پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۴۶۹
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۶
رئیس کل دیوان محاسبات گفت: از خصولتی ها سرنخی برای توسعه پیدا نمی شود به همین دلیل برای اینکه بتوان به رشد و توسعه دست یافت باید بر روی بخش خصوصی تمرکز کرد.

شعارسال: عادل آذر در جلسه شورای اداری خراسان شمالی افزود: پیشران توسعه به طور قطع بخش خصوصی خواهد بود و بخش خصوصی به معنای واقعی مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه دیوان محاسبات پاسدار بیت المال است، ادامه داد: براساس قوانین و مقررات دیوان محاسبات کشور از بیت‌المال در قالب بودجه کل کشور پاسداری کرده و مانع آسیب و خسارت به کشور می‌شود.

وی سرمایه‌های هر کشور را در دو بخش انسانی و فیزیکی و طبیعی عنوان کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی به نمایندگی از دولت در قالب بودجه خط مقدم اجرا، توسعه و عملیات هستند و مدیران اجرایی نیز بروز و ظهور آن را نمایان می کنند.

آذر با اشاره به اینکه اگر حیف و میل در بیت‌المال صورت بگیرد قاطعانه باید از حلقوم فرد کشیده شود، اظهار کرد: نظارت مستمر مالی در دو حوزه پیشگیرانه و هدایتگر آن همواره در دستور کار دیوان محاسبات کشور قرار دارد و به لطف خداوند طی ارزیابی های صورت گرفته خراسان شمالی در رابطه با داشتن سلامت مالی، رتبه خوبی داشته است و این به آن معناست که مدیران استان، افرادی دست پاک، خوش نیت و با شرف هستند.

وی بیان کرد: هدف از فعالیت‌های دیوان محاسبات کشور، نظارت در راستای توسعه است و مدیران مطمئن باشند که دیوان محاسبات در کنار آن هاست و آن ها می توانند با تعامل، مشاوره های لازم را برای پیشبرد امور دریافت کنند.

وی در ادامه بر تقویت کنترل های مالی داخلی تاکید کرد و گفت: هرچقدر کنترل های داخلی قوی تر و مستندتر باشد، مدیران از نظر کنترل های بیرونی راحت تر هستند.

به گفته رئیس دیوان محاسبات کشور یکی از راه های کنترل داخلی، استقرار نظام بودجه ریزی بر مبنای عملکرد است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بودجه ریزی بر اساس عملکرد شود، سطح چانه زنی نیز افزایش می یابد.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور به سامانه اموال دولت نیز اشاره کرد و افزود: عملکرد خراسان شمالی در این زمینه خوب است. خیلی از اموال دولت ظاهرا فکر می کنیم شناسنامه دولتی دارند اما در حقیقت سند مالکیت دولت جمهوری اسلامی را ندارند.

وی با اشاره به مالیات بر ارزش افزوده که برای روستاها در نظر گرفته شده است، ادامه داد: این مالبات باید در روستاها هزینه شود و زمینه عمران و آبادانی آن را فراهم کند اما همچنان به سطح شهرها می آید.

آذر در ادامه بیان کرد: آمار زمین خواری در خراسان شمالی با توجه به جمعیت و موقعیت جغرافیایی آن بالاست و باید یک هیات ویژه برای رفع این مشکل تشکیل شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:9اسفند1397 ، کدخبر: 97120904877: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین