پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۰۴۵۱۱
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳
پس از برگزاری انتخابات پرحاشیه و پرابهام شورای نظارت بر نشریات دانشجویی در سال‌های اخیر، شواهد حاکی از آن است مسئولان وزارت علوم امسال نیز برای جلوگیری از این تخلفات، اقدامات لازم را انجام نداده‌اند.

شعارسال: پس از برگزاری انتخابات پرحاشیه و پرابهام شورای نظارت بر نشریات دانشجویی در سال‌های اخیر، شواهد حاکی از آن است مسئولان وزارت علوم امسال نیز برای جلوگیری از این تخلفات، اقدامات لازم را انجام نداده‌اند.

کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی یکی از مهمترین مراجع رسیدگی به عملکرد فعالین در حوزه نشریات دانشجویی دانشگاه‌ها است. چند سالی است که در نزدیکی به روز‌های برگزاری این انتخابات شاهد تخلفات گسترده از سوی یک طیف خاص به نام اصلاح‌طلبان هستیم. از حذف نشریات ناهمسو گرفته تا تخلف در آرای اخذ شده به گونه‌ای مهندسی شده که جا برای شکایت نداشته باشد.

امسال نیز در آستانه انتخابات کمیته مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم با استفاده از ماده ۴۴ شیوه نامه برگزاری انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی این وزارت‌خانه، شاهد حواشی ایجاد شده از عملکرد نادرست و کوتاهی در برگزاری انتخابات از سوی این وزارت‌خانه هستیم. بر اساس نامه ارسال شده از سوی وزارت علوم به به دانشگاه‌های سراسر کشور این انتخابات می‌بایست در روز‌های ۱۱ الی ۱۳ اردیبهشت ۹۸ برگزار شود و این وزارت خانه ملزم است تا تحت هرشرایطی طبق قانون در زمان بندی اعلام شده این انتخابات را برگزار کند و طبق تبصره ۳ ماده اول این شیوه نامه وزارت علوم می‌بایست تا حداکثر ۱۵ خرداد ماه ۹۸ این نشست را برگزار کند، اما برخلاف قوانین شیوه نامه انتخابات با دخالت دونفر از اعضای اصلی این شورا تا بعد از ماه رمضان به تعویق افتاده است که این تعویق موجب شد تا مدیران مسئول بیش از 300 نشریه دانشجویی در نامه ای خطاب به وزیر علوم از تخلف و لابی در برگزاری انتخابات شورا گلایه کرده و خواهان برگزاری این انتخابات در مورد مقرر شوند و از طرفی کمیته مرکزی ناظر نیز بدون مدیران مسئول منتخب نشریات بوده و این خود خلاف دستورالعمل اجرایی ضوابط ناظر بر نشریات دانشگاهی است و چنانچه در این انتخابات تخلفی صورت بگیرد مرجعی جهت رسیدگی به این تخلفات وجود ندارد.

دانشجویان نیز بر این باورند که سوگیری‌های خاص سیاسی در جریان این تخلف نقش مهمی داشته است.

در پی انتشار این خبر دانشجویان با برگزاری طوفان توییتری با هشتگ غروب آزادی واکنش‌های خود را در این مورد منتشر کردند که در ادامه چند نمونه از آن‌ها را آورده ایم.

مهدی طرفی با اشاره به ویژگی‌های جریان غرب‌گرا و نبود تفاوت بین انتخابات ریاست جمهوری و نشریات نوشت: ویژگی جریان غرب گرا تامین منافع حزب و جریان خود تحت هر شرایطی است.

فرقی نمی کند انتخابات ریاست جمهوری باشد یا انتخابات نشریات وزارت علوم ؛

تا دیروز برای جدا کردن جریان خود از عملکرد دولت دنبال طرح استیضاح وزیر علوم بودند،الان که منافعشان تامین میشود،خفه خون می گیرند.

اسماعیل کوهی مقدم نیز از عدم شفافیت این طیف گفت و اینطور نوشت: ‏کاش شفاف بفرمایند مدافع اجرای قانون هستند، نیستند؛ شفافیت خوب است نیست ... بالاخره تکلیف خودمون رو بدونیم!

حداقل یک توییت بزنید و دلیل تعویق انتخابات را توضیح بدهید.


محمدرضا محمدی، عضو کمیته‌ ناظر بر نشریات وزارت علوم در توئیت خود نوشت: همونایی که سال ۸۸ طرفدار رای مردم و صدای دانشجو بودن، الان از رای دانشجو ترسیدن و صدای همه رو خفه میکنن.

انتخابات نشریات وزارت علوم یه مصداق کوچیکه وضع ممکلت هم باعثش همین استانداردای دوگانس


جرزنی از نوع اصلاحات

این واکنش ها همچنان با انتشار توییتی از محمدعلی کامفیروزی نماینده مدیران مسئول نشریات دانشجویی ادامه داشت, وی در توییت خود اینگونه نوشت:

جماعت انحصارطلب دروغگوی چماق به دست شبه امنیتی، با حمایت برخی نهادهای خاص، همه زورشان را زدند تا با هر قانون شکنی ای که شده پیروز انتخابات نشریات شوند.

برنامه شان برگزاری انتخابات با تخلفات گسترده و در بی خبری فعالان نشریاتی بود.

حسرت غروب آزادی بر دلشان خواهد ماند!#طلوع_آزادی


دانشجویان نیز در واکنش به توییت کامفیروزی که در آن ادبیات خاصی را نمایش داده بود, اینگونه واکنش نشان دادند:

محمد زادمهر با اشاره به وجود لابی و قانون شکنی در این موضوع نوشت: بفرمائید که شما و طلوع آزادیتان در این سال ها همراه با نوچه های محبوبتان چه گلی به سر دانشجویان زدید؟که اکنون شما مدعیان پوچ اندیش که صرفا پیروزی برایتان مهم است، قانون شکنی‌ای می‌کنید که از طلوع خورشید هم روشن تر است

حضرت طلوع آزادی! تحویل بگیرید حاصل تلاشتان را؛ #غروب_آزادی

امیر حسین شه دوست در واکنش به توییت کامفیروزی نوشت: اطلاعی از جریانات پیش و پس پرده شورای نظارت بر نشریات دانشجویی ندارم و اعتمادم هم به حرف طرفین از بین رفته اما این مدل خطاب کردن و این ادبیات، ادبیات حرف حق نیست آقای کامفیروزی!

#غروب_اخلاق


سارا عاقلی نیز نظر خود را اینطور بیان کرد: آقای کامفیروزی دارید با خودتان در آیینه صحبت می‌کنید؟! قانون شکنی و دستبرد به تاریخ انتخابات برای پیروزی به هرقیمتی مصداق رفتار شما بود که می‌توان نامش را گذاشت: تحمیق دموکراسی

سعید توانا راد نوشت: غروب آزادی یعنی همین توییت محمد علی کامفیروزی! یعنی هرجا در استدلال کم اوردی, ماله را زمین بگذاری و دستگاه اتوماتیک برچسب زنی ساخت آمریکا را برداری و هرچه توانستی پیازداغ قضیه را زیاد کنی و برتن و بدن دانشجویان هم خون خود بچسبانی و درعین حال طرف مقابل را چماق به دست بنامی

مهدی النچاری در واکنش به ادبیات کامفیروزی اینطور نوشت: داداش فحشات تموم شد بشین میخوایم غروب آزادی ر ببینیم.

احسان منصف در این رابطه این‌طور نوشت: جناب کامفیروزی عزیز, من حاضرم ثابت کنم هر مبارزه مدنی و سیاسی و راه حل هر آنچه نام بحران یا معضل روی آن بتوان گذاشت

از کیفیت کالا، بیکاری، رفاه، اشتغال، ازدواج... تا توسعه سیاسی و انتخابات های کوچک و بزرگ همه از راه مدنی و غیر سیاسی و غیر پلاریزه مطالبه #عدالتخانه_پاسخگو می گذرد

نرگس حسینی به قانون شکنی این گروه و عقوبت انتخابات کمیته ناظر بر نشریات گفت و اینطور نوشت: شرایط فقط تا وقتی پایدار می‌ماند که به سود دوستان باشد؛ پای ضرر که می‌رسد «قانون» هم قابل تغییر است.

با این وضعیت انتخابات نشریاتی خواهیم داشت پر از «ابهام».

رسول یوسفی چگونگی رویداد این تخلف را اینگونه به تصویر کشید: سکانس۱:زمان برگزاری نشست انتخابات نمایندگان مدیران مسئول نشریات کشور اعلام میشود. سکانس۲:چند روز میگذرد.... شواهد طوریست که نتیجه انتخابات به میلشان نیست. سکانس۳:انتخابات را عقب می اندازند. به همین سادگی آزادی بیان را به سخره میگیرند.

سارا عاقلی در توییتی از ائتلاف #غروب_آزادی نوشت : ائتلاف #غروب_آزادی سال پیش در چنین روز‌هایی در جشنواره نشریات #وزارت_علوم با شعار آزادی و دموکراسی، نعره زنان و جامه دران رای جمع می‌کرد تا امروز بخاطر ترس از شکست و با عدم برگزاری به موقعِ انتخابات، به ضد خود تبدیل شود و پوشالی بودن شعار دموکراسی خواهیش را به رخ بکشد.

غروب آزادی به دست نماینده پرمدعا

دانشجویان با مخاطب قرار دادن سحر محرابی یکی از دو عضو اصلی این شورا که در این تخلف و بی قانونی نقش اساسی داشته است به واکنش هایی متفاوت از نقض شفافیت و نقض قانون که توسط این شخص صورت گرفته پرداختند, در ادامه تعدادی از این واکنش هارا مشاهده می‌کنید.

اسماعیل کوهی مقدم با توجه به توییت سحر محرابی که در خصوص شفافیت و آزادی بیان منتشر شده بود اینطور نوشت:‏کاش شفاف بفرمایند مدافع اجرای قانون هستند، نیستند؛ شفافیت خوب است نیست ... بالاخره تکلیف خودمون رو بدونیم! حداقل یک توییت بزنید و دلیل تعویق انتخابات را توضیح بدهید.

توییت منتشر شده توسط سحر محرابی که در آن به بحث آزادی و شفافیت پرداخته, در ادامه آورده شده: کاش شفاف بفرمایند ما آزادی بیان داریم, نداریم؛ بشر هستیم نیستیم...بالاخره تکلیف خودمون رو بدونیم.

محمد چرم زاده در این مورد به مقایسه عملکرد روحانی و سحر مهرابی پرداخت و نوشت:حسن روحانی آینه تمام نمای آینده اصلاح طلبانی مانند #سحر_مهرابی است که در نطق و سخنرانی از آزادی،قانون و ... سخن می گویند اما در عمل، فقط منافع خویش را در نظر می گیرند!

حسین فکور نوشت: بابا برین خداروشکر کنین فقط به تعویق انتخابات بسنده کردیم ما سال 88 تا سطل آشغال هم پیش رفتیم تعویق که دیگه چیزی نیست.

محمد چرم زاده نیز در این خصوص نوشت: راهکار؛ برابری تمام شهروندان در برابر قانون است؛ باید بپذیریم که هیچ مقامی، هیچ شخصی بالاتر از قانون نیست"

این ها سخنان پارسال #سحر_محرابی مقابل رهبری است، کسی که وقتی دید قانون انتخابات به ضررش تمام میشود، خواستار اجرا نشدن آن شد!


وحید عبدالله زاده به بخشی از سخنان سحرمحرابی در مقابل رهبر انقلاب بسنده کرد و نوشت: (...باید به قانون بازگردیم، به قانون اساسی. آن هم نه فقط چند اصل آن. راهکار، احیای قانون اساسی –قانون اساسی با تمامی اصول آن- است((...

بخشی از سخنان #سحر_محرابی در مقابل رهبر انقلاب

حال سوال این است که چرا پس از برگزاری انتخابات پرحاشیه و پر ابهام کمیته نظارت بر نشریات دانشجویی در سال‌های اخیر، مسئولان وزارت علوم امسال نیز برای جلوگیری از این تخلفات، اقدامات لازم را انجام نداده‌اند. گویا «تخلفات از سوی طیف اصلاح طلب» دست از سر انتخابات این شورا برنخواهد داشت.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 8اردیبهشت 1398 ، کدخبر: ۷۶۰۲۷۴،www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین