پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۹۷۹
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷
اعضای ایکوم جهانی از 15 کشور مختلف، در پیام‌های جداگانه نوروز باستانی را به موزه‌داران ایرانی و مردم ایران تبریک گفتند.

شعار سال: این پیام‌های ویدئویی که در سومین دورهمی سالانه موزه‌داران ایرانی که در روزهای پایانی سال 97برگزار شد، به دست اعضای ایکوم ایران (کمیته ملی موزه‌های ایران) رسید همراه با پیام شادباش نوروز بود و موزه داران ایرانی را جزو بهترین موزه داران برشمرد.

پاول مارک - رئیس ایکوم نروژ - خطاب به موزه داران ایران گفت:«با بهترین آرزوها برای موزه‌های ایران، از نروژ»


لنا میلینگر - کمیته بازاریابی و روابط عمومی ایکومِ سوئد - در پیام تبریک خود گفت:«همکاران عزیزم در ایران، سال نو مبارک. برای شما سالی سرشار از سلامتی و موفقیت آرزومندم.»

مارتا لورنسو - رئیس کمیته بین المللی موزه‌های دانشگاهی یومک از کشور پرتغالدر پیام کوتاهی با این جمله:«نوروز مبارک» پیام شادی‌اش را عنوان کرد.

گوورگ اوربلیان - عضو هیات اجرایی ایکوم ارمنستانهم نوروز را تبریک گفت و اظهار کرد:« از طرف کمیته ملی ارمنستان به جامعه موزه‌داران ایرانی سال نو و نوروز باستانی را تبریک می‌گوییم و برای شما سالی سرشار از عشق، محبت، صفا، صمیمیت، صلح و آرامش آرزومندیم.»

توره دنیلسون - ایکوم سوئدهم اینگونه تبریک گفت:«سلام من توره هستم از سوئد و برای تمام همکاران موزه‌ای از ایران آرزوی سالی پر شور و موفق را دارم. سال نو مبارک»


رینا دیوان - رئیس کمیته ملی ایکوم هند - با تأکید بر حضور پرقدرت زنان در عرصه کار و زندگی در پیام شادباشش گفت:«مایلم نوروز بسیار خجسته‌ای را برایتان آرزو کنم. منتظر دیدار برخی از شما امسال در کیوتو هستم مایلم به دوستان، خصوصا بانوان همکارم بگویم که ما به خانم‌های بیشتری در رأس مراکز هنری و موزه‌ها، نیاز داریم. زیرا این موضوع چشم اندازهای جدیدی را به منظور سیاست‌گذاری‌ها فراهم خواهد آورد و سیاست‌گذاری‌ها فراهم خواهد آورد، سیاست‌گذاری‌هایی که باعث فراگیرتر شدن موزه‌ها خواهد شد.
من خود در کنفرانس آسپک 2018 در چابهار شاهد این بودم که زنان در ایران در موزه‌ها بسیار خوب کار می‌کنند. معتقدم تحت رهبری ریاست ایکوم خانم «سوی اکسوی»، حتی باید دستاوردهای بیشتر را انتظار داشته باشیم و مجددا برای همگی نوروز بسیار خوشی را آرزو می‌کنم.»

نیکیتا سمکوفسکی - اتاشه سفارت بلاروس در ایران - هم گفت:«دوستان محترم عید بهار نوروز مبارک. از صمیم قلب برای شما خوشبختی، سلامتی کامل و همه بهترین آرزومندیم.»


هانزاده اورالمان - ایکوم ترکیه - هم پیام شادباشش را چنین عنوان کرد:«همکاران عزیز ایرانی من، سال نوی شما به جشن و فرخندگی. بهترین‌ها را برایتان آرزومندم و عشق و دوست داشتن را نثارتان می‌کنم.»
*
محمد اختر جاوید - رییس ایکوم پاکستان هم با نگاهی به قرابت دیرینه پاکستان و ایران گفت:«بیش از هر چیز اجازه می‌خواهم فرا رسیدن نوروز و سال نو را خدمت همه شما تبریک عرض کنم. دوستان من، پاکستان روابط بسیار نزدیکی با ایران دارد. این قرابت نه تنها به خاطر دین مشترک بلکه به خاطر دو تمدن باستانی این کشورهاست.
تمدن دره سند که حدود 2500 تا 3000 سال پیش از میلاد مسیح شکل گرفت حاصل مهاجرت آریاییان از آسیای مرکزی به سمت ایران و پاکستان بود. بنابراین ما با همکاری مشترک باید از این میراث نگهبانی کنیم. از همه شما دعوت می‌کنم که از پاکستان بازدید کنید و با توسعه همکاری‌های مشترک، شبکه‌ای قوی میان موزه‌های ایران و پاکستان راه‌اندازی کنیم. متشکرم.»


بنا میلینگر - عضو سابق کمیته‌MPR و ایکوم سنگالهم پیام شادباشی به این شرح داد: «سلام به همه در ایران. سال نوی بسیار خوبی برایتان آرزومندم. امیدوارم سالی پر بار و پربازدیدکننده برای موزه‌هایتان در پیش باشد و برنامه‌های فوق العاده‌ای در سال جدید داشته باشید، موفق باشید و سال نو مبارک»

پیام جیحون امینلی - ایکوم آذربایجانهم چنین بود:«به شما عید نوروز و سال نو را تبریک می‌گویم. برای کشورتان آرزوی صلح و ثروت و توانگری دارم و به ویژه به موزه‌داران ایرانی تبریک مخصوص می‌گویم.»

هانکه کیک - عضو هیات اجرائی کمیته نمایشگاه‌ها و تبادلات (ICEE) موزه ملی باستانی لایدن هلند - هم در پیامی اظهار کرد:«می‌خواهم به همه شما به خاطر تمامی کارهایی که در سال گذشته برای ارتقا موزه‌های ایران در جهان انجام دادید، تبریک بگویم. من این فرصت را داشتم که نگار ساغرچی (یکی از اعضای ایکوم ایران) را در سال گذشته میلادی در کنفرانسICEE در اسپانیا ملاقلات کنم. برای همه شما سال خوبی به همراه موفقیت‌های بسیار در ارتقای موزه‌هایتان در سال پیش رو آرزومندم.»


کلود فوبر - مشاور در برنامه‌ریزی و آموزش موزه‌ها و میراث فرهنگی و مسئول برگزاری برنامه آموزشی بین‌المللی ایکوم ITC - نوروز را چنین تبریک گفت:«سلام گرمتری به همه دوستان و همکاران ایرانی من. خیلی خوشحالم که می‌توانم بخشی از جشن شما به وسیله این ویدیوی کوتاه باشم. از همه شما که توانستید در برنامه‌های ITC گذشته شرکت کنید، خاطرات بسیار خوبی دارم.
فکر می‌کنم وقتی به عنوان یک گروه در نظر می‌گیرم، شرکت کنندگان ایرانی بهترین شرکت کنندگان در برنامه ITC بودند. همان طور که یک ضرب‌المثل افریقایی می‌گوید: کسانی که به گذشته‌شان احترام نمی‌گذارند حقی برای آینده ندارند و معتقدم با احترام و سراسر جهان، با کارهای بزرگی که هر یک از شما انجام می‌دهید به ما کمک می‌کند که حال را بهتر درک کنیم و برای آینده مهیاتر باشیم. دوباره به شما برای یک سال موزه‌ای تبریک می‌گویم.»

نسرین چاوداری - عضو موزه ملی بنگلادش و ایکوم ملی بنگلادش - نیز در پیامی کوتاه سال نو را تبریک گفت.

آماریسوا گالا، هم که در ابتدای پیامش، خود را دوست ایران از هند، دانمارک و استرالیا معرفی می‌کند، هم در پیامی اعلام کرد: «در این لحظه برایتان بهترین‌ها را از کوالالاکپور از کنفرانس جهانی هنر آرزو می‌کنم که نزدیک به دو هزار شرکت کننده از 167 کشور یکدیگر را در مورد خلاقیت و توسعه فرهنگی ملاقات کردند.
عاشق ایران هستم و دو پیام برایتان می‌فرستم. نخست این‌که موزه‌ها مراکزی برای خلاقیت و ارائه هنرهای معاصر هستند. موزه‌ها زنده هستند نه بی تحرک و ثابت. لطفا موزه‌ها را با داستان‌های معاصر و دیدگاه‌ها و تفسیرهای جدید احیا کنید.
دوم این که نوروز در لیست میراث جهانی ناملموس ثبت شده است.
و در تعدادی از کشورها جشن گرفته می‌شود. در هند، پاکستان، بنگلادش و مسلما امپراطوری بزرگ ایران که ما را برای جشن گرفتن این میراث ناملموس دعوت می‌کند و من بهترین‌ها را برای موزه‌های ایران آرزو می‌کنم و آن‌ها حافظ میراث ناملموس در هر دو، ایران و منطقه هستند و مشتاق این هستم که به زودی شما را در ایران زیارت کنم. در حال حاضر که در هند زندگی می‌کنم که زیاد از استرالیا به ایران نزدیک‌تر است. نوروز خیلی خوبی داشته باشید با شیرینی‌های ایرانی که خیلی خوشمزه هستند.»


نلی عبود - عضو ایکوم لبنان و مدیر فرهنگی موزه هنرهای مدرن و معاصرکه خود را بنیانگذار یک تشکل مردم‌نهاد به نام «موزئو لب» می‌داند که هدف از ایجاد تشکیلات خود را ترویج میراث فرهنگی طریق فعالیت‌های عملی می‌داند، خطاب به موزه‌داران ایرانی اظهار کرد: «می‌خواهم نوروز را به شما تبریک بگویم»


عضو ایکوم لبنان نوروز را به سه زبان انگلیسی، فرانسه و عربی تبریک گفت.


میکا نیمان - رئیس کارگروه کورفرنس عضو کمیته بین‌المللی سیداک فنلاند از هلسینکی فنلاند هم در پیام ویدئویی خود چنین گفت:«همانطور که می‌بینید، هنوز در انتظار بهار هستیم، طبیعت هنوز در خواب زمستانی است، اما اولین پرندگان مهاجر در حال آمدن هستند، آن‌ها به دنبال ندایی درونی، از تمام مرزها عبور می‌کنند، ایده‌ی ما هم عبور از مرزهاست. چشم‌انداز من خلق یک سرویس فرهنگی و تماتیک دیجیتالی است. امیدوارم روزی بتوانیم کار جالب و مشترکی را با یکدیگر به سرانجام برسانیم.»


رضا دبیری‌نژاد - عضو ایکوم ایران و مدیر موزه ملک - هم در بخشی از پیامِ خود، گفت: «بخاطر زندگی باید امید را از دست ندهیم. ما اگر نمی‌توانیم به هم امید دهیم لااقل می‌توانیم سبب ساز ناامیدی بیشتر خود نشویم، هر کدام باید به عزیزان‌مان امید دهیم، بهانه امید شویم و یادآور دلگرمی با هم بودن. سالی مبارک و امیدهای روشن و برآمده از خودمان آرزو می‌کنیم.»

همچنین پیام «سوای آکسوی» - رئیس شورای جهانی موزه‌ها هم به اعضای ایکوم ایران، به سومین دورهمی موزه داران خوانده شد.

او در این پیام اعضای ایکوم ایران را یکی از فعال‌ترین کمیته‌های ملی در سال‌های گذشته دانسته و تأکید کرد: «گردهمایی سالانه موزه‌داران ایران، یکی از موقعیت‌های مغتنمی است که متخصصان موزه‌ها جهت تبادل تجارب و آرا، همکاری‌ها و پروژه‌های مشترک و مهارت‌افزایی و شبکه سازی گردهم آیند. اعضای ایکوم ایران یکی از فعال‌ترین کمیته‌های ملی در سال های اخیر بوده‌اند و بدین جهت به مدیریت و اعضا این کمیته تبریک می‌گویم.»


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اسکان، تاریخ 1 فروردین 98، کد مطلب: 18233: www.eskannews.com



اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین