پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۹۸۳۶
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۸
محمدعلی وکیلی درباره سیاست کلان کشور در حوزه گردشگری گفت: در شرایطی که مناطق آزاد کشور می‌تواند قطب گردشگری باشد ولی در رکود و در شرایط خزان نسبت به گردشگر خارجی به سر می‌برد.عضو کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است علیرغم آنکه گردشگری زیارتی راهبرد روشنی در کشور دارد، اما راهبرد گردشگری تفریحی نامعلوم است.

شعارسال: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است علیرغم آنکه گردشگری زیارتی راهبرد روشنی در کشور دارد، اما راهبرد گردشگری تفریحی نامعلوم است.

محمدعلی وکیلی درباره سیاست کلان کشور در حوزه گردشگری گفت: در شرایطی که مناطق آزاد کشور می‌تواند قطب گردشگری باشد ولی در رکود و در شرایط خزان نسبت به گردشگر خارجی به سر می‌برد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در حالی که هیچ یک از کشورهای همسایه شرایط جزایر کیش، قشم یا سواحل دریای خلیج فارس را ندارد، اما گردشگر خارجی روس و چین ترجیح می‌دهند به یک کشور همسایه بروند ولی در جزایر ویژه ایران نیایند.

جذب گردشگر زیارتی به سقف خود رسیده است

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی که معتقد است این امر دلایل مختلف و متفاوتی دارد و توضیح داد: راهبرد کشور در حوزه گردشگری نامعلوم است و در این عرصه هنوز دست و پا می‌زند.

وی تصریح کرد: راهبرد گردشگری زیارتی در کشور روشن است و به همین دلیل جذب گردشگر زیارتی به سقف خود رسیده؛ گردشگر زیارتی به هدف زیارت می‌آید و می‌رود و مسئولان مربوطه هم می‌دانند راهبرد این حوزه چست و بنابراین همه بخش‌های حاکمیت کمک می‌کنند و در مسیر این راهبرد گردشگر زیارتی جذب می‌شود.

نبود اجماع نظر در خصوص کف و سقف حقوق توریست تفریحی

وکیلی ادامه داد: کشور در گردشگری تفریحی راهبرد نامعلومی دارد و اجماع نظر در خصوص کف و سقف حقوق یک توریست سیاحتی و تفریحی وجود ندارد.

وی گفت: توافق نظری در درون نظام مبنی بر اینکه حقوق یک گردشگر تفریحی چیست تا در آن چارچوب حقوقش تضمین شود، دیده نمی‌شود و به همین دلیل نه مجریان گردشگری تکلیف خود را می‌دانند، نه متولیان و نه گردشگران.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: این مسائل باید تحت عنوان سند ملی گردشگری مورد توافق قرار گیرد؛ البته بحث‌های دیگری نیز مانند تبلیغات، زیرساخت‌ها، فرهنگ گردشگری مردم، فرهنگ میزبانی و غیره نیز در رونق صنعت گردشگری موثر است ولی موضوع مهم، سند ملی گردشگری است که ضمانت آن بر عهده کلیت نظام است و باید روی آن توافق ایجاد شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار:26 بهمن 1397 ، کدخبر:418211 ، www.icana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین