پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۱۵۵
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
دبیر کل امور خارجه هند در سفری مخفیانه به چین، از دولت پکن درخواست کرد تا از عضویت هند در گروه تامین کنندگان هسته ای حمایت کند.

شعار سال: به نقل از روزنامه پاکستان، وزارت خارجه هند تایید کرد که اس جی شنکر دبیر کل امور خارجه این کشور در تاریخ ۱۷ و ۱۸ ژوئن طی سفر به چین از دولت پکن درخواست کرد تا از عضویت هند در گروه تامین کنندگان هسته ای (ان اس جی) حمایت کند.

این سفر درحالی صورت گرفته که اجلاس گروه تامین کنندگان هسته ای هفته آینده در «سئول»، پایتخت کره جنوبی، برگزار می گردد و در این نشست در مورد عضویت هند و پاکستان در این گروه تصمیم گیری خواهد شد.

هند علیرغم اینکه از سوی آمریکا و انگلیس برای عضویت در این گروه حمایت می شود اما به دلیل عدم امضای پیمان «ان پی تی» مبنی بر عدم اشاعه تسلیحات هسته ای، نیاز به حمایت چین دارد.

لازم به ذکر است که وزارت خارجه چین پیش از این با صدور بیانیه ای نسبت به درخواست های چین و پاکستان برای عضویت در گروه تامین کنندگان هسته ای اعلام کرد: کشورهایی که پیمان ان پی تی را امضا نکرده اند حق پیوستن به گروه تامین کنندگان هسته ای را ندارند و به شدت با عضویت این دو کشور در ان اس جی مخالفت کرد.

گروه تامین کنندگان هسته ای موسوم به ان اس جی مشتمل بر ۴۸ کشور است که در راستای عدم گسترش تسلیحات هسته ای در سراسر جهان فعالیت می کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 31 خرداد 95 ، کد مطلب: 187780:www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین