پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۰۲۱
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷
«گونن سگو» از وزرای سابق رژیم صهیونیستی که به جاسوسی برای ایران و انتقال اطلاعات حساس به تهران متهم بود، امروز با حکم دادگاه رسما به یازده سال حبس محکوم شد.چندی پیش منابع خبری اعلام کردند دادستانی کل رژیم صهیونیستی درصدد است با گونن سِگِو به توافق برسد. بر اساس این گزارش، دادستان رژیم صهیونیستی در حال مذاکره با وزیر سابق انرژی این رژیم بود تا با وی به توافقی دست پیدا کند که بر اساس آن سِگِو به جاسوسی برای ایران اعتراف کند. پیشتر اعلام شده بود دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی ممکن است او را به حبس ابد محکوم یا برای اولین بار برای چنین پرونده‌ای حکم اعدام صادر کند.

شعار سال: حکم ۱۱ سال حبس «گونن سِگِو» وزیر پیشین انرژی رژیم صهیونیستی که به جاسوسی برای ایران متهم بود، امروز تایید شد.

سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) پیشتر سِگِو را به برقراری تماس‌های غیرقانونی با عوامل ایران، افشای اطلاعات محرمانه درباره زیرساخت‌های نظامی و غیرنظامی رژیم صهیونیستی و جاسوسی متهم کرده بود.

چندی پیش منابع خبری اعلام کردند دادستانی کل رژیم صهیونیستی درصدد است با گونن سِگِو به توافق برسد. بر اساس این گزارش، دادستان رژیم صهیونیستی در حال مذاکره با وزیر سابق انرژی این رژیم بود تا با وی به توافقی دست پیدا کند که بر اساس آن سِگِو به جاسوسی برای ایران اعتراف کند. پیشتر اعلام شده بود دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی ممکن است او را به حبس ابد محکوم یا برای اولین بار برای چنین پرونده‌ای حکم اعدام صادر کند.

شاباک مدعی است گونن سِگِو در سال ۲۰۱۲ یعنی زمانی که در نیجریه بود، به استخدام دستگاه اطلاعاتی ایران درآمد. طبق ادعای این سازمان، ماموران اطلاعاتی ایران در آن زمان یک دستگاه مخابراتی رمزگذاری‌شده در اختیار او قرار دادند و او با استفاده از همین دستگاه، تا پیش از دستگیری، اطلاعاتی درباره بخش انرژی، اماکن امنیتی و مقامات شاغل در نهادهای سیاسی و امنیتی اسرائیل را به ایران ارسال می‌کرد.

شاباک می‌گوید سِگِو دست‌کم دو بار نیز برای انجام هماهنگی‌های لازم به ایران سفر کرده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان تاریخ انتشار 7 اسفند 97، کد خبر: 6846844، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین