پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۴۵۶
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶
سهیل خان‌بابایی گفت: در سفر به چین نگاه کلیشه‌ای به عکاسی نداشتم و به مناطقی رفتم که بتوانم عکس‌هایی از بافت سنتی تهیه کنم.

شعارسال: در حاشیه خیابان 16 آذر، نمایشگاهی با عنوان «راه ابریشم» توجه‌ام را جلب می‌کند؛ نمایشگاهی که جمعی از جوانان را به خود دعوت کرده بود و موسیقی سنتی چین نیز از آن به گوش می‌رسد.

این نمایشگاه عکس مربوط به آثار «سهیل خان‌بابایی» بوده که برای نخستین بار نمایشگاه انفرادی بر پا کرده است. وی از سال 82 به صورت حرفه‌ای عکاسی را شروع کرده و علاوه بر عکاسی در حوزه گرافیک فعالیت دارد که در چندین جشنواره داخلی و خارجی شرکت داشته است.

سهیل خان‌بابایی درخصوص برپایی این نمایشگاه اظهار داشت: بیشتر کارهای گرافیکی و عکاسی من خارج از کلیشه بوده؛ درباره سفر به چین هم تصمیم گرفتم به مناطقی بروم که بتوانم عکس‌هایی از بافت سنتی تهیه کنم.

وی ادامه داد: در این سفر توانستم به جاهایی بروم که شاید خیلی‌ها نمی‌توانند بروند؛ از شهرهای شانکهای و شیان عکس‌ گرفتم؛ در این پروژه عکاسی سعی داشتم به دور از پیچیدگی، محتوا و مفهوم را به مخاطب برسانم و فکر می‌کنم عکس‌هایی مثل حمل سطل توسط یک مرد چینی و چند عکس دیگر توانسته مرا به این هدف برساند.

این عکاس جوان بیان داشت: در این سفر، 250 فریم عکس گرفتم و مردم هم خیلی با من همکاری می‌کردند. البته من کشورهای دیگر هم برای عکاسی رفتم ولی با این راحتی نبود. مثلا در اربیل چندین بار دوربینم را ضبط کرده و عکس‌هایم را حذف کردند.


وی درخصوص برگزاری نمایشگاهی از نقاط دیدنی ایران در دیگر کشورها گفت: تاکنون چنین نمایشگاهی نداشتم اما در حال برنامه‌ریزی هستم تا با رایزنی، عکس‌هایی از ایران را در لهستان به نمایش بگذارم.


خان‌بابایی یادآور شد: متأسفانه اکثراً به دنبال نشان دادن ناهنجاری‌های اجتماعی، بدبختی و زشتی‌ها هستند اما من می‌خواهم زیبایی‌های ایران را به دنیا نشان دهم. چرا که کشورمان زیبایی‌های زیادی دارد که خیلی روی آن کار نشده است.

وی درخصوص بازدید و فروش آثار عکاسی از سفر به چین گفت: متأسفانه فروش عکس‌ها خوب نبود؛ فکر می‌کنم علتش هم این باشد که نگاه مردم به عکس جا نیفتاده است؛ هر کسی دوربین در اختیار دارد و گمان می‌کند که می‌تواند عکاس حرفه‌ای باشد. این دلایل سبب شده که افراد جامعه هزینه‌ای برای خرید عکس پرداخت نکنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 22 خرداد 1395، کدمطلب: 13950319001150 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین