پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۹۱۸
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴
یک منبع آگاه در مورد این حادثه به رسانه توضیح می‌دهد که «بعد از سقوط و آتش‌سوزی هواپیمای آموزشی، ماشین آتش‌نشانی برای اطفای حریق به محل حادثه اعزام می‌شود، اما چند کیلومتر مانده به محل حادثه به دلایلی نامشخص واژگون می‌شود.»

شعارسال: پس از سقوط و واژگونی بالگرد متعلق به هلال احمر در ۴ اسفند ماه سال گذشته (۱۴۰۱) که حامل تقریبا هجده نفر از جمله برخی مقامات و خبرنگاران همچنین وزیر ورزش و جوانان و مشاور او در ورزشگاهی در شهر بافت استان کرمان به وقوع پیوست، بامداد روز گذشته ساعت ۵ و ۴۵ دقیقه یک هواپیمای آموزشی در کرج به علت «نقص فنی»، حوالی باند پرواز فرودگاه پیام سقوط می‌کند و موجب جان باختن دو نفر از سرنشینان آن می‌شود.

جزئیات حادثه سقوط هواپیمای آموزشی در فرودگاه پیام کرج؛ ماشین‌آتش‌نشانی که به کمک آمده بود واژگون شد

«شمس نژاد» معاون هوانوردی و امور فرودگاهی فرودگاه پیام در خصوص این خبر عنوان کرد: «بر اثر سقوط یک فروند هواپیمای آموزشی در فرودگاه پیام کرج دو سرنشین آن جان باختند. علت سقوط فنی بوده است.» دو سرنشین با نام‌های «امیرحسین محمودی» دانشجوی خلبانی و «نوید عربی مقدم» مربی خلبانی در پی این حادثه کشته شدند.

بررسی‌های رسانه از این خبر مشخص می‌کند که فرودگاه پیام از «ایمنی کمی» برخوردار بوده است. در همین رابطه یکی از همکاران نوید عربی مقدم؛ کاپیتان جان باخته در صفحه اینستاگرام خود در مورد این حادثه نوشت: «صنعت هوانوردی کشور داغدار شده است.» او همچنین خطاب به رییس سازمان هواپیمایی کشور نوشت: «۳۹ روز پیش کتبا خدمت‌تان اعلام کردم که فضای پروازی در فرودگاه پیام از ایمنی کمی برخوردار است و باعث می‌شود سانحه رخ دهد. خانواده کاپیتان نوید عربی مقدم سال‌ها پیش داغ پدر را جهت وفاداری به این مرز و بوم دیده، حالا هم باید شاهد از دست دادن فرزندشان به دلیل «سهل انگاری» مسوولان باشند.»

یکی دیگر از همکاران عربی مقدم نیز در واکنش به این خبر نوشت: «چرا هیچ‌وقت علت این سوانح گزارش نمی‌شود! طی چند سال اخیر نیز شاهد سقوط هواپیمای فوق سبک بودیم که تمام سرنشینان آن کشته شدند، اما هیچ‌وقت گزارشی منتشر نشد.»

یک منبع آگاه نیز در مورد این حادثه توضیح می‌دهد که «بعد از سقوط و آتش‌سوزی هواپیمای آموزشی، ماشین آتش‌نشانی برای اطفای حریق به محل حادثه اعزام می‌شود، اما چند کیلومتر مانده به محل حادثه به دلایلی نامشخص واژگون می‌شود.»

۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان ایران و هیات همراه او در یک ورزشگاه در شهر بافت کرمان سقوط کرد. رسانه در مورد این حادثه از قول یک منبع آگاه نوشت: «گردهمایی در کرمان برگزار بود که مدیران کل ادارات ورزش استان‌ها، معاونان و مدیران در این گردهمایی شرکت داشتند. این گردهمایی به میزبانی کرمان از ۲ اسفندماه الی ۵ اسفند‌ماه برگزار شده بود. اختتامیه برابر شده بود با روز پنجشنبه یعنی همان روزی که حادثه اتفاق افتاد. روز حادثه اینگونه بود که وزیر ورزش از سیرجان به کرمان آمد تا در گردهمایی شرکت کند. مراسم اختتامیه حول و حوش ساعت ۱۲ ظهر روز پنجشنبه (۴ اسفندماه) تمام شد. همان موقع نماینده حوزه انتخابی به آقای وزیر اصرار کرد که از منطقه بافت هم بازدید کند. بعد هم با بالگرد امدادی که کارش امدادرسانی است او و هیات همراهش را به بافت می‌برند. هیات همراهش هم حدودا ۱۸ نفر بودند. چهار نفر از مدیران کل نیز سوار این بالگرد بودند. طبق اعلام رییس سازمان هواپیمایی کشور اصلا این بالگرد ثبت سامانه هوایی نشده بود و خود سازمان هلال احمر هم چندی پیش عنوان کرده بود که تعدادی از بالگردهای‌شان زمین‌گیر شده است.»

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اعتماد، تاریخ انتشار: 10مرداد1402، کدخبر: 625435، www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین