پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۸۱
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸
نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتقاداتی را به وزارت نیرو در خصوص عدم اجرای قانون هدفمندی، عدم اجرای قانون اصلاح مصرف انرژی، عدم بهره وری از فاضلاب، به نتیجه نرسیدن مهار آب های مرزی مطرح کردند.

شعارسال: در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی پس از ارائه گزارش وزیر نیرو در خصوص چالش های این وزارتخانه در اجرای اقتصاد مقاومتی، نوبت به بیان نظرات نمایندگان در این خصوص رسید.

محمد رضا پورابراهیمی نماینده کرمان در انتقاد از عدم اجرای قانون اصلاح مصرف انرژی گفت: در خصوص اقتصاد آب و برق به دلیل عدم وجود قیمت های واقعی در اقتصاد، بحران آینده ما بحران آب خواهد بود.

وی خطاب به وزیر نیرو گفت: چرا قانون هدفمندی در خصوص قیمت های آب و برق را اجرا نکردید؟

امیری خامکانی: انتقاد از عدم اجرای قانون اصلاح مصرف انرژی

در ادامه حسین امیری خامکانی نماینده کرمان گفت: قانون اصلاح مصرف انرژی چندین سال است که تصویب و ابلاغ شده است اما وزارتخانه ها به تکلیف خود عمل نمی کنند.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس نهم ادامه داد: باید مشخص شود که نگاه به آب و برق، نگاه بنگاه خدماتی است یا بنگاه تولیدی که این دو نگاه دو بازخورد متفاوت در بودجه دارد.

وی تصریح کرد: امروز در شمال تهران که خانه متری ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان است با یک روستا، حکم انشعاب یکی است.

امیری اظهارداشت: ما برای ۳۰۰ تا ۴۰۰ ساعت پیک مصرف در سال، اقدام به ساخت نیروگاه ها می کنیم در حالی که اگر کنتور هوشمند نصب می شد مردم خودشان مصرفشان را مدیریت می کردند.

نقوی: انتقاد از عدم استفاده از فاضلاب در بخش کشاورزی و صنعت

در ادامه سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین از بهره وری کم آب کشاورزی انتقاد کرد.

وی گفت: امروز استفاده ما از فاضلاب کم است و درصد تامین آب کشاورزی و صنعت از فاضلاب بسیار پایین است.

وی از چیت چیان خواست آماری در خصوص استفاده از فاضلاب در بخش صنعت و کشاورزی ارائه دهد.

نماینده مردم ورامین با تاکید بر لزوم افزایش بهره وری آب گفت: وزارت نیرو موظف است قانون بهره وری در حوزه آب و برق را اجرا کند.

وی همچنین بر لزوم بهره وری انرژی های نو تاکید کرد.

فلاحت پیشه: مهار آب های مرزی تاکنون تحقق نیفتاده است

در ادامه حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب گفت: در کشور ما سدهای زیادی ساخته شده اما در راستای بهره وری از این سدها، صنایع پایین دستی ساخته نشده است.

وی ادامه داد: سالی سه بار برخی سدها به کشورهای همسایه سرریز می شود اما سالی ۲۰۰ هکتار از باغ های اطراف سد خشک می شود.

وی از وزیر جهاد خواست: اختلافات در خصوص آب را در شهرستان ها حل کند زیرا برخی کارشناسان این وزارتخانه در خصوص اختلافات مقصر هستند.

وی با بیان اینکه جنگ آینده خاورمیانه، جنگ آب است، گفت: مقام معظم رهبری در راستای کمک به شهروندان و روستائیان مناطق مرزی اعتباری را برای مهار آب های مرزی اختصاص داده است اما تا امروز کاری در این زمینه انجام نشده است.

لاهوتی: آبرسانی به ۶ هزار روستا با تانکر در شان جمهوری اسلامی نیست

در ادامه مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود اظهارداشت: در قانون هدفمندی تکلیف شده است که اتلاف برق باید به ۱۴ درصد کاهش یابد که تا الان عددی حدود ۲۰ درصد است.

وی با اشاره به اظهارات وزیر مبنی بر اینکه مصرف برق در کشور ما بالا است، گفت: همه ایراد مصرف بالای برق به مردم باز نمی گردد. اتلاف انرژی نیز تاثیرگذار است.

لاهوتی هدر رفت آب را فاجعه خواند و گفت: بیش از ۳۰ تا ۴۰ درصد آبی را که شما برای پاک سازی آن هزینه می کنید به هدر می رود.

وی تصریح کرد: ۶ هزار روستا در کشور با تانکر آبرسانی می شود و این برای جمهوری اسلامی خوب نیست.

وی همچنین از کمبود آب در حوزه انتخابیه اش برای کاشت برنج انتقاد کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 18خرداد1395، کدخبر: 3679896: WWW.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین