پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۳
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به توسعه دانش نانو در بین دانش آموزان دارد.

شعارسال : علی زرافشان روز چهارشنبه در آیین تجلیل از رتبه های برتر کنکور سراسری و جشنواره نوجوان خوارزمی و فنی و حرفه ای استان مرکزی در کانون امام خمینی (ره) اراک افزود: در دولت گذشته تنها هفت آزمایشگاه نانو در پژوهش سراهای دانش آموزی کشور دایر شده بود اما در سال تحصیلی گذشته (94-93) 43 آزمایشگاه نانو در استان های مختلف کشور راه اندازی شد.

وی بیان کرد: 14 آزمایشگاه نانو دیگر نیز برای سال تحصیلی جاری کلید خورده و تجهیزات آن تا اسفند ماه امسال تکمیل می شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این آزمایشگاه ها برای حمایت از دانش آموزانی که در المپیادهای نانو شرکت می کنند، ایجاد شده و تمام فعالیت ها و تجهیزات آزمایشگاهی به کار گرفته شده از تولیدات داخلی است که این امر روحیه خودباوری را در دانش آموزان ارتقاء می دهد.
زرافشان بیان کرد: 70 درصد از اعتبار ایجاد آزمایشگاه های نانو در پژوهش سراهای دانش آموزی از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و 30 درصد آن از طریق آموزش و پرورش تامین می شود که این مهم بیانگر توجه دولت به این امر است.

وی گفت: بحث پژوهش سراهای دانش آموزی از سال 81 رقم خورده و از آن زمان تا پایان سال 92 تعداد 300 پژوهش سرا در کشور راه اندازی شده اما در دو سال اخیر تعداد پژوهش سراهای دانش آموزی به 500 مرکز افزایش یافته است.

وی افزود: آموزش و پرورش امروز در جمعیت دانش آموزان خود تنوعی از استعدادهای مختلف دارد که توجه به آنها امری ضروری است.

زرافشان با بیان اینکه بیش از 10 هوش مختلف در جهان شناسایی شده، گفت: آموزش و پرورش باید بسترهای لازم برای شناسایی استعدادهای مختلف دانش آموزان را فراهم سازد و در پرورش آنها بکوشد.
وی اظهار کرد: در آموزش و پرورش مجموعه ای از جشنواره های گوناگون طراحی شده که این امر بیانگر نگاه ویژه این وزارتخانه به استعداد دانش آموزان است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: شناسایی استعدادهای دانش آموزان باید از دوره پیش دبستانی دنبال شود.

وی یادآور شد: در مقطعی از زمان در جشنواره های خوارزمی تنها تعدادی از دانش آموزان شرکت می کردند اما امروز بیش از 27 هزار کار دانش آموزی به مرحله داوری نهایی رسیده است.

*** دانش آموزان سرمایه بزرگ کشورندنماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این آیین گفت: دانش آموزان سرمایه های بزرگ کشورند که باید برای به بار نشستن آن تلاش کرد.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: استان مرکزی ظرفیت و استعدادهای خوبی در قشر جوان و نوجوان دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: دانش آموزان باید با روحیه مسئولیت پذیری پرورش یابند و در راستای پر کردن خلاء هایی که در کشور، استان و جهان اسلام وجود دارد بکوشند.

امام جمعه اراک ادامه داد: شخصیت ها و عالمان زیادی از استان مرکزی برخاسته اند که این افراد باید چراغ راه جوانان و نوجوانان قرار گیرند.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی، امام راحل، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، تلاش دولت، مجلس، علما، روحانیون و ملت، زمینه برای رشد و شکوفایی هر چه بیشتر استعدادها در کشور

فراهم است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: نخبگان باید رسالت خود را در راستای خدمت به نظام و توسعه هر چه بیشتر کشور انجام دهند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: انسان هایی که عمل صالح انجام دهند حیات طیبه در دنیا و آخرت دارند که توجه به این مهم امری ضروری است

***صنعت و مفاخر دوبال قوی استان مرکزیمدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این آیین گفت: این استان از دو بال قوی صنعت و وجود عالمان و شخصیت های بزرگ و تاثیرگذار از جمله امام راحل برخوردار است.

شهریار فولادوند افزود: این استان از گذشته همواره در راستای علم آموزی و تلاش برای توسعه دانش قدم های بلندی برداشته و این مهم باید روز به روز افزایش یابد.

وی بیان کرد: استان مرکزی کمتر از دو درصد از جمعیت کشور را داراست اما 30 درصد از نخبگان تاثیرگذار مربوط به این استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: این امر برای نظام تعلیم و تربیت این استان تکلیف مضاعفی را ایجاد کرده است.

فولادوند در بخش دیگری از سخنانش خواستار توجه به اصلاح سیاست های کنکور شد و گفت: نباید حاصل 12 سال زحمت آموزش و پرورش در یک آزمون پر استرس سه ساعته خلاصه شود و باید آزمون سراسری به نحوی اصلاح شود که از حداکثر ظرفیت ها و استعدادها نهایت بهره برده شود.
در این آیین که با حضور محمود زمانی قمی استاندار مرکزی برگزار شد، از 48 نفر از دارندگان رتبه های 35 تا 994 استان مرکزی در کنکور سراسری سال 94، هفت نفر از رتبه های برتر جشنواره سراسری نوجوان خوارزمی و هشت نفر دانش آموزان برتر مسابقه های سراسری فنی و حرفه ای با اهدای لوح و جایزه تقدیر به عمل آمد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار چهارشنبه 06 آبان 1394 ، کد مطلب : 81815721 (4953117) : www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین