پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۹۹۹۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۷
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد، جزئیات فعالیت قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی در استان لرستان را تشریح کرد.

شعارسال: سیامک بهاروند با اشاره به سفر دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به پلدختر و دستاوردهای این سفر اظهار کرد: ابتدا باید از دکتر طهرانچی بابت سفرشان به استان لرستان و شهرستان پلدختر تشکر کنم. با وجود اینکه دانشگاه آزاد اسلامی جزء بدنه دولت نیست؛ اما رئیس این دانشگاه و سایر ارکان آن به‌دلیل حس انسان‌دوستانه هم‌پای نیروهای امدادی و مردمی در کمک به سیل‌زدگان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: رئیس دانشگاه به‌ محض ورود به استان لرستان با مدیران این استان جلسه‌ای برگزار و سپس در گفتگو با شبکه استانی آخرین وضعیت کمک‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی را تشریح کرد. در ادامه این سفر با مسئولان سپاه استان لرستان نیز جلسه‌ای تشکیل و مقرر شد منطقه‌ای از شهرستان پلدختر که با سیلاب شدید مواجه شده در اختیار دانشگاه آزاد قرار گرفته تا نسبت به پاکسازی و لایروبی آن اقدامات لازم صورت بگیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان با بیان اینکه دکتر طهرانچی دیداری هم با مدیرکل آموزش و پرورش این استان داشت، عنوان کرد: در این دیدار مقرر شد کار لایروبی و پاکسازی مدارسی که دچار آسیب شده‌اند با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی فوراً انجام شود.

بهاروند در پاسخ به این سؤال که اکنون وضعیت شهر معمولان به چه صورت است؟ بیان کرد: راه دسترسی این شهر باز شده و نیروهای امدادی به‌صورت شبانه‌روزی کار پاکسازی این شهر را انجام می‌دهند.

وی با توجه به تشکیل قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی در استان لرستان با دستور رئیس دانشگاه، جزئیات مأموریت این قرارگاه را تشریح و بیان کرد: این قرارگاه با مرکزیت مدیریت بحران در شهر پلدختر واقع شده است و بخشی از دانشگاه پیام‌نور محل فعالیت قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود تا در راستای فعالیت این قرارگاه اقدامات لازم صورت بگیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد در پاسخ به این سؤال که وظیفه اصلی قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی در پلدختر چه خواهد بود؟ یادآور شد: وظیفه اصلی این قرارگاه، پاکسازی مدارس و لایروبی منازل شهر پلدختر است. به‌عنوان مثال در خانه‌ای گِل و لای تا ارتفاع یک متر و ۵۰ سانتی‌متر بالا آمده و آب تا سقف خانه نیز رسیده است.

دستور دکتر طهرانچی برای تخفیف شهریه دانشجویان مناطق سیل‌زده

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستور دکتر طهرانچی برای تخفیف شهریه دانشجویان حادثه‌دیده در مناطق سیل‌زده متذکر شد: در این زمینه دکتر طهرانچی دستورات لازم را صادر کرد؛ اما جزئیات آن، روزهای آینده به‌صورت قطعی اعلام می‌شود.

توزیع روزانه ۴ تا ۷ هزار غذای پخت‌شده میان سیل‌زدگان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد با اشاره به فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی در لرستان برای امدادرسانی به سیل‌زدگان این استان تبیین کرد: دانشگاه آزاد از روز نخست وقوع سیل در کنار مردم سیل‌زده حضور داشت و در همکاری با نمایندگی آستان قدس رضوی در استان لرستان، آشپزخانه‌ای راه‌اندازی شد و از فردا روزانه بین ۴ تا ۷ هزار غذای پخت شده میان سیل‌زدگان توزیع می‌شود.

بهاروند تأکید کرد: بسته‌هایی را آماده کرده‌ایم که شامل برنج، روغن، کنسرو ماهی، مواد شوینده و ... است و مقرر شده تا این بسته‌ها را میان سیل‌زدگان استان لرستان توزیع کنیم.

روز گذشته با تشکیل و استقرار قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی به‌‌منظور کمک به هموطنان آسیب‌دیده از سیل اخیر در استان‌های کشور و بسیج امکانات دانشگاه برای کاهش و رفع مشکلات به وجود آمده، بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه در امور آموزش عالی و ساماندهی پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی از سوی دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه به‌عنوان رئیس این قرارگاه منصوب منصوب شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار:19فروردین1398 ، کدخبر: 371654: www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
0
0
دست در دست هم میهن خویش کنیم اباد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین