پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۳۵۳
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ‌با اشاره به تصویب کلیات طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان ‌گفت: این طرح شامل ۷ ماده است که برای متخلفان مجازات‌های مختلفی از جمله انفصال از خدمت و مجازات درجه پنج و شش را در نظر می‌گیرد.

شعارسال:حجت‌الاسلام والمسلمین حسن نوروزی در بهارستان، با اشاره به تصویب کلیات طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مقرر شده جزئیات طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان حداکثر تا یک ماه آینده در کمیته‌ای با حضور کارشناسانی از دستگاه‌های مختلف بررسی و نتیجه به کمیسیون قضایی مجلس ارجاع شود.

وی بیان کرد: طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان دارای 7 ماده است که برای متخلفان مجازات‌های مختلف از جمله انفصال از خدمت و مجازات درجه پنج و شش در نظر گرفته شده است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی سپس به موارد هفت‌گانه این طرح اشاره کرد و افزود: ماده نخست براساس اصل 149 قانون اساسی شامل کسانی است که دارای اموال نامشروع باشند، ماده دوم شامل رؤسای شرکت‌های دولتی، شهرداری‌ها و هر مجموعه‌ای می‌شود که بخش مالی دولتی در اختیارشان باشد، ماده سوم شامل مطلعان از اموال نامشروع است که از اطلاع از آن سرباز زنند و ماده چهارم شامل مسئولانی می‌شود که این طرح و آئین‌نامه را مورد بررسی قرار داده و در اجرای آن دخیل باشند.

نوروزی همچنین ادامه داد: ماده پنج طرح اعاده اموال نامشروع شامل مرجع رسیدگی‌کننده‌ای است که توسط قوه قضائیه معرفی می‌شود و مواد ششم و هفتم نیز به موضوعات دیگری در مورد افراد مطلع می‌پردازد.

وی با اشاره به مجازات در نظر گرفته شده برای مسئولان و مطلعان ذیل بند اموال نامشروع افزود: هر مسئولی که از طریق رانت و رشوه و یا از هر طریقی دیگری ذیل طرح برخوردار از اموال نامشروع قرار گیرد و یا اگر هر کسی متوجه این موضوع باشد و به مسئولان ذی‌ربط اطلاع نداده باشد ضمن انفصال از خدمت به مجازات درجه شش نیز محکوم می‌شود.

نوروزی همچنین با اشاره به اینکه ارزش مالی اموال نامشروع کشف شده و جرائم آن به خزانه واریز می‌شود تصریح کرد: هر مالی که از طریق نامشروع برای مسئولی کشف شود 2 برابر آن برای فرد خاطی جریمه و مجازات درجه پنج برای آن در نظر گرفته می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی کل کشور، وزارت اطلاعات، دیوان محاسبات کشور و اطلاعات سپاه پاسداران وظیفه دارند این موارد را رصد و بررسی کنند و لازم است که قوه قضائیه نیز از ظرفیت‌ این نهادها به خوبی استفاده کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار14 اسفند 97، کدخبر: 1961655، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین