پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۰۸۱
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۴
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: منازل خانوارهای دارای دو معلول سیل‌زده در اولویت بهزیستی برای ساخت و بازسازی قرار دارند.

شعار سال: وحید قبادی دانا در برنامه تهران ۲۰ با بیان این که در ۹۸ شهرستان درگیر سیل در سراسر کشور برای ۲۸ هزار و ۷۱۱ خانوار مددجوی بهزیستی مبلغی بین پنج تا ۱۵ میلیون ریال بر اساس بعد خانوار، واریز شده است، گفت: بر اساس برآورد اولیه ما ۳۰۰۰ واحد مسکونی مددجویان کاملا تخریب و ۱۲ هزار واحد نیز نیازمند بازسازی و تعمیرات است که بر اساس تفاهم نامه‌ با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان بسیج سازندگی، منازل مددجویان به ویژه خانوارهای دارای دو معلول در اولویت ساخت و یا بازسازی هستند.
وی ادامه داد: در سیل اخیر به دلیل تخلیه به موقع، آسیبی متوجه افراد حاضر در مراکز بهزیستی اعم از کودکان، معلولان و سالمندان نشده است.
به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، بر اساس اطلاعات سامانه ثبت خسارات ناشی از سیل سازمان بهزیستی ۳۹ هزار و ۲۴۹ مورد خسارت ناشی از سیل با قید کد ملی افراد، احصاء شده است.
رییس سازمان بهزیستی کشور ضمن اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری برای ترمیم روحیه و کاهش آثار روانی و اجتماعی سیل تاکید کرد: راه اندازی ۵۵ مهد کودک ثابت و سیار برای سرگرم کردن و تخلیه هیجانات کودکان، تربیت و اعزام ۱۳۹ تیم اورژانس اجتماعی با ۲۶۸ نیروی متخصص و ۱۳۴ دستگاه خودروی ویژه به مناطق سیل زده و انجام غربالگری‌های روانی اولیه انجام شد.
قبادی دانا خاطرنشان کرد: همچنین ۲۲۱ تیم محب (حمایت‌های روانی و اجتماعی در بلایا) متشکل از مددکاران اجتماعی، روانشناسان و گروه‌های مشاوره نیز در محل حضور دارند که تا به حال به ۵۶ هزار نفر ارائه خدمت کرده‌اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاریخ 26 فرودین 98، کد مطلب: 145650: www.mcls.gov.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین