پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۱۸۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
با فرا رسیدن فصل تخم‌ریزی ماهیان برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های گیلان از ۱۵ اسفند تا ۳۱ اردیبهشت سال آینده ممنوع و غیرمجاز است.

شعار سال: «قربانعلی محمدپور»، مدیرکل محیط زیست گیلان اظهار داشت: از ۱۵ اسفند جاری تا ۳۱ اردیبهشت سال آینده هرگونه اختلال در اکوسیستم‌های رودخانه از جمله برداشت شن و ماسه و....تخلف محسوب می‌شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه رودخانه‌ها زیستگاه و محل رشد و نمو بسیاری از جانوران، آبزیان و ماهیان است، گفت: با تخریب زیستگاه این آبزیان، حیات این موجودات با خطر مواجه می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان ادامه داد: برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه همچنین موجب فرسایش بستر، اختلال در ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی آب و تغییر مهندسی رودخانه می‌شود.
محمدپور افزود: برداشت از بستر رودخانه‌های استان تنها پس از صدور مجوز، پایش و نظارت مستمر از سوی آب منطقه‌ای، محیط زیست و سازمان صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های انتظامی و قضایی در حدود ضوابط و اختیارات هریک صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه گیلان دارای ۹۰ رودخانه است، خاطرنشان کرد: میزان و نحوه برداشت نیز توسط هیأت نظارت بر معادن انجام می‌گیرد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف آب منطقه‌ای استان با متخلفان برخورد خواهد کرد. همچنین یگان حفاظت محیط زیست استان نیز به جهت جلوگیری از تخلفات زیست محیطی در این ایام به‌صورت شبانه‌روزی به گشت زنی می‌پردازد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار 7 اسفند 97، شماره: 7008


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
0
0
یکی میشه به من توضیح بده این کار دقیقا برای چی خوبه؟ جلوگیری از وقوع سیل اصلا چرا برمیدارن شن و ماسه رو
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین