پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۶۸۱
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۲
دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت نوشت؛ نگرانی‌های گسترده و عمیق از استعفای ظریف تلنگری بود که باور کنیم افکار عمومی هرچند مجروح اما هنوز تعیین‌کننده است و می‌تواند پشتیبانی مشروعیت‌زا برای تصمیمات درست و انتخاب‌های سخت باشد.

شعارسال: «علیرضا معزی»، دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت، در توییتر خود نوشت:

استعفای ظریف حداقل دو پیام مهم داشت؛ نخست: مردم با هر میزان گلایه‌مند‌ی و آزردگی از وضعیت کشور کماکان نگران و هراسان از بازگشت افراط و ماجراجویی به عرصه تصمیم‌سازی در کشورند.

دوم: نگرانی‌های گسترده و عمیق از استعفای ظریف تلنگری بود که باور کنیم افکار عمومی هرچند مجروح اما هنوز تعیین‌کننده است و می‌تواند پشتیبانی مشروعیت‌زا برای تصمیمات درست و انتخاب‌های سخت باشد.

حجم نگرانی‌ها از استعفای ظریف، از حیات امید روایت می‌کند. اینکه بسیاری از شهروندان حتی با نارضایتی‌هایشان، بقای عقلانیت و کارآمدی در دیپلماسی را امکانی برای پایان دادن به بحران می‌دانند فرصتی به سیاستمداران و مدیران می‌دهد که میدان بازی را تغییر دهند.

واکنش‌ها به استعفای ظریف درس‌های تازه‌ای برای دولتمردان داشت که مهم‌ترین آن، اتکای همیشگی به افکار عمومی است و اینکه در تصمیمات سخت، بهره‌مندی از این سرمایه است که در ناباوری امید می‌آفریند و بازگشت را ممکن می‌کند. به قول دکتر ظریف، ما بدون مردم هیچ چیزی نیستیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار:10اسفند1397 ، کدخبر: 818583: www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین