پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۱۲۴۵۲
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه باتاکید بر قانونی و براساس ضوابط بودن انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی دانشگاه، گفت: بزودی پاسخ شبهات وزارت علوم را با مستندات کافی خواهیم داد.

شعار سال: علی اکبر محسنی ضمن بیان این مطلب، عدم گفت و گو و تبادل نظر را عامل ایجاد شکاف در بین مجموعه‌های سیاسی کشور و به ویژه دانشگاه‌ها دانست و گفت: این موضوع باعث شده تا این مجموعه‌ها نسبت به هم بی اعتماد بوده و کوچک‌ترین مطالب بین آنها بزرگنمایی شود.

وی وقوع برخی اتفاقات اخیر در دانشگاه رازی را نیز ناشی از چنین مشکلاتی دانست و اظهار کرد: چندی پیش شاهد برگزاری انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی دانشگاه رازی بودیم، هرچند که معاونت فرهنگی دانشگاه تمام همت و تلاش خود را برای سالم برگزار کردن این انتخابات انجام داد و اینگونه هم شد، اما برخی جریانات با زیرسوال بردن صحت انتخابات، ادعای تقلب را مطرح کردند و جنجال آفرینی آنها به شکلی شد که مسئله در سطح رسانه‌های کشور نیز بازتاب پیدا کرد.

معاون فرهنگی دانشگاه رازی تاکید کرد: پس از این ادعا و مطرح شدن شبهاتی از سوی عده‌ای، وزارت علوم به موضوع ورود پیدا کرد و به بررسی صحت انتخابات پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر نامه وزارت علوم به معاونت فرهنگی دانشگاه رازی وصول شد که در آن تنها سه ایراد به انتخابات کمیته نظارت بر نشریات دانشجویی وارد کرده بود که یکی از آنها مهلتی بود که برای ثبت نام کاندیداها اعلام کرده بودیم. اینکه به جای هفت روز مهلت، شش روز و ۱۲ ساعت تعیین کرده بودیم.

محسنی در تشریح چرایی کاهش چند ساعته مهلت زمان ثبت نام برای این انتخابات گفت: با توجه به زمانبندی نامناسب و ضرب الاجلی که وزارتخانه برای برگزاری انتخابات به دانشگاه داده بود، تنها شش روز تا پایان این ضرب الاجل فرصت داشتیم، بنابراین نمی‌توانستیم بیشتر از این زمانی برای ثبت نام داشته باشیم.

وی مخفی برگزار نشدن انتخابات را دیگر ایراد وزارتخانه به این انتخابات دانست و افزود: از چند روز پیش از برگزاری انتخابات جهت رفع هرگونه شبهه و شائبه‌ای از وزارت علوم خواستیم تا ناظر خود را برای نظارت بر انتخابات اعزام کند که این اتفاق نیز افتاد و ناظر وزارتخانه در جریان صفر تا ۱۰۰ انتخابات بود و حتی پس از برگزاری انتخابات عنوان کرد که مشکلی در انتخابات وجود نداشته است، با ابن وجود نمی‌دانیم چه جریانی پیش آمده که پس از بازگشت به تهران ایراد به عدم برگزاری مخفیانه انتخابات وارد کرده است.

معاون فرهنگی دانشگاه رازی در ادامه تاکید کرد: در نامه واصله از وزارت علوم همچنین عنوان شده که معاونت فرهنگی اجازه شرکت ۱۷ نشریه مجوز دار را در انتخابات نداده، در حالی که تنها هفت تا هشت نشریه بودند که اجازه شرکت در انتخابات را نداشتند که آن هم به دلیل غیرفعال بودن این نشریات بوده است.

وی اعلام کرد: براساس قانون، تنها نشریاتی می‌توانند در این انتخابات حضور پیدا کنند که در طول سال حداقل یک بار چاپ داشته باشند، لذا این نشریات حق شرکت در انتخابات را نداشتند، البته از قبل به آنها تذکر داده بودیم که باید چاپ داشته باشند تا بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

محسنی یادآورشد: بزودی پاسخ شبهات وزارتخانه را بصورت مکتوب و با مستندات کافی خواهیم داد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 9 خرداد 98، کد مطلب: 98030903759: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین