اند.

گفتنی است ساعتی بعد از سقوط؛ بازپرس، پزشک قانونی نیروهای نظامی، آتش‌نشانی و اورژانس در صحنه سقوط حاضر شدند نیروهای اورژانس پس از اتمام کارشان محل را ترک نموده و مابقی نیروها همچنان در فرودگاه حضور داشته اند.

دانشجوی خلبانی در روز تولدش سقوط کرد و جان باخت

دانشجوی خلبانی فوت شده در این حادثه (سیدی) متولد 26 بهمن 1361 است که در روز تولد خود متاسفانه جان خویش را از دست داده است.

اظهار نظر اولیه و غیر رسمی کارشناسی در خصوص علل احتمالی سقوط :

در برخی از گروه های تلگرامی تخصصی و به نقل از برخی از کارشناسان، بیان شده است که :

چون هواپیما در ارتفاع پایین حرکت می کرده ، شاندل می کشیده و لوپس(پرواز در ارتفاع پائین) می رفته است، احتمالا:

١- وقتی اومده پایین مانور اسپید رعایت نشده و سینک شدید کرده با دم خورده زمین و بانس کرده و مجدد بشدت با دماغه به زمین برخورد کرده است.

٢- طبق اعلام شاهدان عینی روستای اطراف، هواپیما یکدفعه ارتفاع کم شده و با دماغه به زمین برخورد کرده است. که دراین حالت ممکن است موتورش رفته و استراکچر بهم ریخته و فرامین قفل شده و بشدت با دماغه به زمین خورده، به طوری که قطعات موتور با داخل کابین میکس شده.

٣- یا اینکه چون دیده شده لوپس می رفته و باز ارتفاع می گرفته ، در یکی از این ارتفاع گیری ها ، بنک زده و چون سرعت کافی نداشته ، رفته توی استال و اسپین و درنهایت با دماغه به زمین برخورد کرده است.

تصاویری از محل سقوط هواپیمای آموزشی در کاشمر






ویدئویی از اظهارات شاهدان عینی از سقوط هواپیمای آموزشی در کاشمر

تعداد بازدید : 321

ویدئویی پیش از پرواز هواپیمای آموزشی در کاشمر گرفته شده و خلبان نیز همان فردی است که در سانحه جانش را از دست داده

تعداد بازدید : 319


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری ایرلاین پرس، تاریخ انتشار: 26بهمن 1397 ، کدخبر: 160203،www.airlinepress.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
0
1
باید ماهی یک سانحه هوایی داشته باشیم فکر کنم در راستای کنترل جمعیت این کار انجام میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
0
0
اینا بیشترشون بی سواد هستند.فقط صرفا مدرک دارند.وقتی چند ماه خلبانی یاد میگیرند میرند تو عالم توهم فکر می کنند دیگه تمام شده با هواپیما هر مانوری میشه داد و همه کار میشه انجام داد و راحت از پسش برمیان. و مورد اخر اینکه چند تا اقازاده این هواپیما ها برای سود بیشتر بصورت کیت وارد می کنند و چند نفر هم بیسواد این کیت ها رو رو هم جمع می کنند و سنبل می کنند به چند نفر بدبخت بیسواد تر از خودشون میفروشند و بعد ها یا موتور میره یا فرامین رو هوا قفل میکنه و....
بهمن
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
0
0
خداوند رحمت کنه آقای سیدی.بسیار انسانی مومن و خالصی بود .
شادی روحش صلوات.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین