پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۰۵۷۸۹
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل گفت: در بحث نشریات در واقع با یک جریان دانشجویی روبرو نیستیم بلکه با چیزی مثل مافیای شبه دانشجویی روبرو هستیم که سالهاست با پشتیبانی گروه‌های سیاسی فعالیت می‌کنند.وی به مسئله انتخابات نشریات دانشجویی اشاره داشت که طوفان توئیتری هم در ارتباط با همین موضوع ایجاد شد و هشتگ غروب آزادی در اعتراض به تخلفات صورت گرفته در کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم از ترند‌های برتر توییتر شد.
شعار سال دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل گفت: در بحث نشریات در واقع با یک جریان دانشجویی روبرو نیستیم بلکه با چیزی مثل مافیای شبه دانشجویی روبرو هستیم که سالهاست با پشتیبانی گروه‌های سیاسی فعالیت می‌کنند.

پیام مرادی دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور  پیرامون تعویق در انتخابات نشریات دانشجویی گفت: مسئله انتخابات نشریات دانشجویی یکی از مباحث داغ این روز‌ها می‌باشد و حتی طوفان توئیتری هم در ارتباط با همین موضوع ایجاد شد و هشتگ غروب آزادی در اعتراض به تخلفات صورت گرفته در کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم از ترند‌های برتر توییتر شد.

وی ادامه داد: بعد از بررسی صورت گرفته در کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم، مشخص شد که در دانشگاه تهران و به طور مشخص در بحث انتخابات نشریات دانشجویی دانشگاه تهران یک تخلفی صورت گرفته است و تقلب خیلی بزرگی رخ داده که در طی آن جمعی از افرادی که دیگر دانشجو نیستتد حق رای دارند.

دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل افزود: این تخلف بزرگ یک اتفاقا کاملا بی سابقه است و جا دارد بررسی‌های بیشتری درباره آن صورت بگیرد، اول از همه در این باره مسئولین دانشگاه تهران نباید سکوت کنند و می‌بایست از جمع دانشجویان و نشریات دانشجویی سراسر کشور به خاطر این تخلف عذر خواهی کنند.

مرادی افزود: ما انتظار داریم افرادی که تخلف کرده اند استعفا دهند و مسئولیت کاری که انجام داده اند را بپذیرند. نکته جالب ماجرا این است که این تقلب با همت افرادی صورت گرفته است که سال‌ها مدعی احترام به رای دانشجویان و محترم شمردن حق آن‌ها بودند. اما خودشان گرفتار تقلب و تخلف شدند و رای دانشجویان را زیرپا گذاشتند.

وی با اشاره به تخلفی که در دانشگاه تهران رخ داده است گفت: تخلف صورت گرفت در دانشگاه تهران دو وجه داشت، یکی از این دو وجه وجهی بود که قانون شکنی آشکار این جریان را نشان می‌داد و دیگری بی احترامی به رای دانشجویان که در حقیقت خطایی نابخشودنی است و ننگ این تقلب تا ابد بر پیشانی جریانی که خود را داعیه دار آزادی می‌داند خواهد ماند.

دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل گفت: در بحث نشریات در واقع ما با یک جریان دانشجویی روبرو نیستیم بلکه با یک چیزی مثل مافیای شبه دانشجویی روبرو هستیم که سالهاست با پشتیبانی گروه‌های سیاسی و هسته‌های قدرت در کمیته‌های ناظر بر نشریات فعالیت می‌کنند.

در چند سال اخیر این جریان یا گروه سیاست زده با پشتیبانی گروه‌های سیاسی، هسته‌های قدرت و دولت‌های مختلف در کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم حضور داشته اند. دستاورد آن‌ها در این مدت کشاندن فضای نشریات به میدان وزن کشی‌های سیاسی بود و در حقیقت مطالبات اصلی نشریات دانشجویی را به حاشیه بردند.

وی تصریح کرد: در راس آنچه که این‌ها انجام داده اند یک شیوه نامه است که برای نشریات دانشجویی تدوین کرده اند و در شورا به تصویب رسانده اند. این شیوه نامه عملا دشمن عدالت در نشریات دانشجویی است و پر از نقص و اشکال و دارای محل بحث بسیار است و یک تصویر غیرواقعی و کاریکاتوری از نشریات دانشجویی در سراسر کشور ساخته است و یک مسابقه ناعادلانه به وجود آورده. چون ملاک‌ها و معیار‌هایی که برای سنجش نشریات در نظر گرفته شده است ملاک‌های درستی نیست.
مرادی گفت: منطقی که این جریان با آن مدعی بحث آزادی در نشریات دانشجویی بود، در طول ماه‌های گذشته آنقدر تخلف انجام داده اند و آنقدر خلاف مفهوم آزادی عمل کرده اند که این ادعای آن‌ها مورد توجه واقع شده است.

دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به اقدام اخیر کمیته ناظر بر نشریات گفت: اخیرا این جریان نسبت به رای دانشجویان دچار واهمه شد، چرا که، در سال‌های اخیر به واسطه عملکرد نادرست‌ این جریان، در کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم طبیعی است که بخش زیادی از نشریات دانشجویی معترض باشند. این جریان، چون در حقیقت متوجه اعتراضات نشریات دانشجویی نسبت به عملکرد خودش بود تلاش کرد تا انتخابات را به تاخیر بیندازد که این تخطی از شیوه نامه نیز می‌باشد و استناد آن‌ها به تخلف از وزارت علوم محسوب می‌شود یعنی وزارت علوم در یک دوره می‌باید یک اقدامی را انجام می‌داده است و جا مانده و عمل نکرده الان آن‌ها به استناد این تاخیر می‌خواهند انتخابات را به تعویق بیندازند. اما این مسئله به هیچ وجه حقوقی نیست بلکه اتفاقا ضد روال حاکم و رویه موجود و پیش بینی‌های انتخابات نشریات است و این‌ها حتی شیوه نامه‌ها و روالی که خودشان داشته اند را نیز زیر پا گذاشته اند.

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار:14 اردیبشهت 1398،کدخبر:761555، snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین