پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۴۲۸۱
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
لایحه بودجه سال‌98 ایران این روزها در حال چک نهایی از سوی اعضای شورای نگهبان است تا مغایرت‌های آن با شرع مقدس و قانون اساسی را اعلام کنند.

شعار سال: عباسعلی کدخدایی، سخنگوی این شورا از وجود برخی مغایرت‌های شرعی، قانون اساسی و ابهام در لایحه بودجه‌۹۸ خبر داده و گفته این شورا در حال بررسی نهایی است و ایرادهای احصا شده به‌صورت غیررسمی به کمیسیون تلفیق بودجه مجلس ارسال شده است. همزمان نهاد دیگری به برخی از مصوبات بودجه‌98 ایراد گرفته است. به‌گفته محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به دو بند از مصوبات مجلس انتقاد وارد کرده است.

او می‌گوید: در جلسه هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، که صبح روز پنجشنبه به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی تشکیل شد، رئیس کمیسیون تلفیق مجلس و رئیس سازمان‌برنامه و بودجه نیز حضور داشتند و این هیأت، ماده واحده لایحه بودجه را تشدید‌کننده کسری بودجه و مغایر با بندهای «۱۶» و «۱۷» سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و بند «۱۰» سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف دانست. همچنین از نظر این نهاد مصوبه مجلس با استقلال مصارف صندوق توسعه ملی از تکالیف بودجه‌ای سازگار نیست و مغایر سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه شناخته شده است. نمایندگان سقف بودجه سال‌98 را از حیث منابع و مصارف بالغ بر 17میلیون و 443هزار و 160میلیارد و 230میلیون ریال تعیین کردند درحالی‌که سقف بودجه پیشنهادی دولت 17میلیون و 32هزار و 332میلیارد و 270میلیون ریال بود؛ به‌عبارتی سقف بودجه مصوب مجلس یک‌هزار و 198میلیارد و 753میلیون ریال رشد داشت. حالا سند دخل و خرج سال آینده دولت برای نهایی شدن در انتظار اعلام رسمی نظر شورای نگهبان و تصمیم نمایندگان مجلس است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری، تاریخ انتشار 18 اسفند 97، شماره: 50208


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین