پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۲۶۸
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۶
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: وزارت فرهنگ در کل کشور 300 پروژه در حال احداث دارد و برنامه این است که ابتدا پروژه‌هایی با پیشرفت بالا به اتمام برسد و بعد اعتبارات به سمت پروژه‌های با پیشرفت پایین برود.این مسئول خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط فعلی کشور و سیاست‌هایی که دولت در خصوص اتمام پروژه‌های نیمه تمام دارد، اولویت با پروژه‌های با پیشرفت بالا است.کاراندیش اضافه کرد: اتمام پروژه‌هایی که درصد پیشرفت پایینی دارند در مرحله بعدی قرار دارد لذا ما با مشکل مواجه هستیم و نمی‌توانیم اعتبار کلانی را به پردیس سینمایی قزوین اختصاص دهیم.

شعار سالعلی اصغر کاراندیش درباره بلاتکلیفی پردیس سینمایی استان قزوین اظهار کرد: مجتمع فرهنگی هنری که تحت عنوان تالار شهر در قزوین احداث می‌شود با مشکلاتی مواجه است.

وی افزود: در ۱۵شهر مراکز استان‌ها این پروژه‌ها شروع شده است که در این میان چند شهر از نظر اختصاص زمین و سایر موارد با مشکل مواجه هستند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: قزوین از شهرهایی بود که کار ساخت پردیس سینمایی با تاخیر انجام شد و اکنون این مجتمع حدود ۱۵درصد پیشرفت دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط فعلی کشور و سیاست‌هایی که دولت در خصوص اتمام پروژه‌های نیمه تمام دارد، اولویت با پروژه‌های با پیشرفت بالا است.

کاراندیش اضافه کرد: اتمام پروژه‌هایی که درصد پیشرفت پایینی دارند در مرحله بعدی قرار دارد لذا ما با مشکل مواجه هستیم و نمی‌توانیم اعتبار کلانی را به پردیس سینمایی قزوین اختصاص دهیم.

وی عنوان کرد: مذاکراتی با شهرداری انجام شده که مشارکت کند و ما هم کمک کنیم تا بتوانیم در عرض یکی دو سال این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم و مشکل کمبود فضای فرهنگی در استان را حل کنیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد یادآور شد: وزارت فرهنگ در کل کشور ۳۰۰ پروژه در حال احداث دارد و برنامه این است که ابتدا پروژه‌هایی با پیشرفت بالا به اتمام برسد و بعد اعتبارات به سمت پروژه‌های با پیشرفت پایین برود.

کل بودجه بخش فرهنگ ۹هزار میلیارد تومان است

این مسئول گفت: در طول دولت یازدهم و دوازدهم اعتبارات در سطح ملی بیش از دو برابر شد و اعتبار استان‌ها حدود ۶برابر شد اما کافی نیست.

وی افزود: در پی افزایش اعتبارات هستیم و منابع پایداری را از محل درآمدی ایجاد کنیم تا بتوانیم اقدامات موثرتری را انجام دهیم؛ اکنون کل بودجه بخش فرهنگ ۹هزار میلیارد تومان و ۱۳۰۰میلیارد تومان هم بودجه وزارتخانه است.

کاراندیش اضافه کرد: بر همین اساس امسال در بودجه و مجلس به تصویب نهایی رسید و منبع درآمد پایداری را پیش بینی کردیم که مختص استان‌ها و به ویژه شهرستان‌ها است و نباید در ستادها هزینه شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد ابراز کرد: براساس این مصوبه قرار بر این شد که ما از مبلغ بلیت کنسرت در تهران و کلان شهرها ۱۰ درصد وصول و به حساب خزانه واریز کنیم و معادل این مبلغ در اختیار وزارت فرهنگ قرار گیرد.

کاراندیش ادامه داد: این مبلغ برای فعالیت‌های فرهنگی هنری و همچنین اداره مجتمع‌های فرهنگی هنری در شهرستان‌های هزینه خواهد شد چراکه در شهرستان‌ها با کمبود شدید بودجه مواجه هستیم.

وی درمورد برنامه‌ریزی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، عنوان کرد: آسیب‌های اجتماعی موضوعی نیست که خاص وزارت فرهنگ باشد و هر وزارتخانه‌ای، تمام مردم و تشکل‌های مردم نهاد باید برای این کاهش این مسئله فعالیت کنند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت فرهنگ براساس وظایف، برنامه‌هایی را در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و امسال هم با همکاری شورای اجتماعی کشور اعتباری اختصاص دادیم تا بتوانیم اقدامات کلی را انجام دهیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری شاخص تاریخ انتشار 9 اسفند 97، کد خبر:184873، www.shakhesnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین