پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۵۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گفت: تنها مدرک تائید شده رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت لیسانس حقوق از دانشگاه آزاد تبریز است.
شعارسال: محمدجواد جمالی نوبندگانی نماینده مردم فسا و عضو کمیسیون اکنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تنها مدرک تائید شده رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت لیسانس حقوق از دانشگاه آزاد تبریز است.

وی افزود: علیرغم اینکه آقای رحمانی ریاست کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی را هم در سابقه کاری خود دارد اما از تخصص و توانایی کافی برای اداره این حوزه برخوردار نیست.

عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علیرغم اینکه وزیر صنعت وعده‌هایی مبنی بر ساماندهی بازار خودرو داد اما هیچ یک از مشکلات این حوزه تاکنون برطرف نشده است.

وی همچنین به مشکلات موجود در وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز اشاره کرد و گفت: این وزارتخانه بسیار گسترده‌ است که حوزه‌های بسیاری را در برمی‌گیرد.

وی همچنین عنوان کرد: بهتر است با کمک مجلس وزارت صنعت از تجارت تفکیک شود چراکه وزارت صنعت پیش از اینکه با وزارت بازرگانی ادغام شود شامل حوزه‌های صنایع سنگین، سبک و معادن بود و به تنهایی حوزه کاری گسترده‌ای داشت.

جمالی نوبندگانی بر همین اساس اضافه کرد: از آنجایی که تجارت بین‌المللی اهمیت بسیار دارد باید وزارتخانه مستقلی برای ساماندهی این حوزه تشکیل شود.

وی افزود: زمانیکه وزارت راه و شهرسازی با مسکن ادغام شد بسیاری از مسئولان علیرغم اینکه تخصصی در حوزه مسکن نداشتند و سابقه و توانایی آنها مربوط به راه و شهرسازی بود در مناصب مربوط به حوزه مسکن به کار گرفته شدند؛ این روند در ادغام وزارت صنعت با بازرگانی نیز تکرار شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلایل افزایش قیمت خودرو در مدت اخیر، ادامه داد: از آنجایی که در کشور بازار مناسبی برای سرمایه‌گذاری مردم وجود ندارد نقدینگی به جای اینکه در تولید هزینه شود به سمت بازار خودرو، مسکن، ارز، سکه و... سوق داده می‌شود در حال حاضر خودرو به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از جامعه خبری تحلیلی الف ، تاریخ انتشار: 11 اسفند 1397 ، کدخبر: 3971211050 ، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
0
0
گل بود به سبزه نیز آراسته شد، وزیر کار که نمیکنه مدرک هم نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین