پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۷۹۳
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
دادستان منطقه ای ایالت کالیفرنیا آمریکا اعلام کرد دو پلیسی که سال گذشته یک جوان سیاهپوست را در شهر ساکرامنتو کشتند، با هیچ اتهامی روبه رو نمی شوند.
شعارسال: اواخر اسفندماه سال گذشته دو پلیس در شهر ساکرامنتو ایالت کالیفرنیا جوانی سیاهپوست به نام «استفن کلارک» را با شلیک 20 گلوله کشتند.

روز شنبه «آن ماری شوب» دادستان شهرستان ساکرامنتو اعلام کرد که استفاده نیروهای پلیس از قوه قهریه قانونی است و این دو پلیس با هیچ اتهامی روبه رو نخواهند شد.

دو مامور پلیس کلارک را به ظن تخریب اموال عمومی تعقیب کرده و با هدایت یک بالگرد او را در محل بسته ای گیر انداخته بودند و سپس به ظن مسلح بودن وی 20 گلوله به او شلیک کردند.

پلیس در آن زمان اعلام کرد که به گمان اینکه کلارک 22 ساله اسلحه ای در داست داشته به او شلیک کرده اما بعد معلوم شد که او به جز یک گوشی تلفن همراه هیچ چیزی نداشته است.

کشته شدن کلارک موجی از اعتراض ها و تظاهرات را در شهرهای مختلف آمریکا به ویژه در ایالت کالیفرنیا برانگیخت که به کشته شدن سیاهپوستان به دست پلیس اعتراض داشتند.

مرگ این جوان سیاهپوست آمریکایی همچنین باعث شد تصویب قانونی در ایالت کالیفرنیا مطرح شود که استفاده از نیروی کشنده از سوی پلیس را تنها به زمانی محدود می کند که هیچ روش جایگزینی وجود نداشته باشد.

کشتار شهروندان سیاهپوست آمریکایی به دست نیروی های پلیس از سال 2014 میلادی شدت یافته و این امر به شکل گیری جنبش های مدنی و ایجاد خشونت و حتی تنش های چند روزه در برخی ایالت های این کشور منجر شده است.

شبکه خبری سی بی اس همچنین خبر داد که مقام های شهر ساکرامنتو پیش بینی می کنند در روزهای منتهی به جلسه دادگاه این دو پلیس تظاهرات و اعتراض های جدیدی برپا شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 12 اسفند 1397 ، کدخبر: 83228804 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین