پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۹۹۲۱
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
گروهک تروریستی جیش‌الظلم چند عملیات تروریستی علیه مرزبانان کشورمان انجام داده‌ که نشان‌ می‌دهد دشمنان برای ناامن‌‌کردن مناطق مرزی دست به هر اقدامی می‌زنند.

شعار سال: گروهک تروریستی جیش الظلم شامگاه چهارشنبه (۲۴ بهمن ۱۳۹۷) در یک جنایت کور تروریستی علیه اتوبوس حامل رزمندگان غیور اسلام در جاده خاش-زاهدان، ۲۷ افسر رشید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را شهید و ۱۳ نفر دیگر را مجروح کرد.

این گروهک تروریستی چه در زمان عبدالمالک ریگی یا زمان رهبری فعلی‌اش عبدالرحیم ملازاده (صلاح‌الدین فاروقی) یَدِ طولائی در انجام عملیات‌های تروریستی و ربایش سربازان و مرزبانان ایرانی دارد. متأسفانه به‌دلیل سهل‌انگاری نیروهای امنیت مرزی پاکستان، ‌این تروریست‌ها به صورت پراکنده و اکثراً ناموفق به داخل خاک کشورمان وارد می‌شوند و در معدود عملیات‌ها، دست به ربایش یا به شهادت رساندن‌ مرزبانان کشورمان می‌زنند که البته در این عملیات‌ها بسیاری از عناصر این گروهک تروریستی به هلاکت می‌رسند.

بارها مقام‌های امنیتی کشور به پاکستانی‌ها برای جدی گرفتن امنیت مرزهای مشترک هشدار داده‌اند اما از آن‌جا که پاکستان با مشکلات امنیتی فزاینده‌ای در داخل و مرزهایش روبه‌روست، در تأمین امنیت این مرزها همیشه مشکل داشته است.

گروهک تروریستی جیش‌الظلم پیش از انجام عملیات تروریستی شامگاه چهارشنبه (۲۴ بهمن ۱۳۹۷)، چندین عملیات ربایش و تروریستی را علیه مرزبانان ایران اسلامی انجام داده‌ است که در ادامه به تاریخچه آن‌ها اشاره می‌شود:

۱- گروهک تروریستی جیش‌الظلم در اولین عملیات تروریستی خود که در چهارم شهریور ۱۳۹۱ اتفاق افتاد، مدعی شد در یک عملیات مسلحانه ده‌ها تَن از پاسداران انقلاب اسلامی را ربوده‌اند و در فاصله کمتر از یک ماه یعنی در ۱۸ مهر طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ۱۰ عضو از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به شهادت رسانده است.

۲- این گروهک تروریستی در دومین عملیات خود علیه مرزبانان کشورمان در ۱۳ آبان ۱۳۹۲ یک گشت مرزبانی را در سراوان مورد هدف قرار داده و حدود ۱۴ نفر از مرزبانان کیان اسلامی را به شهادت رساندند و هفت نفر دیگر را مجروح کردند. این اشرار علت این عملیات تروریستی را، دفاع از جوانان بلوچ و اقدامی‌ تلافی‌جویانه علیه حضور مدافعان حرم اهل‌بیت (ع) در سوریه توجیه کردند.

۳- سومین مورد اقدام شرارت‌آمیز جیش‌الظلم در بهمن ۱۳۹۲ رُخ داد و در این تاریخ، پنج مرزبان کشورمان را در نزدیکی مرز ایران با پاکستان ربودند و در روزهای ابتدایی مدعی شده بودند که یک نفر از آنها را به شهادت رسانده‌اند و اگر جمهوری اسلامی ایران ۵۰ عضو زندانی این گروه را آزاد نکند، آن چهار سرباز دیگر را به شهادت خواهند رساند اما هرگز مدرک مستندی مبنی بر به شهادت رساندن این سرباز ارائه نشد و سرنوشت وی همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما چهار نفر دیگر از مرزبانان، توسط تیم امنیتی کشورمان و پادرمیانی علمای اهل سنت آزاد شدند.

۴- جیش‌الظلم در ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ در منطقه نِگور، هشت نفر از مرزبانان کشورمان را به شهادت رساند و بلافاصله به خاک پاکستان بازگشتند.

۵- در ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ گروهک تروریستی جیش‌الظلم از داخل خاک پاکستان با استفاده از سلاح‌های دوربُرد، نه مرزبان نیروی انتظامی را در مرز میرجاوه به شهادت رساندند و یک نفر دیگر را به اسارت گرفتند.

۶- گروهک تروریستی جیش‌الظلم اقدام مذبوحانه دیگری را در سال ۱۳۹۷ انجام داده است. در روز دوشنبه ۲۳ مهر ماه سال جاری تعدادی از بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی در پایگاه مراقبتی نقطه صفر مرزی در جنوب شرق کشور با خیانت عوامل نفوذی که مشغول انجام خدمت بودند، توسط این گروهک تروریستی ربوده شدند؛ لذا حادثه تروریستی شامگاه چهارشنبه نشان داد که تروریست‌های وابسته به رژیم‌های متحجر منطقه و برخی قدرت‌های فرامنطقه‌ای که خاستگاه پرورش تروریست هستند، تلاش می‌کنند تا پروژه‌های ناامن‌سازی ایران به‌عنوان کشور قدرتمند منطقه را پیش ببرند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار 25 بهمن 97، کد مطلب: 360605:www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین