پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۵۷۳
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
پروفسور «جورج جوف» استاد روابط بین الملل دانشکده علوم سیاسی در دانشگاه کمبریج ضمن اشاره به آثار منفی برگزیت بر روی مهاجران گفت: این مساله می تواند اوضاع کنونی را برای مسلمانان در انگلیس از آنچه هست، بدتر سازد.

شعارسال: پروفسور «جورج جوف» استاد روابط بین الملل دانشکده علوم سیاسی در دانشگاه کمبریج روز جمعه در گفت وگو با ایرنا ، تاثیر برگزیت بر مهاجران سوری را مورد توجه قرار داد و گفت: مهاجرت از کشورهای مسلمان به انگلیس همواره تحت کنترل بوده و در سال های اخیر نیز این تدابیر به شدت افزایش داشته است، اما به نظر من اگر قرار باشد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تاثیری بر وضعیت مهاجرت بگذارد اوضاع برای مسلمانان از این که هست بدتر خواهد شد.

وی در پاسخ به سووالی در خصوص افزایش دامنه اسلام هراسی در انگلیس با توجه به خروجش از اتحادیه اروپا، گفت: به نظر من اصل خروج از اتحادیه اروپا منجر به افزایش اسلام هراسی نمی شود، بلکه موضع دولت انگلیس نسبت به تحولات دنیای اسلام، سبب اسلام هراسی و افزایش فضای تنفر خواهد شد.

این تحلیل گر انگلیسی تصریح کرد: متاسفانه اسلام هراسی در انگلیس فارغ از خروج یا ماندنش در اتحادیه اروپا در حال افزایش است و ما باید آن را محکوم کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص پیامدهای اقتصادی و سیاسی برگزیت گفت: انگلیس وارد یک فضای کاملا ناشناخته شده و من فکر می کنم که این فضا بسیار خطرناک است.

این تحلیل گر سیاسی افزود: طی 40 سال گذشته روابط اجتماعی و اقتصادی انگلیس و اتحادیه اروپا در هم تنیده شده و تلاش برای جداسازی ، چیزی شبیه به یک فاجعه است.

پروفسور جوف با اشاره به هشدار کارشناسان و سیاستمداران نسبت به عواقب خروج از اتحادیه اروپا گفت: به نظرم عواقب بسیاری بدی در انتظار ما در صورت برگزیت خواهد بود.

وی افزود: به نظر من آنها درست حدس می زدند، چون سرعت رشد اقتصادی انگلیس به شدت کاهش خواهد یافت، نقش انگلیس در جامعه جهانی کمتر از آن چیزی که در گذشته بوده خواهد بود و به تنهایی از قدرت نفوذی که پیشتر در چارچوب عضویت در اتحادیه اروپا از آن برخوردار بود، برخوردار نخواهد بود.

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سئوال که آیا سیاست های خارجی انگلیس متاثر از خروج انگلیس تغییر خواهد کرد یا نه، گفت: متاسفانه سیاست خارجی انگلیس مدت هاست که از مسیر صحیح اش خارج شده است. لذا به نظر من سئوال اصلی اینجاست که با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، تا چه میزان این سیاست ها تاثیرگذار و قابل اجرا خواهند بود.

وی افزود: به نظر من انگلیس خارج از اتحادیه اروپا، از وزن کمتری بر خوردار است. اگر چه اتحادیه اروپا تاکنون واکنش های قوی را از خود نشان نداده اما به هر روی یک قدرت جهانی محسوب می شود.

جوف اضافه کرد: با خروج از اتحادیه اروپا ما نیز در زمره کشورهایی قرار گرفته ایم که از یک اقتصادی نسبتا متوسط برخوردار بوده و این در حالی است که در دنیای زندگی می کنیم که دائما در حال تحول است.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: ما امروز شاهد هستیم که اقتصاد کشورهای در حال توسعه رو به رشد است اما اقتصاد کشورهای توسعه یافته رو به زوال است؛ و ما محکوم به پذیرش این تحولات هستیم.

در جریان همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، موافقان برگزیت 17 میلیون و 410 هزار و 742 رأی و مخالفان برگزیت 16‌میلیون و 141 هزار و 241 رأی آورده‌اند.

میزان حمایت از حامیان برگزیت براساس این نتایج 51.9 درصد و موافقان ادامه حضور در اتحادیه اروپا 48.1درصد بوده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 4 تیر 1395، کدمطلب: 82125062 (5405715) ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین