پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۹۸۵۹
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰
رضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک، بعد از یک سال حضورش در این نهاد مهم ورزشی کشور، دست به تغییرات زد. او تغییرات خود را با مرکز نظارت بر تیم‌های ملی شروع کرد؛ مرکزی مهم که نقش اصلی را در رسیدگی به وضعیت تیم‌های مختلف در اعزام به بازی‌های المپیک و آسیایی دارد.

شعار سال: ریاست این مرکز برعهده اصغر رحیمی از کارمندان قدیمی کمیته ملی المپیک بود که همواره از کارشناسان رشته تکواندو هم به شمار می‌آید. البته انتظار می‌رفت با توجه به انتقادهای بی‌پرده و تندی که رحیمی از ریاست کمیته ملی المپیک کرده بود، خیلی زودتر از اینها صندلی خود را ترک کند. رحیمی سال گذشته در نظر داشت در انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک شرکت کند که این امکان برایش مهیا نشد.
او انتظار داشت که از سوی هیئت اجرائی کمیته ملی المپیک به‌عنوان کارشناس خبره ورزشی معرفی شود تا شرایط کاندیدا‌شدن را داشته باشد که این امر برایش میسر نشد و در مقابل هیئت اجرائی رضا صالحی‌امیری، این چهره بانفوذ سیاسی را به‌عنوان خبره ورزشی معرفی کرد؛ اتفاقی که باعث شد رحیمی به‌شدت برافروخته شود و بگوید ورزش جای فردی مثل صالحی‌امیری نیست!
با‌این‌حال صالحی‌امیری در اولین قدم یکی از بهترین انتخا‌ب‌هایش را کرده است. او پیمان فخری یکی از کارمندان جوان و موفق کمیته ملی المپیک را در سمت ریاست مرکز نظارت بر تیم‌های ملی قرار داده است. فخری پیش‌از‌این به مدت 10 سال ریاست مرکز سنجش آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک (کمپ تیم‌های ملی ورزشی) را برعهده داشته است؛ مرکزی که برنامه‌های آن نزدیکی زیادی به مرکز نظارت بر تیم‌های ملی دارد؛ اما سابقه درخشان ورزشی پیمان فخری در ورزش شمشیربازی است. مردی که شمشیربازی ایران را به دنیا شناساند. دارنده تنها مدال طلای شمشیربازی ایران در آسیا در‌حال‌حاضر سرمربی‌گری تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر را برعهده دارد که تیمش تاریخی‌ترین نتایج این رشته را به دست آورده است. از قهرمانی و نایب‌قهرمانی در رقابت‌های جهانی تا کسب عنوان چهارمی در المپیک. اما روز گذشته تا تصمیم مهم دیگری در کمیته ملی المپیک گرفته شد و آن انتخاب سرپرست کاروان ورزش ایران در بازی‌های المپیک 2020 توکیو بود. نصرالله سجادی، مشاور ارشد صالحی‌امیری که لقب مرد تکرارناپذیر ورزش کشور را به او داده‌اند، بار دیگر مسئولیت این کاروان را در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی دنیا برعهده گرفت. سجادی تجربه سرپرستی کاروان ایران برای المپیک‌های ۱۹۸۸ سئول، ۱۹۹۶ آتلانتا،۲۰۰۴ آتن و ۲۰۰۸ پکن را به اضافه شش دوره بازی‌های آسیایی در کارنامه دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه شرق، تاریخ انتشار 28 بهمن 97، شماره: 3368


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین