پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۹۴۲۲
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از استانداردهایی که دانش‌آموزان در آزمایشگاه‌ها دارند، استفاده از روپوش آزمایشگاهی است، اما دانش‌آموزی اصرار بر پوشش چادر داشت که شرایط برای حضور وی با چادر در آزمایشگاه فراهم شد.

شعار سال: در یکی دو روز گذشته اخباری مبنی بر ممانعت از حضور دانش‌آموز دختر دبیرستانی در المپیاد شیمی مطرح شده است که آموزش و پرورش از حضور وی با حجاب به آزمایشگاه جلوگیری کرده است.

البته در وهله نخست اخباری مبنی بر اینکه این آزمون المپیاد شیمی بوده است، منتشر شد که مسئولان باشگاه دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش این موضوع را رد کرده و آزمون مورد نظر را «مسابقات آزمایشگاهی» عنوان کردند.

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورشدر پاسخ به این پرسش که «آیا آموزش و پرورش از حضور یک دانش‌آموز دختر محجبه در مسابقات آزمایشگاهی ممانعت کرده است؟»، اظهار داشت: یکی از استانداردهایی که دانش‌آموزان در آزمایشگاه‌ها دارند، استفاده از روپوش آزمایشگاهی است، اما دانش‌آموز اصرار بر پوشیدن چادر داشت که شرایط برای حضور با چادر در آزمایشگاه برای وی مهیا شد.

زرافشان با بیان اینکه این مسابقات ابتدا در سطح مدرسه و سپس در سطح استان برگزار می‌شود که آزمون دانش‌آموز مذکور در شهرستان‌های استان تهران بود، خاطرنشان کرد: برگزیدگان مسابقات استانی به مرحله کشوری معرفی می‌شوند و شرایط برای حضور در مسابقات آزمایشگاهی این دانش‌آموز محجبه فراهم و وی در مسابقات مذکور شرکت کرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: در ابتدا اعلام شده بود که این مسابقه المپیاد شیمی بوده است که رئیس مرکز استعدادهای درخشان آموزش و پرورش هم اعلام کرد این آزمون مربوط به المپیاد شیمی نیست و موضوع به مسابقات آزمایشگاهی مربوط می‌شود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 22 خرداد 1395، کد مطلب: -:www. farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین