پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۸۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶
نیروهای یمنی پس از درگیری‌های سنگین حملات مزدوران سعودی را در شمال استان حجه ناکام گذاشتند و ضربات مهلکی به آنان در استان جیزان عربستان وارد کردند.
شعار سال : عملیات نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله یمن در شمال استان «الحجه» علیه نیروهای مزدور چند ملیتی رژیم سعودی برای بازپس گیری مناطق اشغالی بخش «حیران» همچنان ادامه دارد.

از حومه شرقی کوه «النار» خبر می‌رسد، شمار زیادی از نیروهای مزدور سعودی حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رزمندگان یمنی انجام دادند تا مناطق بیشتری را در این محور به اشغال دربیاورند اما با واکنش قاطع مواجه شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی به سرعت وارد میدان شدند و در همان گام نخست پیشروی مزدوران سعودی را در این محور متوقف کردند و پس از درگیری‌های سنگین چند ساعته موفق شدند حملات را به طور کامل دفع کنند.

به گفته منابع میدانی، ۱۲ تن از نیروهای مزدور سعودی در جریان درگیری‌ها در حومه شرقی کوه النار به هلاکت رسیدند و بیش از ۳۰ تن دیگر از آنان زخمی شدند؛ دو خودروی نظامی مزدوران در این محور هدف قرار گرفتند و منهدم شدند.

در حال حاضر، ۱۰ درصد از مساحت استان حجه در شمال غرب یمن از جمله «صحرای میدی و بخش وسیعی از مناطق حیران و طوال» در اشغال نیروهای مزدور سعودی است؛ این استان از محور غربی با دریای سرخ و از شمال با استان جیزان عربستان هم مرز است.

عکس از اعلام الحربی

از جنوب شرق استان جیزان عربستان و مرزهای مشترک استان حجه خبر می‌رسد، یگان توپخانه نیروهای یمنی پس از دریافت اطلاعات دقیق، تجمع مزدوران چند ملیتی و نظامیان سعودی را در منطقه «المشرق» هدف قرار داد و شماری از آنان را کشته و زخمی کرد.

خبرها از حومه کوه «قیس» در جنوب شرق استان جیزان عربستان حاکیست، شماری از نیروهای مزدور سعودی حمله‌ای را به منظور نفوذ بیشتر در منطقه انجام دادند که با واکنش به موقع نیروهای یگان زمینی و توپخانه یمنی مواجه شدند و ناکام ماندند.

به گزارش مشرق، شماری از مزدوران سعودی در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند؛ یگان توپخانه نیروهای یمنی همچنین تجمع نظامیان رژیم سعودی را در منطقه «السمنه» هدف قرار داد و ضربات مهلکی به آنان وارد آورد.

رزمندگان یمنی تلاش می‌کنند مناطق بیشتری را در جنوب و جنوب شرق استان جیران عربستان به کنترل دربیاورند تا مسیر ارتباطی مزدوران سعودی را در شمال استان الحجه مسدود و آنان را در این محور محاصره کنند.

استان جیزان در جنوب غرب عربستان واقع شده و نیروهای یمنی در ۵ سال گذشته موفق شده‌اند بخش‌هایی از آن را به کنترل درآورند و عملیات نظامیان و مزدوران سعودی برای سیطره دوباره بر مناطق از دست رفته نتیجه‌ای نداده است.


سایت شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت مشرق، تاریخ انتشار: 2 اردیبهشت 1398 ، کدخبر:952690 : www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
0
0
قطعا که ینمنی ها از این جنگ سربلند بیرون میان
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین