پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۴۳۶
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
اداره مرکزی آمار فلسطین در گزارشی به مناسبت روز کودک فلسطینی اعلام کرد که ۶۴۵ هزار کودک فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری زیرخط فقر زندگی می‌کنند.
شعار سال :  در ۲۰۱۱ میلادی ۲۷ درصد از کودکان فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه زیرخط فقر بودند که در ۲۰۱۷ میلادی تعداد این کودکان چهار درصد افزایش یافت و به ۳۱ درصد رسیده است.
همچنین ۱۷ درصد از کودکان فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه در ۲۰۱۷ زیرخط فقر شدید بودند که در مقایسه با سال ۲۰۱۱ (۱۴ درصد) سه درصد افزایش‌ یافته است.
لازم به ذکر است که ۴۵ درصد از جمعیت فلسطین را کودکان تشکیل می‌دهند.
تعداد دانش آموزان فلسطینی در سال تحصیلی ۲۰۱۸/۲۰۱۹ حدود یک‌ میلیون و ۲۸۹ هزار اعلام‌شده است که ۵۰,۴ درصد از دانش آموزان دوره ابتدایی و راهنمایی پسر و ۴۹.۶ درصد هم دختر هستند و در دوره دبیرستان نیز ۴۵ درصد پسر و ۵۵ درصد دختر هستند.
همچنین سه درصد از کودکان فلسطینی در رده سنی ۱۰ تا ۱۷ سال مشغول به کار هستند.
جنبش جهانی دفاع از کودکان فلسطین اخیراً در گزارشی اعلام کرد که ۵۷ کودک فلسطینی در سال ۲۰۱۸ به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند که پنج نفر از آنان کمتر از ۱۲ سال، ۲۹ نفر کمتر از ۱۵ سال و ۲۳ کودک هم کمتر از ۱۷ سال سن داشتند. در ۲۰۱۷ نیز ۱۵ کودک فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست شهید شدند.

شعار سال ، بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار : 17 فروردین 1398،کدخبر:،ana.ir371027
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین