پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۵۸
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری گفت: برخلاف اظهار نظرهای ظالمانه عده ای، دولت توجه ویژه به قشر متوسط به پایین جامعه دارد و نمونه آن 10 برابر شدن اعتبار اختصاص یافته به آب آشامیدنی روستاها در سال جاری است.

شعارسال : سید ابوالفضل رضوی روز چهارشنبه در نشست مشترک با استاندار، فرمانداران، بخشداران و دهیاران استان یزد افزود: بودجه آب آشامیدنی روستاها در سال گذشته دو هزار میلیارد ریال بود که امسال به 20 هزار میلیارد ریال شامل پنج هزار میلیارد ریال بصورت ریالی و 500 میلیون دلار به صورت ارزی افزایش یافت.

وی با تاکید بر اینکه کمتر مقام رسمی به اندازه دکتر روحانی رئیس جمهوری به روستاییان توجه داشته است، اظهار کرد: رئیس جمهوری در دو سال اخیر در همایش ملی روز روستا حضور یافته و امسال هدیه بزرگ اختصاص 500 میلیون دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی برای آب آشامیدنی روستاها داد که در نشست روز یکشنبه هیات دولت به تصویب رسید.

این مسئول ، با بیان اینکه در سال گذشته آبرسانی به 6 هزار و 700 روستا با تانکر انجام شد که این تعداد در سالجاری به هفت هزارو 200 روستا رسید، اظهار امیدواری کرد: اعتبار یاد شده به روستاهایی که از نظر منابع آب زیرزمینی مشکلی ندارند تخصیص داده شود.

وی با اشاره به سکونت 28.6 درصد جمعیت کشور در روستاها خاطرنشان کرد : اظهارنظر عده ای در خصوص کم توجهی دولت تدبیر و امید به قشر متوسط به پایین، مانند مساله برجام که مورد حمایت و هدایت مقام معظم رهبری بوده و همه مراحل قانونی تصویب و تایید را گذرانده ظلم به مردم، انقلاب و دولت است.
رضوی ادامه داد : در برنامه ششم توسعه که سیاست های راهبردی آن به تایید مقام معظم رهبری رسیده روستاها به عنوان کانون تولید و ارزش آفرینی تعریف شده است.

این مسئول افزود: بر این اساس و با توجه به اقتصاد مقاومتی، در برنامه ششم توسعه و بسته اقتصاد مقاومتی که به زودی به طور رسمی اعلام خواهد شد، 2 بند شامل اشتغال روستایی و درآمدزایی و توسعه روستا بیان شده است.

وی با بیان اینکه نگاه برنامه ریزی کشورمان در خصوص روستاها همگام با انقلاب متحول نشده است، ادامه

داد: حاشیه نشینی در شهرها نتیجه توجه داشتن به توسعه شهری و توجه نکردن به توسعه ملی است. 
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری با اشاره تجربه موفق حضور مردم در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: در هر فعالیتی که مردم حذف شده اند ضرر کرده ایم، از این رو باید با فراهم ساختن زمینه حضور و مشارکت مردم در امور به توسعه درون زا برسیم.
رضوی افزود: طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی روستایی مورد استقبال مراجع تقلید قرار گرفته و برای نخستین بار حساب اقتصادی روستا در مرکز آمار ایران مشخص شد. 
این مسئول با ارایه آماری در خصوص روستاها گفت: 26 درصد تولید ناخالص داخلی کشور، 93.5 درصد ارزش افزوده کشاورزی، 54 درصد ارزش افزوده تولید اقتصاد کشور توسط روستاها محقق می شود اما 86 درصد خدمات در شهرها و فقط 14درصد در روستاها است.

وی با اشاره به پرداخت وام با کارمزد 3 درصد به روستاییان برای تولید و سرمایه گذاری گفت: باید فعالیت علمی و دانشگاهی در راستای توسعه روستایی بیشتر و زمینه تبدیل روستا از مصرف به تولید و از خام فروشی به تولیدات فراوری شده فراهم شود.

38 هزار روستا در کل کشور داریم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار چهارشنبه 06 آبان 1394 ، کد مطلب : 81815668 (4953107) : www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین