پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۴۱۰
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
یک تحلیل‌گر نیویورک‌تایمز نوشته است که دولت آمریکا در افزایش هزینه‌ها برای ایران موفق بوده در حالی که هیچ هزینه‌ای متوجه ایالات متحده یا متحدینش نشده و این تعریف یک دستاورد سیاست خارجی است.
شعارسال: «برت استفانز»، که از سال 2017 نوشته‌هایش در روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز منتشر می‌شوند در یادداشتی در این نشریه مدعی شد که خروج آمریکا از توافق هسته‌ای 1+5 با ایران، برای ایالات متحده یک دستاورد بوده است.

نیویورک‌تایمز البته مدعی شده که این یادداشت را از روی تعهد خود به انتشار نظرات مختلف منتشر کرده و به این وسیله، مسئولیت دیدگاه‌های نویسنده را نپذیرفته است.

استفانز در فراز پایانی یادداشت خود می‌نویسد: «دولت ترامپ در افزایش شدید هزینه‌های رفتارهای بد ایران موفق بوده است، در حالی که هیچ هزینه‌ای متوجه ایالات متحده یا متحدینش نشده است. این "تعریف" یک دستاورد سیاست خارجی است. وقت آن است که فشارها [بر ایران] بار دیگر افزایش یابند. هرچه برای زمان بیشتری پولی به رزمنده حزب‌الله پرداخت نشود یا رژیم اسد بدون کمک باقی بماند، برای مردم خاورمیانه بهتر است.»

نویسنده این یادداشت در جای‌جای نوشتار خود تلاش کرده این ادعا را تبیین کند که دولت آمریکا با خروج از توافق هسته‌ای با ایران در افزایش فشار اقتصادی بر این کشور موفق بوده و تصریح کرده که «هدف از تنبیه ایران خود تنبیه نیست [بلکه] ایجاد اهرمی برای دست‌یابی به یک توافق هسته‌ای بهتر است.»

وی به 12 خواسته «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا از ایران نیز اشاره و اذعان کرده که این خواسته‌ها نهاد سیاست خارجی آمریکا بی‌ملاحظه یا احمقانه ارزیابی شده است.

نویسنده در بخش‌هایی از نوشتار خود همچنین به نظرات «مارک دوبویتز»، مدیر اندیشکده تندرو و ضدایرانی بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها نیز اشاره کرده که در آن دوبویتز از افزایش فشار بر ایران از جمله به صفر رساندن صادرات نفت این کشور از طریق عدم اعطای معافیت تحریمی به واردکنندگان نفت ایران و اعلام بخشی از نیروهای مسلح ایران به‌عنوان سازمان تروریستی یاد می‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اردیبهشت ماه سال گذشته شمسی، خروج کشورش از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 را اعلام کرد. از آبان ماه سال گذشته نیز تحریم‌ها علیه ایران بازاعمال شدند اما برخی کشورها برای خرید نفت از ایران معافیت کسب کردند.

اردیبهشت‌ماه آینده، زمانی است که دولت ترامپ باید تصمیم بگیرد که آیا معافیت‌های تحریمی را تمدید می‌کند یا نه؟ هرچند «برایان هوک»، مسئول کارگروه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا مدعی‌ست که واشنگتن قصد تمدید معافیت‌ها را ندارد، برخی خبرهای غیررسمی نشان از آن دارند که بعضی کشورها موفق شده‌اند بار دیگر برای خرید نفت از ایران از وزارت خزانه‌داری آمریکا معافیت کسب کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 11 فروردین 1398 ، کدخبر: 13980111000008 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین