پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۱۴۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
مقام ارشد امنیت سایبری اسرائیل گفته است، هکرهای ایرانی به شکلی نگران کننده به سیستم هشدار دهنده موشکی اسرائیل نزدیک شده و مقامات نظامی اسرائیل را با دستپاچگی برای محافظت از سیستم های هشداردهنده در برابر خطر به تقلا انداخته بودند.
شعارسال: مقام ارشد امنیت سایبری اسرائیل گفته است، هکرهای ایرانی به شکلی نگران کننده به سیستم هشدار دهنده موشکی اسرائیل نزدیک شده و مقامات نظامی اسرائیل را با دستپاچگی برای محافظت از سیستم های هشداردهنده در برابر خطر به تقلا انداخته بودند.

نوام شار، رئیس بخش اجرایی امنیت سایبری در اداره دفاع سایبری ارتش اسرائیل گفت: ارتش پس از تشخیص هویت هکرها در سال 2017 و نظارت بر آنها برای شناسایی هدف نهایی، زمانی که مشخص شد هدف آنها چه بود، مسیرهای دسترسی آنها را مسدود کرد.

شار گفت: «ما با هکرهای ایرانی مقابله کرده و موانع بیشتر و سیستم مانیتورینگ دیگری را از نو ساختیم تا اطمینان حاصل کنیم آنها نمیتوانند دوباره برای اجرای این هدف تلاش کنند.»

وی حملات سایبری جمهوری اسلامی را آزاردهنده ترین خطر ادامه دار در فضای مجازی این روزها دانسته و خواهان اجرای تحریم های بین المللی ـ شبیه به آنچه بر برنامه های هسته ای و موشکی ایران بار شده ـ بر فعالیت های سایبری ایران شده است.

شار که در بیست سال گذشته، درگیر تدوین فعالیت های دفاع سایبری اسرائیل بوده است، گفته: «ما نمی توانیم صبر کنیم تا ارتش سایبری ایران به یک تهدید بزرگ و مهم تبدیل شود.»

شرکت امنیت سایبری آمریکایی FireEye پس از رصد فعالیت های سایبری در سطح جهانی طی ماه های گذشته در ماه ژانویه ادعا کرد، احتمالا ایران پشت موجی از حملات به نهادهای دولتی و مخابراتی در خاورمیانه، شمال آفریقا، اروپا و آمریکای شمالی است.

اما ایران نیز اسرائیل را به انجام حملات اینترنتی متهم کرده و به تازگی در ماه نوامبر، گفته که یک حمله سایبری اسرائیل به زیرساخت های مخابراتی ایران را عقیم کرده است. چند سال پیش، تولید ویروس Stuxnet که علیه برنامه هسته ای ایران منتشر شده بود، به اسرائیل و ایالات متحده نسبت داده شد و این دو از توضیح پیرامون آن همواره سرباز زده اند.

ریا سیرز، یکی از مقامات ارشد سابق آژانس امنیت ملی ایالات متحده، می گوید، روسیه در زمینه فعالیت های سایبری تهاجمی تر از ایران و چین نیز یک بازیگر ماهر در این زمینه است.

سیرز گفته: «ایرانی ها مشتاق هستند تا خود را در زمینه ی سایبری مطرح کنند و قطعا این کار را انجام داده اند؛ اما در حالی که مسلم است، اسرائیل اهداف کلیدی سایبری ایران است، ارزیابی قدرت ایران در کل حوزه سایبری چیز متفاوتی است».

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، اخیرا اظهار داشته، اسرائیل هر روز از حملات سایبری ایران جلوگیری می کند و امنیت سایبری اسرائیل عمدتا بر مبارزه با حضور اینترنتی ایران تمرکز دارد.

پروکسی ها و متحدان ایران نیز در حملات اینترنتی به اسرائیل دخالت دارند: سال گذشته، حماس در نوار غزه، با استفاده از یک برنامه دوستیابی جعلی، اقدام به جاسوسی از سربازان اسرائیلی کرد. شار گفته: در یک مورد دیگر در سال 2018، سربازان تلاش های حماس را برای خرابکاری در سیستم دوربین های نظارتی مسدود کردند.

او گفته: «اگر آنها موفق به جاسوسی از شبکه های اینترنتی ما می شدند، می توانستند ببینند که نیروهای ما کجا هستند و اگر می خواستند حمله کنند، می توانستند بخشی از شبکه را به کل خاموش کنند.»

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی تابناک ، تاریخ انتشار: 6 اسفند 1397 ، کدخبر: 881154 ، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
0
0
خیلی جالبه که انقدر در حوزه جنگ سایبری انقدر پیشرفت کرده باشیم، دشمن هر روز بیشتر میترسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین