پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۱۰۴
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با تشریح برنامه و عملکرد شستا در بخشهای مختلف تصریح کرد شستا با بهره مندی از همه امکانات و ظرفیتهای خود مصمم است شفافیت ،پاسخگویی و نظارت راکه همواره سرلوحه امورخود قرار داده است بیش از گذشته موردتوجه قرار دهد.

شعارسال: مرتضی لطفی در نشست هم اندیشی و همدلی و تقدیر از اصحاب رسانه ها درخصوص اصلاح ساختار مالی و منابع شستا اظهارداشت: ۳۷۰ نفر را در مجموعه مورد ارزیابی قرار دادیم به طوری که در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد افراد منتخب در هیئت مدیره از درون شستا انتخاب شده‌اند و چهار نفر نیزاز زنان، عضو هیئت مدیره شرکت‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه پس ازتصویب شورای نگهبان ، قانون منع به‌ کارگیری بازنشستگان را اجرایی خواهیم کرد، گفت: بازنشستگان به صورت اقساط سهامدار می شوند.

ایشان درمورد تجمیع هلدینگ‌ها گفت: تعداد هلدینگ‌ها را بر اساس تجمیع انجام شده از ۹ به ۶هلدینگ رساندیم و طی ۶ ماه گذشته ۳ هلدینگ ادغام یا منحل شده‌اند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: هلدینگ صدر به زودی در بورس عرضه خواهد شد و طی سه یا چهار ماه گذشته نیز هلدینگ غدیر را در بورس عرضه کردیم ودر قالب استراتژی پنج ساله، چابک‌سازی و کوچک‌سازی و خروج از بنگاهداری با رویکرد سهامداری خواهد بود.

مهندس لطفی درخصوص تشکیل صندوق و شرکت سرمایه‌گذاری برای بازنشستگان تحت پوشش تأمین اجتماعی گفت: برای حفظ ذخایر بیمه‌شدگان، صندوق سرمایه‌گذاری را ایجاد کرده‌ایم که از طریق بورس، آن را ارائه خواهیم کرد که سهام این شرکت به صورت اقساط در اختیاربازنشستگان قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی افزود: درحال حاضر شرکت را انتخاب و به ثبت رسانده‌ایم و مرحله دوم آن، انتقال سهام از سایر شرکت‌های زیرمجموعه شستا به این شرکت است که وارد بورس خواهد شد و متقاضیان بازنشسته در صورت تمایل می‌توانند به صورت اقساط از این سهام بهره‌مند شوند و ماهیانه مبلغی از حقوق آنها کم می‌شود.

مهندس لطفی گفت: رقمی معادل ۳۰۰۰ میلیارد تومان در برخی از صنایع سهام مازاد داریم که درشرکتی که تأسیس خواهیم کرد، این سهام‌های خُرد در آن تجمیع می‌شود و همه تَرک‌هادر قالب سهام شرکت در بورس عرضه خواهد شد و در این سبد بیش از ۱۰۰ نوع سهم در حوزه دارو، نفت، گاز، سیمان و ... است که بخشی از سهام شرکت را متناسب با تقاضای بازنشستگان در قالب تفاهمنامه با سازمان تأمین اجتماعی به بازنشستگان واگذار خواهدشد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: اقدام دیگری که در راستای ارائه تسهیلات به بازنشستگان تأمین اجتماعی انجام خواهیم داد، این است که در حال حاضر کارخانجات تولید لوازم خانگی پارس که اقدام به تولید یخچال، جاروبرقی ولباسشویی می‌کنند، در قالب تفاهمنامه با تامین اجتماعی، بازنشستگان می‌توانند باتخفیف از این سه کالا بهره‌مند شوند که در قالب وام بانکی است و۶ درصد از سود بانکی آنها را ما تأمین می‌کنیم.

وی تصریح کرد: درحال حاضر اطلاعات ۸۰ درصد سهام شرکت‌های شستا در بورس قرار دارد و ۲۰ درصدباقی‌مانده را نیز به زودی قرار خواهیم داد به طوری که امروزه هیچ شرکتی از مجموع۱۰۴ شرکتی که در بورس وجود دارد، تمامی اطلاعاتشان موجود است.

مهندس لطفی درمورد قانون جدید مجلس برای منع استفاده از بازنشستگان در سازمان‌ها گفت: هرقانونی که در کشور تصویب شود، ما نیز مشمول آن خواهیم شد و همه اجزای شستا، آن راتمکین خواهیم کرد. براساس قانون قبلی، مشاوره بازنشستگان در شرکت‌ها مجاز بوده امادر صورت تصویب شورای نگهبان، قانون جدید را اجرایی خواهیم کرد و آقای ترکان نیزاعلام کردند که به محض تصویب، این قانون را اجرایی خواهند کرد.

به گفته وی، در برخی از موارد بعضی از اعضا در دو جا عضو هیئت مدیره هستند مانند دکتر رستمی که ایشان نیز خودشان استعفا دادند و این استعفا در حال بررسی است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی درخصوص صادرات شرکت‌های زیرمجموعه شستا نیز گفت: سال گذشته یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار صادرات داشتیم که سهم ما ۴ تا ۵ درصدبوده و سهم ما از صادرات دارو کم است چرا که متأثر از تحریم‌ها و مباحث دیگری مانند

نداشتن استاندارد بین‌المللی است که در همین خصوص امسال ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اخذ استاندارد بین‌المللی دارو درنظر گرفته‌ایم که در این صورت می‌توانیم نسبت به صادرات اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه واحد تولید دارو را در کشور آذربایجان درحال احداث داریم، افزود:امسال در برنامه حوزه دارویی متمرکز شدیم و سهم ما در بازار تولید قابل توجه است.

مهندس لطفی به تفاهمنامه چهار وزیر (دفاع، آموزش و پرورش، کار و نفت) اشاره کرد و گفت: براساساین تفاهمنامه، قرار شده تمامی هلدینگ‌های پتروشیمی ادغام شوند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی در خصوص واردات موبایل و احضار به قوه قضائیه افزود: متأسفانه بانک مرکزی لیستی را منتشر کرده که به اشتباه اسم شرکت«سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی» را نیز به عنوان شرکتی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی موبایل وارد کرده، آورده بود که در این خصوص مستندات لازم ارائه شد.

وی اظهار داشت: شرکت بازرگانی بین‌المللی ما بر اساس اساسنامه فعالیتش در همه بخش‌هامجاز به فعالیت است ضمن اینکه شرکت اپراتور سوم رایتل نیز برای ما است که کارکردش با سیم‌کارت و موبایل است اما ما درخصوص واردات ۶۰۰۰ دستگاه موبایل که مربوط به گذشته بوده و به قیمت قبل نیز سال گذشته به فروش رسیده، از ارز ۴۲۰۰ تومانی‌استفاده نکردیم و استفاده از این ارز را تکذیب می‌کنم.

مهندس لطفی خاطرنشان کرد: فقط ۴۰۰ دستگاه گوشی آن هم به دلیل مشکل گمرکی امسال ترخیص شد که همه فکر کردند با ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده که آن نیز کاملاً اشتباه بوده است و با ارائه مستندات به دستگاه قضایی، آنها پذیرفتند که چنین ارزی صورت نگرفته است ودرمجموع سهم مااز واردات موبایل حتی نیم درصد نیز نبوده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، تاریخ انتشار: - ، کدخبر: - : www.ssic.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین