پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۵۵۹
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸
عضو کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر اینکه در بسیاری از کشورها، تولید و بازرگانی ساختار واحدی دارند و وزارت جداگانه‌ای با عنوان بازرگانی ندارند،گفت: اگر دولت به افرادی در مورد این پست‌ها قول داده، لازم نیست وزارت‌خانه جدید درست شود.

شعارسال: عضو کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر اینکه در بسیاری از کشورها، تولید و بازرگانی ساختار واحدی دارند و وزارت جداگانه‌ای با عنوان بازرگانی ندارند،گفت: اگر دولت به افرادی در مورد این پست‌ها قول داده، لازم نیست وزارت‌خانه جدید درست شود.

علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و احیای وزارت بازرگانی گفت: در یک سال گذشته تفکیک وزارت صنعت و تشکیل مجدد وزارت بازرگانی سه بار در مجلس مطرح و رد شده است.

وی ادامه داد: نظر مجلس این است که نیازی به تفکیک وزارت صنعت و تشکیل مجدد وزارت بازرگانی نیست. در بسیاری از کشورها، تولید و بازرگانی دارای ساختار واحدی هستند و وزارت جداگانه‌ای تحت عنوان بازرگانی ندارند.

نماینده مردم محلات و دلیجان با بیان اینکه باید به تجربیات جهانی موجود در این خصوص توجه شود، گفت: کشورهای توسعه یافته صنعتی همچون ژاپن و چین به این نتیجه رسیده‌اند که ادغام تولید و بازرگانی در یک مجموعه واحد راهکار منطقی و خوبی برای توسعه و پیشرفت اقتصادی است.

سلیمی با بیان اینکه عدم مدیریت و ناتوانی مسئولین وزارت صنعت دلیل قابل قبولی برای تشکیل وزارتخانه جدید نیست، گفت: اگر وزیری ضعیف است لازم نیست به خاطر آن وزارتخانه را تفکیک کرد. با انتخاب مدیران توانمند در همین ساختار فعلی می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.

این نماینده مجلس در پایان تصریح کرد: اگر دولت به افرادی در مورد این پست‌ها قول داده، لازم نیست وزارت‌خانه جدید درست شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار:31 فروردین 1398 ، کدخبر:13980131000618 www.farsnews.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین