پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۲۰۶۷۳
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
رأی مردم انگلیس به خروج این کشور از اتحادیه اروپا، بیش از همه بازارهای مالی بین المللی را شوکه کرد و از اروپا تا آمریکا بازارهای مالی بهم ریخت.

شعارسال: به نقل از یورونیوز، با اعلام نتایج همه پرسی انگلیس و قطعی شدن خروج این کشور از اتحادیه اروپا، بازار بورس لندن در پایان روز گذشته به شدت بهم ریخت و با نوسان به کار خود پایان داد.

خداحافظی انگلیس از اتحادیه اروپا بازارهای مالی سراسر اروپا را تکان داد به گونه ای که در کنار افت 3.15 درصدی ارزش شاخص بازار بورس لندن، شاخص بازار سهام فرانکفورت نیز 6.82 درصد سقوط کرد.

به گفته رونن پالان، استاد دانشگاه لندن سیتی، روز گذشته بازارهای مالی بین المللی با آشفتگی به کار خود پایان دادند و روز دوشنبه نیز شاهد نوسان در این بازارها خواهیم بود اما اگر این نوسان ها در روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز ادامه یابد باید منتظر فاجعه ای شبیه به تأثیر بحران های اقتصادی سال 2008 بر بازارهای مالی اروپایی باشیم.

شاخص سهام بانک ها نیز در اروپا به شدت تحت تأثیر همه پرسی انگلیس قرار گرفت به گونه ای که شاخص سهام بانک لویدز انگلیس نیز سقوط آزاد 20 درصدی ارزش را تجربه کرد.

تأثیر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تنها به بازارهای اروپایی محدود نشد و بازار سهام وال استریت آمریکا نیز از تصمیم مردم انگلیس به شدت تحت تأثیر قرار گرفت.

در پایان روز گذشته، شاخص سهام داوجونز، مهمترین شاخص سهام بازار وال استریت، 3.39 درصد کاهش یافت.

از سوی دیگر شاخص سهام نزدک نیز 4.12 درصد افت ارزش را تجربه کرد.

چیزی که بیش از همه کارشناسان اقتصادی را نگران کرده است قرار گرفتن آینده اقتصاد انگلیس،‌ به عنوان یکی از بزرگ ترین اقتصادهای اروپا، در هاله‌ای از ابهام است.

واکنش شرکت های خارجی، نحوه جدا شدن این کشور از اتحادیه اروپا، نحوه شکل گیری قوانین جدید و برگزاری مذاکرات جدید برای پایه‌ریزی مبانی روابط جدید با اتحادیه اروپا از جمله مهمترین نگرانی‌هایی است که کارشناسان اقتصادی با آن روبرو هستند.

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، کارشناسان اقتصادی را در برابر سوال هایی نظیر آینده شاخص هایی مانند نرخ بیکاری، و تورم و ... در این کشور قرار داده است.

به گفته یکی از کارشناسان اقتصادی موسسه ورد فرست، ابهامات زیادی نسبت به آینده اقتصاد انگلیس بوجود آمده است و این احتمال وجود دارد که با کاهش حجم سرمایه گذاری شرکت ها در این کشور نرخ اشتغال در انگلیس نیز کاهش یابد.

مردم این کشور اروپایی در حالی رأی به خروج از اتحادیه اروپا دادند که پس از مدت ها، انگلیس روند بهبود برخی شاخص های اقتصادی خود را تجربه می کرد.

کارشناس ورد فرست تأکید کرد این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک با کاهش اعتماد شرکت ها و مصرف کنندگان نسبت به شرایط اقتصادی انگلیس‌ طی چند فصل آینده شاهد رکور در این کشور باشیم.

صندوق بین المللی پول نیز در ارزیابی خود نسبت به نتایج خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، اعلام کرد این کشور در سال 2017 دچار رکود خواهد شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 5تیر1395، کدخبر: 13950405000930: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین