پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۹۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
رئیس‌جمهور گفت: صادرات برق از طرف ایران به پاکستان وجود دارد و امروز آماده ایم این صادرات را به ۱۰ برابر افزایش دهیم.
شعارسال: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور ظهر امروز در نشست خبری مشترک با عمران خان نخست وزیر پاکستان، ضمن خیرمقدم به نخست وزیر پاکستان و هیات همراه اظهار کرد: امروز عنوان شدن مسائل مهم در دو جلسه خصوصی و عمومی نشان‌دهنده این است که گام جدیدی در گسترش روابط فی مابین دو‌کشور برداشته‌ایم.

وی افزود: یکی از مباحث مهم ما در مذاکرات امروز این بود‌ که دو‌ کشور مصمم هستند روابط دوگانه را توسعه دهند و تاکید دارند که هیچ کشور ثالثی نمی‌تواند روابط دوکشور ایران و پاکستان را تحت تاثیر قرار دهد؛ مساله امنیت مرزهای دو‌کشور یکی از مباحث ما بود که اخیرا شاهد حملات تروریستی در مرزها بودیم.

روحانی گفت: همچنین ما توافق کردیم روابط امنیتی دو کشور را افزایش دهیم و یک نیروی واکنش سریع مشترک برای مقابله با تروریسم تشکیل دهیم.

رئیس‌جمهور بیان کرد: ظرفیت‌های خوبی در روابط اقتصادی و ‌تجاری وجود دارد که این ظرفیت‌ها لیست شد و مورد بحث قرار گرفت تا روابط تجاری را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه ایران آماده است نیازمندی‌های پاکستان را در زمینه نفت و گاز تامین کند، گفت: صادرات برق از طرف ایران به پاکستان وجود دارد و امروز آماده‌ایم این صادرات را به ۱۰ برابر افزایش دهیم. همچنین علاقمندیم دو بندر چابهار و‌ گواتر پاکستان روابط بیشتری باهم داشته باشند و با ایجاد راه‌آهن روابط را گسترش دهیم.

به گفته روحانی در خصوص تشکیل کمیته تهاتر برای توسعه روابط تجاری با نخست وزیر پاکستان مذاکره شده است.

وی تصریح کرد: در زمینه مسائل مربوط به منطقه و ضرورت همکاری‌های بیشتر ایران و پاکستان برای تامین امنیت در افغانستان باهم گفت‌وگو کردیم.

روحانی گفت: در خصوص اقدامات نادرستی هم که از طرف آمریکا در منطقه در خصوص قدس، ‌جولان و توهین به سپاه پاسداران انجام شد، گفت‌و‌گو‌ کردیم.

روحانی گفت: ایران و‌ پاکستان و ترکیه بنیان‌گذار اکو ‌بودند و روابط این سه کشور همیشه برقرار است و ما مشتاقیم روابط این سه کشور گسترش یابد.

وی از اینکه که نخست وزیر پاکستان در هیچ ائتلاف جنگی شرکت نداشته و نخواهد داشت، ابراز خرسندی کرد.

رئیس‌جمهور در پایان با بیان اینکه عمران خان از من دعوت کردند سفری رسمی به پاکستان داشته باشم و من هم این دعوت را پذیرفتم، گفت: مطمئناً سفر نخست وزیر پاکستان نقطه عطفی برای گسترش همکاری‌های دو کشور خواهد بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار: 2 اردیبهشت 1398 ، کدخبر: 753774 ، www.ilnanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
0
0
این صادرات به کشورهای همسایه شاید کمی در مشکلات اقتصادی نقش داشته باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین