پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۹۸۹
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با حکم وزیر کشور به سمت قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر منصوب شد.

شعار سال:

رحمانی فضلی وزیر كشور و دبیركل ستاد مبارزه با موادمخدر در جلسه شورای معاونین و مدیران كل كه طی آن علی مویدی به عنوان قام مقام دبیركل ستاد منصوب و از زحمات علیرضا جزینی تقدیر شد، گفت: با توجه به اهمیت و ارزش موضوعات آسیب‌های اجتماعی و جلسات اخیری كه خدمت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) داشتیم، ایشان بر ساماندهی این موضوع و تعیین اولویت‌ اول مبارزه با اعتیاد تاكید داشتند.

رحمانی فضلی ادامه داد: محور اصلی فرمایشات اخیر ایشان در بحث اعتیاد و موادمخدر بود و ایشان تاكید داشتند اعتیاد ام‌الفساد است.

وی افزود: فعالیت‌ و اقدامات خوبی در زمینه مبارزه با موادمخدر انجام شده است اما هنوز شاهد جهشی در امر مبارزه با موادمخدر نیستیم و این موضوع همه دستگاه‌های عضو ستاد را شامل می‌شود به همین منظور هدف گذاری 5 درصد پیشرفت در همه حوزه‌ها را به صورت سالانه در نظر گرفته‌ایم كه كاری شدنی است و باید اجرای آن را از همین الان شروع كنیم.

دبیركل ستاد اضافه كرد: ستاد امسال متناسب با وظایف دستگاه‌های عضو دستور العمل نحوه اجرا را به دستگاه‌ها ابلاغ كرده و ماهانه گزارش اقدامات انجام شده را از دستگاه‌ها اخذ می‌كنیم.

رحمانی فضلی از جزینی بابت تعامل و ارتباط خوب بین‌دستگاه‌های عضو ستاد كه به همت ایشان با برگزاری جلسات منظم و صرف وقت فراوان شكل گرفته بود تشكر كرد و افزود: در حال حاضر با دستگاه‌های عضو موافقت‌نامه‌های مختلفی داریم و در قبال انجام فعالیت‌های دستگاه‌ها بودجه تخصیص می‌یابد.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشكر از اقدامات و برنامه هایی كه با حسن تدبیر جزینی انجام شد، افزودند: ان شاء الله ایشان به زودی در منصبی دیگر در وزارت كشور منشا خیر خواهند شد.

دبیركل ستاد اظهار داشت: سردار مویدی به عنوان قائم مقام جدید دبیركل در ستاد مبارزه با موادمخدر فردی است با پشتكار فراوان، جدی، صادق، سختكوش و فعال كه در پلیس مبارزه با موادمخدر نیز بسیار موفق و خوب عمل كرده‌اند و به دلیل قدرت هماهنگی بالایی كه دارند می‌توانند منشا خیر و خدمات بسیاری در ستاد باشند لذا با توجه به درخواستی كه از فرمانده ناجا داشتیم، ایشان موافقت كردند از تجربیات آقای مویدی در این حوزه بهره بگیریم.

وزیر كشور و دبیركل ستاد با اشاره به خصوصیات فردی آقای مویدی اظهار داشت: ایشان فردی با تعامل بالا و مثبت‌اندیش است و تمامی ویژگی‌های یك مدیر خوب را دارا هستند.

رحمانی به مواردی همچون نظم و انضباط، فعالیت و پیگیری مستمر برای هماهنگی امور تاكید و اعلام كردند معتقدم باید مسوولیت‌ و اختیارات را واگذار كرد و فضای دبیرخانه همچون گذشته باید فضای دوستانه و كار و تلاش باشد.

دبیركل ستاد با تسلیت ایام سالگرد رحلت بنیانگذار كبیر و معمار انقلاب گفت: خداوند را شاكریم كه لطف خود را با انتخاب مقام معظم رهبری بر مردم گستراند.
رحمانی گفت: با اجرای برجام و رفع تهدید و گشایش اقتصادی امید بیش از پیش به جامعه بازگشته و امیدوارم پیشرفت كشور روزافزون باشد.

جزینی: مبارزه با موادمخدر استراتژی مهم نظام است
در ادامه جزینی قائم مقام سابق ستاد گفت: مبارزه با موادمخدر یك مساله و استراتژی مهم برای نظام است و از زمانی كه حضرتعالی در این حوزه وارد شدید شاخص‌های این مبارزه رشدچشمگیری داشته است و توانستیم خیلی از مسایل را حل كرده و حساسیت لازم را در جامعه و مسوولان ایجاد كنیم.

جزینی ادامه داد: هماهنگی و افزایش دغدغه در بین مسوولین را باید مستمرا ادامه دهیم لیكن چالش اساسی ما اعتماد مردم است و باید با تلاش بیشتر اعتماد را به مردم هدیه داد.

وی افزود: رساله عملی ما در امر مبارزه با موادمخدر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است كه بر پایه 5 اصل مقابله، درمان، پیشگیری، صیانت از بهبودیافتگان و كاهش تقاضا استوار است.

مویدی: باید بر برنامه اقدام و عمل متمركز شویم
در بخش دیگری از این جلسه علی مویدی قائم مقام جدید ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: خرسندم كه توفیق خدمت در این جایگاه را پیدا كردم و طبیعی است كه كه آنچه باید در دستور كار قرار گیرد تحقق اهداف بلند و موثر مبارزه با موادمخدر است كه بر اساس تدابیر رحمانی فضلی شكل گرفته‌اند و آن نگاه جدیدی است كه بر پایه رویكرد اجتماعی مبارزه با موادمخدر و مشاركت مردمی در این حوزه بنا شده است.

مویدی افزود: سه سال از این رویكرد می گذرد و آثار آن در ارگانها و نهادهای اجتماعی محسوس است حال باید با شاخص بندی توفیقات را بررسی كنیم و مطمئن هستم كه دستاوردهایمان نسبت به گذشته بیشتر خواهد بود.

قائم مقام جدید ستاد ادامه داد: باید بر برنامه اقدام و عمل كه مورد توجه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز است و اجتماعی كردن مبارزه به نتیجه برسانیم.

مویدی ستاد را مظهر اقتدار نظام در عرصه مبارزه با موادمخدر دانست و ادامه داد: ستاد به دهها دلیل در این حوزه موفق عمل كرده است و اگر نیازمند اصلاح برخی امور هم باشد آن را انجام می‌دهیم تا اقدامات بهتر به سرانجام برسد.

این مقام مسوول در ستاد با اشاره به روحیه سربازی خویش گفت: ملاك و معیار در كار صداقت، وجدان‌كاری و انضباط می‌باشد و چنانچه همه چیز حول این محور حركت كند تمام امور به خوبی پیش می‌روند.

متن حكم انتصاب به شرح ذیل است:

جناب آ‌قای علی مویدی
سلام علیكم

نظر به مراتب تعهد، شایستگی و تجارب ارزشمند جنابعالی در امر مبارزه با موادمخدر به موجب این حكم شما را به سمت قائم مقام دبیركل ستاد منصوب می‌ کنم.

لازم است با هماهنگی سازمان‌ها و دستگاه‌های عضو ستاد در راستای اجرای هرچه بهتر و شایسته‌تر سیاست‌های كلی مبارزه با موادمخدر ابلاغی مقام معظم رهبری «مدظله العالی» و نظارت دقیق بر اجرای بند 57 سیاست‌های كلی برنامه ششم توسعه كشور، همچنین اولویت‌های ابلاغی به سازمان‌های و دستگاه‌های عضو و مرتبط ستاد و نظارت و پیگیری بر اجرای مصوبات ستاد اقدامات موثر به عمل آورده و نسبت به تحقق كامل آن‌ها بر برنامه ریزی دقیق و هدفمند اهتمام کنید.

توفیقات شما را در راستای انجام این ماموریت مهم و خطیر و اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های ستاد با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در ظل توجهات حضرت ولیعصر (عج) تحت رهنمودهای حكیمانه مقام معظم رهبری «مدظله العالی» از درگاه پروردگار قادر متعال خواستارم.

عبدالرضا رحمانی فضلی
وزیر كشور و دبیركل ستاد

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 16 خرداد 1395، کد مطلب:181950 : www. mizanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین