پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۱۲۰۴۱
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
نماینده نشریات دانشگاه شهید بهشتی گفت: آیین نامه‌های وزارت علوم آیین نامه‌های روشنی نیست و نظرات شخصی افرادی که در وزارت علوم بوده اند همیشه تأثیر گذار بوده است و خیلی اوقات برخی نظرات شخصی خود را در وزارت علوم اعمال کرده اند.

شعار سال: رجبی، نماینده نشریات دانشگاه شهید بهشتی و مدیر مسئول نشریه شب‌نامه پیرامون همزمان شدن برگزاری انتخابات کمیته ناظر برنشریات وزارت علوم با امتحانات ترم دانشجویان گفت:به دلیل اینکه امتحانات دانشجویان در شهرستان‌های کشور در حال برگزاری است، غالب دانشجویان در شهرستان‌ها نمی‌توانند برای انتخابات در شهر تهران شرکت کنند. همین امر سبب می‌شود تا نمایندگانی را جایگزین خود معرفی کنند. اما این نمایندگان گاهی درجریان کل ماجرا نیستند و فقط در مورد اینکه به جای نماینده نشریاتی که آمده اند به چه کسی رأی بدهند می‌دانند و این موضوع موجب جناحی شدن ماجرا می‌شود. چرا که افراد کاندید می‌توانند حق رأی‌ها را قبل از اینکه کاندید‌ها معرفی شوند برای خودشان بگیرند. ممکن است یک طیف نتواند نماینده خود را بفرستد و یک گروه بفرستد.


وی ادامه داد: آیین نامه‌های وزارت علوم آیین نامه‌های روشنی نیست و نظرات شخصی افرادی که در وزارت علوم بوده اند همیشه تأثیر گذار بوده است و خیلی اوقات برخی نظرات شخصی خود را در وزارت علوم اعمال کرده اند و در انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی، اگر افرادی که مخالف آن‌ها بوده اند رأی آورده اند و در طیف آن‌ها نبوده اند، توانسته اند انتخابات را با اعمال نظر خود ابطال کنند و با بهانه جویی این کار را درست جلوه دهند.

رجبی افزود: برای مثال در انتخابات دانشگاه کاشان، انتخابات را ابطال کردند. به این بهانه که جلسه کمیته ناظر برنشریات بعد از انتخابات توسط مسئولی که باید برگزار می‌گردید برگزار نشده است و به همین بهانه که مشخض نیست هنوز به عمد این جلسه تشکیل نشده است یا به سهو، انتخابات دانشگاه کاشان ابطال گردید. مشابه این اتفاق نیز در دانشگاه فرهنگیان اتفاق افتاد که خوشبختانه با انتخابات دوم بازهم همان طیف قبل برنده انتخابات شدند.

نماینده نشریات دانشگاه شهید بهشتی گفت: آماری که ما از کل کشور داریم اینطور است که امسال قشر انقلابی با اقبال بسیار خوبی مواجه می‌شدند اگر انتخابات در این زمان و اینگونه برگزار نمی‌شد. در حال حاضر در وضعیتی هستیم که هنوز نمی‌دانیم وزارت علوم برخی از نمایندگان را قبول می‌کند یا نه؟ ممکن است معرفی نامه نماینده‌ای را قبول نکنند و حق رأی‌ها را بالا و پایین کنند، اما در شمارش آراء تخلفی صورت نخواهد گرفت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 14 خرداد 98، کد مطلب: 768608: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین